Albert Borkent zijn opmerkingen in zijn column

Vraag maar raak!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
verzameldirk
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2008 15:48

Albert Borkent zijn opmerkingen in zijn column

Bericht door verzameldirk »

Wie zit daar als modelspoorder nu op te wachten op een wagen die al een paar jaar van het hoofdspoor is verdwenen en waarvan allen ook al gesloopt zijn. Volgens mij is er geen enkel exemplaar voor het nageslacht bewaard gebleven. En wie hem wel wil aanschaffen: voor de prijs hoef je het niet te laten, zo’n dertien tot vijftien euro moet er voor worden neergeteld en het bestelnummer is 25685. Een gemiste kans voor Roco want ik, en misschien meerder N-spoorders, zien liever een draag- of containerwagon naar Nederlands voorbeeld op de markt komen.

En ter afsluiting van deze column kreeg ik op de valreep nog te horen dat er ook een 3-delige set met groene Vam-vuilafvoerwagens (bestelnummer 24037, prijs ligt rond de 35 euro) uitgebracht wordt.

Ook hier zou ik tegen de fabrikant willen zeggen had dan maar vuilafvoerwagens van Essent gemaakt, deze zijn actueler dan de oude groene wagens van de VAM. Wellicht dat er eens een enquête moet worden gehouden van wat er zoal leeft aan wensen onder de modelspoorders.

Albert Borkent©


Nou nou Albert,

Dit vindt ik maar vreemde opmerkingen.

Je hebt zeker helemaal geen affiniteit met het verleden, dan zul je nog wel erg jong zijn.
Hou ouder je wordt hoe meer je het verleden gaat warderen, en vooral op spoorgebied tellen oude wagons,rijtuigen en natuurlijk loc's mee.

Die moderne wagons waar Essent nu gebruik van maakt komen heus nog wel eens aan de beurt, waarschijnlijk als die vervangen zijn door nog modernere wagons :mrgreen:
Het zou toch te gek zijn dat er geen oudere wagons uitkomen als schaalmodel ?

Dus de oude stoomloc's ook maar niet verder uitbrengen ?

Hopelijk kom je nog eens tot inkeer, en heb je door dat je het verleden moet respecteren en in ere houden, en dat kunnen wij als treintje liefhebbers in het klein doen.

Dirk Bolt


Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05
Plaats reactie