Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Bericht door Hookies »

De titel zegt al voldoende. Eigenlijk wilde ik voor de Kerst de LINT van Trix aanschaffen, maar deze komt in het begin van 2009 pas uit, dus die schuift door naar mijn verjaardag. Nu wil ik graag een goederenlok voor de Kerst kopen. Afgezien van een Raillon die ik in Sauerland zag, ben ik hier niet zo in thuis. De wens is een Duitse goederenbak, bij voorkeur tijdperk V. Wie heeft er een leuke suggestie?

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Rick
Berichten: 1623
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Bericht door Rick »

BR 189 van Trix of de 185 van Fl*, lekker modern. een BR 232 is ook leuk als je een diesel wilt.


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Bericht door Rob Fongers »

Martin,

Smaken verschillen, ik zelf vind de Traxx BR 185 heel mooi eveneens de BR 189 van Mntrx 12792 -12753 OBB en 12558 Dispolok.

Van de Traxx heb je keuze uit Fleischmann ca prijs 180- 260 Euris..... maar met een beetje geluk heb je er een voor ca 100- 140 Euris, heb toch het idee dat prijzen zakken
en van Minitrix ca 70 - 99 Euris de Fleischmann is mooier wat betreft rijeigenschappen doen ze niet voor elkaar onder. De Flm heeft mooier licht dan de Mntrx maar ja keuze genoeg bij beide merken. Ik heb er van beide 4 en persoonlijk spreken deze mij het meeste aan

Kijk eens op de Duitse Ebay http://modellbau.shop.ebay.de/items/Spu ... acatZ13292 en zie wat je voor keuze heb (en prijzen waar je vaak niet vrolijk van wordt (FLM)) Zoeken BR 185 - BR 189
En dan heb je nog de Taurus serie welke je voor ca 70 kan kopen, Wel uitkijken met Mntrx want er zijn nog een paar versies in omloop die maar 2 assen aangedreven hebben en dus weinig trekkracht.

Suc6


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Bericht door Jos »

Ik ben zelf nogal gecharmeerd van de BR 151 (Fleischmann 7383). 6-assig werkpaard van DB-Cargo.
Wil je een diesel, dan is een BR 212 een optie (Fleischmann 7215).

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Bericht door Rob Fongers »

Maar dat is tijdperk IV Jos


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Bericht door Jos »

Beiden worden op de site van Fleischmann aangegeven als Ep V Rob. De 212 is een oud model wat door de DB (cargo) nog steeds gebruikt wordt. Beiden in de omgeving van Neurenberg vorig jaar nog spic en span op het spoor zien staan. Zo te zien maken ze daar de loks iets vaker schoon dan hier in Nederland :-)



Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Bericht door Nijboer »

Tip:

Roco N: is in de opruiming en er is een 101 dacht ik met een decoderinterface.
Dat is een model die in 1997 is uitgebracht, nog eerder dan de echte locs.
Standaard kost deze 84 euro.
Ik gok dat ook deze loc voor weinig nieuw is aan te schaffen.


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Bericht door Rob Fongers »

@Jos,

Dat klopt wel wat je zeg maar ze stammen uit IV http://de.wikipedia.org/wiki/DB_Baureihe_151 en worden inderdaad nog gebruikt

@ Nijboer

Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van Roco. De 101 is oorspronkelijk voor snelle reizigers treinen gebouwd en wordt af en toe ook in het goederen verkeer ingezet. Ik heb die 101 voor €55 zien staan maar ja heb er al 3 rijden waaronder 1 rode, alle van Flm. Ik vind de verschillende uitvoeringen van Roco wel leuk met al de varianten van reclame, maar ja dat zal allemaal wel verdwijnen zie bericht van Roco / Flm

De Minitrix komt volgens mij uit dezelfde produktie als Roco want ze zijn eender opgebouwd met de draadjes vanaf de draaistellen. Het licht is ook erg zwak(mntrx)


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Bericht door Jos »

Klopt Rob, maar in 1994 zijn ze door Railion in gebruik genomen met nieuwe livery. En ik vind het wel een stoer ding. Persoonlijk vind ik hem mooier dan die gladde gestroomlijnde locs van vandaag. Maar dat is altijd persoonlijk natuurlijk :lol:

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Bericht door Rob Fongers »

No Comment....

