Slippende lok

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
waterlelies
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 dec 2010 17:21
Locatie: Nieuwveen

Slippende lok

Bericht door waterlelies »

Ik heb langere tijd niet gereden en mijn FleischmannPiccolo stoomlok 50 met cabinetender rijdt opnieuw maar niet. Met de tender vooruit gaat het redelijk, maar in de normale richting staat het geheel regelmatig stil. Ik denk dat het aan de antislipbandjes ligt.
Kan ik die ergens bestellen, en welke gegevens zijn hiervoor nodig? Het is als een vrij oude lok (ik denk zo'n kleine 20 jaar).

Groet,

Fred.


Gebruikersavatar

vantongeren
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
Locatie: Maartensdijk

Re: Slippende lok

Bericht door vantongeren »

Hallo Fred,

Als je het artikelnummer weet kan ik hier wel opzoeken welk artikelnummer die slipbandjes hebben.
Stilstand is vaak een teken van slechte geleiding van de stroom, of staat die stil door het slippen?

Groet,
Marcel


Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Slippende lok

Bericht door evo »

54 7001
Zie bijvoorbeeld hier: http://www.hobbyparts.nl/advanced_searc ... 01&x=0&y=0
Ik heb laatst de asb's vervangen, en de trekkracht is nog steeds niet om over naar huis te schrijven.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

vantongeren
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
Locatie: Maartensdijk

Re: Slippende lok

Bericht door vantongeren »

Hallo Fred,

Zoals per PM geschreven;
De slipbandjes daarvoor zijn de 54-7001 en daarvan heb je er 2 nodig. Plaatsen op de wielen van de 2de as v/d tender gezien vanaf de (loc).
Ik heb hier dezelfde loc liggen. Denk eerder dat het slippen komt door een knik(je) in het verbindingsstangetje tussen de loc en tender waardoor de wielen onder de tender niet overal een gelijke druk heeft op de rails.

Succes en groet,
Marcel


Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
Plaats reactie