Marktplaatsverkoper ervaring vraag.

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Marktplaatsverkoper ervaring vraag.

Bericht door Overdijk »

Heeft iemand van jullie ervaringen met een verkoper genaamd: C.A.G. Stoltz?

Deze beste man zie ik nu al ettelijke jaren (6, 7 jaar ofzo) op MP staan, met de mededeling dat hij zijn verzameling verkoopt wegens beëindiging van de hobby.
Alleen wat mij opvalt, is dat hij ook regelmatig locs of rijtuigen te koop aanbied die zeer recentelijk dan zijn uitgebracht.
En eigenlijk ook wel hoog zit in zijn vraagprijzen, maar goed het is wat de gek ervoor geeft natuurlijk.

Nu vraag ik dit, omdat ik al een tijd op zoek ben naar Minitrix set 15851. Dit is een rijtuigset met zogenaamde Pop-wagen.
Deze verkoper heeft klaarblijkelijk hiervan twee sets, dus ik ben geïnteresseerd.

Vandaar de vraag of wellicht andere forumleden, met deze verkoper bekend zijn.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Jacob
Berichten: 187
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:12
Locatie: Wezep

Re: Marktplaatsverkoper ervaring vraag.

Bericht door Jacob »

Geen idiee, zou het gewoon ophalen heb je ook geen risico.


Mvg.
Jacob

Minitrix / Fleischmann / Roco
Multymous / LTD en Minitrixrails / S88XpressNetLI / Rosoft / koploper

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Marktplaatsverkoper ervaring vraag.

Bericht door Wablo »

Wel een paar keer contact gehad met deze verkoper, hij had een gigantische baan in aanbouw en erg veel rollend materieel, dat hij stukje bij beetje verkoopt, wij zijn het echter nooit eens geworden over de prijs, hij had indertijd veel complete series en zijn vraagprijs was hierop gebaseerd.
groetjes,
Bert



piksov
Berichten: 1420
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Marktplaatsverkoper ervaring vraag.

Bericht door piksov »

Hi,

kun je gewoon laten opsturen, Cees is een vertrouwd persoon.

groet,
Guus


Gebruikersavatar

Jelle
Berichten: 825
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Marktplaatsverkoper ervaring vraag.

Bericht door Jelle »

Hallo Ron,

Ik ken hem wel en het is wel een te vertrouwen persoon.
Dat hij zijn hobby beëindigd is denk ik een 'verkooppraatje' want zijn voorraad wordt nog steeds zeer regelmatig aangevuld.

Hij wil graag de hoofdprijs ontvangen voor zijn handel, en zolang er mensen zijn die dat er grif voor geven zal hij zo doorgaan.


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: Marktplaatsverkoper ervaring vraag.

Bericht door Redskin »

Van deze reacties is alleen de betrouwbaarheid waar. De rest zijn helaas aannames. Ik ken Kees inmiddels jaren heel persoonlijk en als hobbyist en verzamelaar had de goede man gewoon heel veel. Vanwege erg vervelende omstandigheden (ziekte) werd hij gedwongen met zijn zo geliefde hobby te stoppen en alles te verkopen om daarmee zo toekomstige problemen te voorkomen.

Dat betekent niet dat hij zijn spullen (nu nog een fractie van wat hij ooit had) voor een fooi wegdoet. Soms tot grote frustratie, omdat het daardoor erg lang duurt maar vooral ook vanwege de krankzinnige reacties die hij soms op advertenties krijgt. Daarvan heb ik het nodige meegekregen en zo leer je mensen op een helaas heel andere manier kennen...

Net als de overige forumreacties hier, durf ook ik uit eigen ervaring te stellen dat je rustig bij hem kan kopen. Hij weet echt ongelofelijk veel en heeft louter en alleen goede spullen. Ga desnoods langs en houd er misschien -net als ik- een leuke vriendschap aan over. ;)


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

HendrikN
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2014 00:13

Re: Marktplaatsverkoper ervaring vraag.

Bericht door HendrikN »

Beste Ron,

Ik heb modellen bij Kees gekocht. Niets mis mee. Ik heb het laten versturen en ben het ook twee keer bij hem gaan afhalen. Kan zijn dat je hem al langere tijd op marktplaats tegenkomt. Is niet zo gek. De man had een verzameling waar een winkelier jaloers op zou zijn. Ik geloof iets van tegen de 5.000 modellen alleen al n-spoor en een mega-baan. Dat verkoop je niet in korte tijd. Dan ook nog veel spul schalen H0 en 0. Hij schijnt iets van 40 jaar verzameld te hebben en moet door ziekte alles wegdoen. Hard gelag, zeker als je ziet wat ie had. Was zijn levenswerk. Koop gerust bij hem.

Jammer dat mensen ook denken te weten dat hij met verkooppraatjes bezig is. Dat moeten mensen zeggen die hem niet kennen. Ik ken meerdere mensen die bij Kees hebben gekocht. Zonder uitzondering zijn ze allemaal positief. Er komen geen nieuwe spullen bij want hij moet echt alles kwijt. Zijn verzameling is echt heel klein geworden, helaas, want ik heb zelf twee keer achter het net gevist. OK, hij is dan niet de goedkoopste, maar waar vind je nog verzamelaarsmodellen zoals hij die heeft, vaak nieuw? Mijn ervaring is dat er over de prijs wel te praten valt. Heeft me ook prima geholpen door een baanontwerp te maken.

Henk.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Marktplaatsverkoper ervaring vraag.

Bericht door Overdijk »

Jongens, bedankt voor de antwoorden. Mijn twijfels zijn weggenomen

Ik zal met hem contact opnemen en kijken of we tot een overeenkomst kunnen komen.
In ieder geval fijn, dat we zo elkaar kunnen helpen.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

m-spoor
Berichten: 104
Lid geworden op: 17 jun 2008 21:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Marktplaatsverkoper ervaring vraag.

Bericht door m-spoor »

Dag Overdijk,

Goed dat je 'om' bent.
De reactie van Redskin kan ik alleen maar onderschrijven. Dit is nl. niet de eerste keer dat de dhr (Kees) Stolz ter sprake komt op dit forum. Hem destijds geadviseerd zo nodig Catawiki in te schakelen. Daarna kreeg ik een heel eerlijk antwoord terug en daarbij kwam ook zijn ziekte ter sprake.
Zoals gezegd (getypt) eerder over deze man gehad: DHR. STOLZ IS M.I. VOLKOMEN BETROUWBAAR.


Succes met je kennismaking,

m-spoor.



Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Marktplaatsverkoper ervaring vraag.

Bericht door Nijboer »

Idem,

Heb van hem een loc overgenomen een aantal jaar terug en dat was allemaal picobello in orde.

Groet, Collin


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Marktplaatsverkoper ervaring vraag.

Bericht door Overdijk »

Het is of de duvel er mee speelt....
Advertentie is in de tussentijd op gereserveerd overgegaan. :(
Dus we zoeken verder.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Marktplaatsverkoper ervaring vraag.

Bericht door Wablo »

Ron,
Er stonden 3 items in die advertentie, misschien zijn ze niet alle 3 verkocht, stuur anders voor de zekerheid via advertentie marktplaats een mailtje naar Kees
groetjes,
Bert


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Marktplaatsverkoper ervaring vraag.

Bericht door Overdijk »

Heb ik gedaan, waren alledrie verkocht.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Plaats reactie