............... is wel positief hoor want je verzand in urenlange discussies en ja voorkeur blijft persoonlijk


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Bericht door Hookies »

Ik ben wel een beetje meegegaan met de voorbeelden die Rob noemde. De dispolok van Trix was na het bekijken van de Trix folder de grote favoriet, gevolgd door de Cargo van Trix. Maar toen kwam Fleischmann. Weliswaar wat duurder, maar ja, je kunt niet alles hebben. Uiteindelijk is vandaag de bestelling rondgekomen. Het is een BR185 en wel de E-lok van de Crossrail AG, zo'n zwart monster! Deze lok reed heen en weer tussen het Ruhrgebied en het noorden van Italië, dus die mocht wel op mijn baan komen, ook al is het van origine een Zwitserse lok. Kreeg nog 10% korting ook. Mooi geregeld en bedankt voor de suggesties. Nu nog uitzoeken wat ik achter deze lok ga hangen.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Bericht door Rob Fongers »

Martin,

Je hebt een goede keuze gemaakt met een hele mooie loc met perfecte rij eigenschappen en geluidloos

Veel Suc6 ermee


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Bericht door Hookies »

Rob, hieruit maak ik op dat je ook zo'n lok hebt? Wat heb jij er achter hangen?

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Bericht door Rob Fongers »

Ik heb 4 zusjes van de Crossrail nml DB Rood - MRCE - European Bulls - en een CFL

Ze rijden alle 4 met container wagens, eigenlijk de grootste tak van sport waar de private maatschappijen mee rijden. Eigenlijk kan alles m.i.

Kijk ff bij mn filmpjes en dan krijg je een indruk, zijn wel niet zeer recent maar maak niet uit.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Bericht door Hookies »

Ik heb ook nog een zusje van de Crossrail, namelijk een rode DB van Trix. Die reed eerst niet goed, maar na het verhelpen van de decoderproblemen rijdt 'ie als een zonnetje.

Je filmpje heb ik gezien. Ik zag leuke slangenbewegingen bij het station. Er reed toch ook een Thalys rond?


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Bericht door Rob Fongers »

Yep


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Bericht door Robert_N-Nm »

Ah een FLM traxx, ik ken ze goed. DB Cargo, R4C-EB, AT-BLS Cargo, SBB Cargo en een BR 146 (motorisch gelijk) allemaal mooi en zeker goede rijeigenschappen. Alleen niet zo sterk als de MTX varianten (dus bij mij schaamteloze dubbeltractie-tijd).

Decoderprobleem bij mij was voornamelijk het overbruggen van het chassis (zie mat.test beneluxspoor). Even de elektrische geleider onder de kap (vanaf de panto's, dun stukkie blik) vandaan rossen en viola, ruimte.

Voor wat betreft de inzet van Crossrail loks. De meeste treinen zijn Transit-treinen over de Gotthard e.d. in het intermodaal verkeer (dus vnl. containers). Ze gebruiken hiervoor voornamelijk 6 assers van de AAE maar ja die hebben we nog steeds niet in spoor N (tenminste geen goede, de Hobbytrains worden wat mij betreft wat te veel geplaagd door ontsporingen en zijn uiterlijk ook niet zo bijzonder). De Mtx containerdraagwagens (4 assers)uit de sets Moderne Bahn 1 en Alpentransit (2007) en Moderne bahn 2 (2008) staan er erg goed achter.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

Rick
Berichten: 1623
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Bericht door Rick »

De Fl Traxx is een goede keus, rijdt hier ook tot volle tevredenheid zijn rondjes. :D
R Fongers schreef:De Minitrix komt volgens mij uit dezelfde produktie als Roco want ze zijn eender opgebouwd met de draadjes vanaf de draaistellen. Het licht is ook erg zwak(mntrx)
Dat lijkt me niet.


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Bericht door Jos »

Die Crossrail uitvoering is inderdaad een prachtexemplaar!

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Ik zoek een mooie Duitse goederenlok

Bericht door Rob Fongers »

Robert_N-Nm schreef:Ah een FLM traxx, ik ken ze goed. DB Cargo, R4C-EB, AT-BLS Cargo, SBB Cargo en een BR 146 (motorisch gelijk) allemaal mooi en zeker goede rijeigenschappen. Alleen niet zo sterk als de MTX varianten (dus bij mij schaamteloze dubbeltractie-tijd).
Robert,

Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens, als de loks nieuw zijn de antislipbandjes nogal glad. Gedurende het rijden en veelvuldig doorslippen worden ze echter ruwer en neem de trekkracht toe. MN Flm Traxxies trekken net zoveel als de Mtrx Traxxies. De sterkste loc die ik heb is echter wel de Eurosprinter van Mtrx, die overttreft alles maar die heeft dan ook een metalen kap.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Plaats reactie