Welke Silberlinge zijn het mooist?

Vraag maar raak!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door Wim H »

Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een paar Silberlinge, maar vraag me af welke fabrikant het mooiste rijtuig levert in N. Het gaat me dan o.a. ook om het specifieke "Pfauenaugenmuster". Ik zag dat Fleischmann en Minitrix ze maken, maar welke levert de mooiste rijtuigen? Ook rijeigenschappen en details zijn belangrijk voor me. Alvast bedankt!
Groet, Wim


Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door evo »

Wim H schreef:"Pfauenaugenmuster"
Ik weet niet wat dat betekent, maar het ligt eraan welk tijdperk. Voor zover ik weet is er voor TP III alleen maar Minitrix 15720/21/22. Voor TP IV heeft Fleischmann veel opties. Die oude (veel te korte) Arnolds moet je sowieso vergeten.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Dat betekend het pauwen oog motief dat in de zijwanden geslepen is onder de ramen.

Ik heb zelf wel 2 fabrieks modellen, volgensmij van Trix( beide niet van Fleischmann in ieder geval) en die zien er veel verfijnder uit dan de enkele ex. Silberlinge die ik van Fleischmann heb, bij Fleischmann zijn alle randjes en naden er lomp weer gegeven. Hoe het pauwen oog motief er op een Fleischmann model uit ziet kan ik niet beoordelen want ik heb alleen de CityBahn en Mint groene versie van Fleischmann staan.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Paul B
Berichten: 554
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:00

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door Paul B »

Als ik me niet vergis heeft fleischmann twee verschillende uitvoeringen voor wat betreft de onderkant? Eentje is meer grijs, eentje zwart?


Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door Overdijk »

Paul B schreef:Als ik me niet vergis heeft fleischmann twee verschillende uitvoeringen voor wat betreft de onderkant? Eentje is meer grijs, eentje zwart?
Ja, dat klopt. Met de zwarte bodemrand en de volledig Alu stuurstand (FLM 8120) is TP III.
De versie met de oceaanblauwe bodemrand en gedeeltelijk blauw/creme stuurstand (FLM 8140) is TP IV (1ste versie) of TP V (2de versie, ligt aan het logo).
Bekijk de verschillen hier maar eens: www.spur-n-datenbank.de

Persoonlijk ben ik zeer tevreden met de FLM rijtuigen, maar ja bij mij is het toch Fleischmann wat de klok slaat :lol: .


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door Wim H »

Bedankt voor de reacties,
Als ik het goed begrijp zijn de rijeigenschappen van zowel Fleischmann als Minitrix goed. Alleen de afwerking van Fleischmann is misschien iets minder. Ik zal eens in de winkel kijken naar de verschillen (mits ze op voorraad zijn). Of morgen op Eurospoor.
Ik zag trouwens op de Minitrix website dat ze momenteel geen Silberlinge leveren. Ik neem aan dat dit tijdelijk is of weet iemand hier meer over?
Groet, Wim



Tinussie
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 dec 2009 10:01

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door Tinussie »

Wim,

Er is nog een fabrikant die Silberlinge produceert of heeft geproduceerd: Röwa, zie voorbeeldje.

Mogelijk dat je 'm ook wel kunt scoren op Eurospoor maar in ieder geval zijn ze te vinden op ebay.de. Geen idee hoe ze zich (optisch) tot de F* of M* verhouden of hoe de rijeigenschappen zijn trouwens...

Mvg,
Martijn


Schaal N // IB // Ep. V-VI met het onoverkomelijke museumlijntje... // DB/ÖBB/SBB // testovaal-op-deur-op-schragen-rijder :-)
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door Overdijk »

Wim H schreef:Bedankt voor de reacties,
Als ik het goed begrijp zijn de rijeigenschappen van zowel Fleischmann als Minitrix goed. Alleen de afwerking van Fleischmann is misschien iets minder. Ik zal eens in de winkel kijken naar de verschillen (mits ze op voorraad zijn). Of morgen op Eurospoor.
Ik zag trouwens op de Minitrix website dat ze momenteel geen Silberlinge leveren. Ik neem aan dat dit tijdelijk is of weet iemand hier meer over?
Groet, Wim
Het probleem bij MTX is dat deze meestal ze per "gelimiteerde" set aanbied, FLM daar in tegen heeft ze "gewoon" jarenlang in het assortiment gehad. Met als gevolg dat je meestal van FLM losse rijtuigen tegenkomt.

