Alternatief voor Faller 272636

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Alternatief voor Faller 272636

Bericht door OBBinN »

Olla,

ik had toevallig eenmaal een Faller 272636 rotsstructuur liggen (voor in een tunnel). Nu vind ik dit wel behoorlijk oke om in de tunnels te doen, echter zijn ze belegd met een flinke laag goud (erg duur voor hetgeen je krijgt). Nu ben ik wel van plan om zoiets te gebruiken, maar voordat ik mijzelf compleet scheel betaal eraan, wilde ik eerst weten of er ergens een (flink) goedkoper alternatief is. Zelf als even gezocht maar ik vrees dat ik verkeerd zoek, of op de verkeerde plek.. :lol:

Zelf printen heb ik al geprobeerd, maar dat valt mij te veel tegen om dat te doen, buiten het feit dat het printen (laser) te veel glimt. Dus wie-o-wie kan mij even de juiste richting in schoppen?

Dankuu _o_

Linkje van het product


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Frank_N
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jan 2012 00:14

Re: Alternatief voor Faller 272636

Bericht door Frank_N »

OBBinN schreef: 17 apr 2022 10:36
Zelf printen heb ik al geprobeerd, maar dat valt mij te veel tegen om dat te doen, buiten het feit dat het printen (laser) te veel glimt.

Linkje van het product
Bovendien heb je dan ook niet het relief van de Faller plaat. ;)
:idea: :arrow: Een alternatief is Knitterfelsen van Noch, dat is duurder maar die zijn ook een heel stuk groter.

Je kunt ook een tunnelbuis maken van steen motief platen,
maar dan moet je er rekening mee houden dat die richting-georienteerd zijn..(als je ze ondersteboven houd ziet het er niet uit) 8)7


Groet van Frank
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Alternatief voor Faller 272636

Bericht door OBBinN »

Frank_N schreef: 17 apr 2022 11:59 Bovendien heb je dan ook niet het relief van de Faller plaat. ;)
Ook dat ja! Is wel een voorwaarde!
Frank_N schreef: 17 apr 2022 11:59 :idea: :arrow: Een alternatief is Knitterfelsen van Noch, dat is duurder maar die zijn ook een heel stuk groter.
Zal daar eens naar gaan kijken!
Bij die Faller dingen zitten ook nog 2 xps plaatjes om de tunnel 'uit te snijden' zeg maar en om in vorm te houden, allee dat komt niet overeen met de tunnelportalen van Noch, dus gebruik ik slecht 1 van de 3 items uit de verpakking. Duurder kan dus haast niet.. :P


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Frank_N
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jan 2012 00:14

Re: Alternatief voor Faller 272636

Bericht door Frank_N »

Bij die Faller dingen zitten ook nog 2 xps plaatjes om de tunnel 'uit te snijden' zeg maar en om in vorm te houden,
Die kun je zelf gemakkelijk uit karton oid snijden, als je dan eerst nog een tunnelbuis van zwart karton maakt waar je de knitterfelsen tegenaan lijmt
gaat het helemaal goedkomen ;)


Groet van Frank
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Alternatief voor Faller 272636

Bericht door OBBinN »

Ja, had al van xps (wat ik had liggen) 2 dingen gemaakt om het spul in vorm te houden, ook de zwarte plaat is al passend op het geheel. Enkel de rotsstructuur nog.

Zat even op yt een filmpje te kijken, eigen een kwestie van het Knitterfelsen op de juiste manier wat 'opproppen' vastlijmen en klaar.. Maar eens kijken waar ik dat vandaan kan vissen.. ;)

Bedankt voor de tip!

* Ik denk wel dat ik dit zeker ga proberen.
Faller: 18x12,5cm +/- € 7,60
Noch: 45x25,5 +/- € 13,00

Dus per stuk wel duurder, maar haal er ook veel meer uit, onder de streep dus stuk goedkoper! 8-) En het verdwijnt toch in de tunnel(s) dus het meeste is uiteindelijk niet eens echt meer goed zichtbaar.. :lol: ;)


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Plaats reactie