Zoek ook eens op Marktplaats onder Silberling of Zilverling. Dan vind je van beide merken wat opties.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door WimC »

MTX komt dit jaar weer met een set silberlinge periode IV. Pagina 38 van de catalogus: http://medienpdb.maerklin.de/produkte/p ... t_2012.pdf


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door evo »

Tinussie schreef:Er is nog een fabrikant die Silberlinge produceert of heeft geproduceerd: Röwa
Dit zijn de Minitrix rijtuigen waar ik naar verwees. Zij hebben blijkbaar de tools van Röwa overgenomen.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door spoor65 »

evo schreef:
Tinussie schreef:Er is nog een fabrikant die Silberlinge produceert of heeft geproduceerd: Röwa
Dit zijn de Minitrix rijtuigen waar ik naar verwees. Zij hebben blijkbaar de tools van Röwa overgenomen.
Uhu nee niet helemaal zo eenvoudig te stellen.
Röwa was uiteindelijk niets anders dan een bedrijf, dat ooit in 1961 is begonnen als een firma die in opdracht van Trix
modellen ontwikkelde en bouwde, welke vervolgens door trix onder hun eigen merknamen Trix en Minitrix werden verkocht.
vanaf 1968 is Röwa onder eigen naam begonnen de modellen zelf te verkopen, nadat de samenwerking met Trix was komen te vervallen.

Röwa is vooral bekend onder de bierwagen verzamelaars, daar ze veel verschillende uitvoeringen hiervan, onder hun eigen naam hebben uitgebracht.

Modellen van Röwa en van Minitrix zijn dan eigenlijk ook gelijkwaardig aan elkaar, alleen de uitvoeringen zitten de verschillen in.

Röwa heeft bestaan tot 1974, daarna zijn mallen van hen bij diverse andere fabrikanten terecht gekomen,
de N=spoor mallen zijn toen idd weer in handen van Minitrix gekomen,

(en dit is slecht een klein stukje uitleg omtrent Röwa en zijn verhaal, ff globaal kort.
uitgebreidere info is oa te vinden op de duitse wikipedia)

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door Wim H »

WimC schreef:MTX komt dit jaar weer met een set silberlinge periode IV. Pagina 38 van de catalogus: http://medienpdb.maerklin.de/produkte/p ... t_2012.pdf
Hallo naamgenoot, bedankt voor de link. Zo'n setje lijkt me wel wat. Vandaag op Eurospoor liet een mede clublid me een paar Silberlingen van Minitrix zien (oudere versie). Deze zagen er goed uit. De Fleischmann werd me afgeraden vanwege het "hoog op de poten staan".
In ieder geval ga ik de uitlevering van de nieuwe serie van Minitrix (Müngstener Brücke) even goed in de gaten houden.
Groet,
Wim
PS Leuke baan heb je zelf! :) Al enige voortgang met de verbouwing?


Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door evo »

Ik weet niet hoe die nieuwe gaan worden, maar de Mtx15720/1/2 hebben t.o.v. de Fleischmann's een wat bruine tint. Het zilver van de Fleischmann's neigt meer naar blauw.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door WimC »

Wim H schreef:Hallo naamgenoot, bedankt voor de link. Zo'n setje lijkt me wel wat. Vandaag op Eurospoor liet een mede clublid me een paar Silberlingen van Minitrix zien (oudere versie). Deze zagen er goed uit. De Fleischmann werd me afgeraden vanwege het "hoog op de poten staan".
In ieder geval ga ik de uitlevering van de nieuwe serie van Minitrix (Müngstener Brücke) even goed in de gaten houden.
Groet,
Wim
PS Leuke baan heb je zelf! :) Al enige voortgang met de verbouwing?
Hallo Wim,
Die van FLM staan hoog op de poten idd. Die van MTX staan iets lager.
Leuke vergelijking hier: http://www.1zu160.net/scripte/forum/for ... nn#x274201

Bedankt voor je compliment. De bouw ligt wat stil momenteel.

Groeten,
Wim


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door Overdijk »

WimC schreef:
Wim H schreef:Hallo naamgenoot, bedankt voor de link. Zo'n setje lijkt me wel wat. Vandaag op Eurospoor liet een mede clublid me een paar Silberlingen van Minitrix zien (oudere versie). Deze zagen er goed uit. De Fleischmann werd me afgeraden vanwege het "hoog op de poten staan".
In ieder geval ga ik de uitlevering van de nieuwe serie van Minitrix (Müngstener Brücke) even goed in de gaten houden.
Groet,
Wim
PS Leuke baan heb je zelf! :) Al enige voortgang met de verbouwing?
Hallo Wim,
Die van FLM staan hoog op de poten idd. Die van MTX staan iets lager.
Leuke vergelijking hier: http://www.1zu160.net/scripte/forum/for ... nn#x274201

Bedankt voor je compliment. De bouw ligt wat stil momenteel.

Groeten,
Wim
Zeer interessante link, die ik met veel nieuwsgierigheid heb zitten lezen. Het verschil van hoogte en kleur is idd de reden waarom ik in principe alleen FLM rijd en de reden waarom er zoveel MTX rijtuigen uit mijn bestand zijn geschrapt of in de verkoop staan. ARN met FLM gaat nog enigszins met kleine aanpassingen, maar als het geen FLM is gaat het of eruit of het is een complete eigen rijtuigstam. Zoals bijv. mijn MTX Rheinpfeil/gold stammen met dan ook MTX locs ervoor.

PS. Sorry voor het draadje vervuilen :oops:


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door Wim H »

Overdijk schreef:.... Het verschil van hoogte en kleur is idd de reden waarom ik in principe alleen FLM rijd en de reden waarom er zoveel MTX rijtuigen uit mijn bestand zijn geschrapt of in de verkoop staan. ARN met FLM gaat nog enigszins met kleine aanpassingen, maar als het geen FLM is gaat het of eruit of het is een complete eigen rijtuigstam. Zoals bijv. mijn MTX Rheinpfeil/gold stammen met dan ook MTX locs ervoor...
Hallo Ron,
Wat is de reden dat je alleen Fleischmann gebruikt? Omdat je die mooier vindt of omdat je die al hebt en de andere merken er niet bij passen?
Groet, Wim


Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door Overdijk »

FLM locs, ook de wat oudere (lees 20jr+) lopen over het algemeen zeer mooi en regelmatig. Vooral in vergelijk met andere merken uit dezelfde periode. We kennen allemaal wel de MTX NS 1200 of ARN NS Motorpost die als koffiemolens over de baan gaan, daartegen heb ik FLM locs die soms ouder of even oud zijn als ik (32jaar) en die zonder problemen, horten of stoten en geluidloos over de baan zoeven.

Daarnaast ben ik inmiddels ruim 25jaar geleden begonnen weliswaar met een MTX startsetje, maar mijn eerste echte loc was een FLM BR 103 (die mijn jeugd heeft overleefd en nog steeds zeer betrouwbaar in gebruik) met als allereerste personenrijtuigen bijpassende FLM IC rijtuigen. Kwalitatief was FLM toen de Rolls Royce onder de N-fabrikanten en er was toen ook een groot verschil van kleur met MTX rijtuigen. MTX rijtuigen waren of niet op schaallengte (verkorte rijtuigen), grof afgewerkt (dikke, opstaande vensterranden) en feller van kleur (meer wit dan creme bijv.).

Nu zijn de verschillen kleiner geworden en de kwaliteit van FLM wellicht zelfs wat teruggelopen, maar op het einde van de dag prefereer ik nog steeds FLM boven de rest. Mede omdat ik overwegend ook alles van FLM heb en dan vallen de verschillen met andere merken des te meer op.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door evo »

Ik ben het helemaal eens met Ron v.w.b. de oudere spullen, maar de laatste 10-15 jaar zijn de Minitrix producten toch ook wel erg mooi. Combineren is idd het probleem.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door Overdijk »

evo schreef: Combineren is idd het probleem.
Juist, en daar loop ik dus tegenaan :mrgreen:


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

Paul B
Berichten: 554
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:00

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door Paul B »

dat is bij mij nog het ergst bij de ns-rijtuigen- het lijkt wel alsof Flm het geel net iets te verzadigd heeft gespoten, terwijl Mtx juist te flets is. Een Flm 1600 voor een sleep Mtx IC-rijtuigen ziet er toch een beetje raar uit. En dat is jammer, want de Mtx rijtuigen zijn van binnen mooier, want ze hebben rode stoeltjes :)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door Wim H »

evo schreef:...Combineren is idd het probleem.
OK, maar dat geldt dan voor rijtuigen onderling. Als ik een rode (of blauwe) Fleischmann BR212 met een stel Silberlingen van Minitrix combineer, is er geen verschil te zien. Of mis ik iets?
Groet, Wim


Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door Overdijk »

Als je geen kleurvaste combinatie maakt is het idd niet zo`n probleem. Uitgezonderd misschien de wagenbakhoogte die kan afwijken tussen de verschillende merken. Bij een kleurvaste IC/EC in wijnrood of turquoise met beige is de loc die er voor staat onderdeel van het geheel. Bij een stam silberlingen is dit niet zo het geval en kan je er praktisch alles voor gooien qua loc wat je zelf wil. Het gaat er alleen wel om, dat de rijtuigen zelf onderling zich niet echt laten mengen tussen de verschillende merken.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

Valéry
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Alkmaar

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door Valéry »

Eind 2016 – vandaar dit nakomertje in het onderwerp – heeft Fleischmann de BDnrzf 740 met oranje strepen op de Karlsruher Kopf, ABn(b) 703 en Bnb 719 uitgebracht onder de bestelnummers 814002, 814104 resp. 814206. Met hun computernummers en zwarte langsliggers passen ze in de vroege jaren '70. Ze lijden nog altijd aan een te grof pauwenogenpatroon, te dikke raamlijsten en te vlakke daken. Ze staan nog altijd te hoog op hun draaistellen. Daardoor zijn ze wel in één trein te combineren met Fleischmanns vierassige Umbau-rijtuigen (8127../8128../8129..), «groene zilverlingen» 8862 en 8863 en m-rijtuigen (>8640..) incl. de Rheinblitz-sets 811116/7 maar niet met de middeninstaprijtuigen 8664../8665../8666.. type ymg (vanaf 1977: yl) die door dezelfde fabrikant vanaf 2003 zijn uitgebracht. De laatste rusten aanzienlijk dieper op hun draaistellen, waardoor ze een nog iets lagere bufferhoogte hebben dan de Hansa-slaaprijtuigen 8647xx en de Minitrix-series >13370, >15791, sets 15444 en 15548 en de Mtx-zilverlingen. Ze zijn hiermee wel combineerbaar, als je tenminste voor lief neemt dat de rubberbalgen ±0,5 mm lager zitten dan van die Hansa's en Minitrixen. Bij de slaaprijtuigen met bol dak valt dit overigens minder op.
De generatiekloof bij Fleischmann-rijtuigen tekent zich het scherpst af bij de T2S-slaap- en DSB- en Touropa-ligrijtuigen uit de voormalige Roco-productie (8607xx en 8909xx). Deze staan, met kortkoppelmechaniek en al, duidelijk lager op hun draaistellen dan de m- en n-rijtuigen van Minitrix, dus de UIX-X-sneltreinrijtuigen resp. de zilverlingen die later nog in mintgroen en verkeersrood hebben gereden.
De jongste Flm-zilverlingen zijn besproken door Horia Radulescu in N-Bahn Magazin 1/2017 op blz. 12.
Minitrix bracht in 2001 de eerste zilverling-modellen met KK voor tijdperk III uit onder de nummers 15720/1/2. Ze zien er fraai uit met hun licht-bronzen inox-tint, fijnere raamlijsten en pauwenogen. Deze beginnen echter meteen onder de ramen, waar eigenlijk een smalle strook ongeslepen rvs moet zitten zoals naast en boven de ramen. Aan de MD-draaistellen ontbreken de remblokken.
Voor de tijdperken IV en V heeft Mtx nog de volgende zilverlingen gemaakt, nu met correcte schijfrem-draaistellen:
– in 2003: ABn en Bn met zwarte langsliggers in zesdelige set 11600 met e-lok 144 en drie groene vooroorlogse Eilzug-rijtuigen;
– in 2007/2008: ABnrb, Bnrb en BDnf «Hasenkasten» met zwarte langsliggers in vierdelige set 11611 met diesellok 280;
– in 2008: 15848/49/50 de ABnrb 704, Bnrb 725 resp. BDnrzf 740 met oceaanblauwe langsliggers en strepen op de Karlsruher Kopf;
– in 2012/2013: 15888/9 twee sets «Müngstener Brücke» ABnb 703, Bnb 719 en BDnf 735 met oranje strepen op de Karlsruher Kopf;
– in 2014: 15471 vierdelige Eilzug-rijtuigset «Hamburg-Altona – Westerland» 2× Bn 719, 1× Bye 655 en 1× ABüm 225 met uitschakelbare LED-sluitverlichting.
In NL hebben de Silberlinge gereden op de buurlandverbindingen van Amsterdam met Münster over Enschede-Gronau, met Keulen, Hagen en Bad Wildungen over Arnhem-Emmerich en op die van Rotterdam met Keulen en Hagen over Venlo-Kaldenkirchen. Op zomerse zaterdagen kwamen ze in de roemruchte Badehosenzüge naar Vlissingen, Den Helder en Harlingen. De middeninstaprijtuigen kwamen in NL niet verder dan Nijmegen over Kranenburg (zaliger gedachtenis aan dat grensbaanvak) maar hadden dan wel parcoursen afgelegd vanaf Frankfurt/M, Wiesbaden en Stuttgart.
Laatst gewijzigd door Valéry op 17 mar 2022 08:51, 18 keer totaal gewijzigd.


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2191
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door traiNiac »

en vergeet de Röwa Silberlinge niet, de voorlopers van Minitrix: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 67#p141767


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Welke Silberlinge zijn het mooist?

Bericht door Wim H »

Hé! Een oud draadje van mij is weer even tot leven gekomen. :lol:
Valéry, bedankt voor de interessante aanvulling!
Inmiddels ben ik al weer een paar jaar in het bezit van een set van Minitrix; "Müngstener Brücke", een mooi setje dat binnenkort eindelijk op mijn baantje kan gaan rijden. Mits ik de baan nu eindelijk rijklaar ga maken... :roll:
Groet, Wim


Plaats reactie