N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu vr okt 20, 2017 02:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 15:21 
Offline

Geregistreerd: zo sep 15, 2013 14:33
Berichten: 103
Woonplaats: Beverwijk
Ik ben van plan om een nieuwe baan aan te gaan leggen.
Het betreft hier een Kopstation met een flinke goederen overslag.
Met een schaduwstation met zo'n 8 opstelsporen.
En aan de linkerkant heb ik een aftakking naar boven voor containers en hout overslag.

Het sporen plankont uit een Eisenbahn Journal Anlagenplanung.


Bijlagen:
Kopstation 4 pers sporenkopie.jpg
Kopstation 4 pers sporenkopie.jpg [ 98.21 KiB | 448 keer bekeken ]

_________________
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...

ECOS centrale CS2, iTrain software, 5 x DR4024, 5 x DR4018, 3 x DR4088 cs.
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 15:44 
Offline

Geregistreerd: do aug 06, 2015 19:09
Berichten: 607
Hoe ga je van lok wisselen/omlopen op de kopsporen in het station?
Of zet je er steeds een andere lok voor, en waar haal je die vandaan, hoe komt die bij de trein?
Of ga je alleen met treinstellen werken?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 18:54 
Offline

Geregistreerd: di nov 02, 2010 09:31
Berichten: 371
kijk eens op youtube, misschien doe je er inspiratie op.

https://www.youtube.com/watch?v=nrLsQ5l-q00

Bad Durkheim Part 1.

In totaal zijn er 4 delen.

Guus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 12, 2017 10:45 
Offline

Geregistreerd: zo sep 15, 2013 14:33
Berichten: 103
Woonplaats: Beverwijk
Hoi Kees & Guus,

Het is idd mijn bedoeling om lok wissel toe te passen!
Deze komen van de twee korte sporen, daar wil ik continu een lok hebben.
Verder kan ik eventueel nog wissels plaatsen bij de vier kopsporen tbv het omrijden!

Het filmpje is leuk om te zien, maar daar worden toch ook lok wissel toegepast?

_________________
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...

ECOS centrale CS2, iTrain software, 5 x DR4024, 5 x DR4018, 3 x DR4088 cs.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 12, 2017 18:31 
Offline

Geregistreerd: do aug 13, 2015 20:14
Berichten: 967
Woonplaats: Sint Pancras
Met wat voor materiaal en tijdperk wil jij rijden???

Sporenplan is niet verkeerd, echter zoals ik zie wil jij het bouwen met een bak diepte rond de 50 cm. En een enkel spoor in jouw klimspiraal.

Daar zitten naast voordelen ook nadelen aan.
Zet alles rustig op een rijtje voor je begint te bouwen.

Tip, gebruik flexrails voor je bochten en maak niet alles recht.

Je mag me ook altijd pb sturen

_________________
Met vriendelijke groet, Mark

Hollander OmbouwService start per september 2017, te Sint Pancras
www.hollanderombouwservice.nl
Brohl-Lutzing / iTrain / Dinamo / Fleischmann / Minitrix / Kato / Piko / Brawa


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 13, 2017 08:45 
Offline

Geregistreerd: zo sep 15, 2013 14:33
Berichten: 103
Woonplaats: Beverwijk
Beste Mark,
Ik rij periode 3-4 in Duitsland, mijn klimspiraal is dubbel, een steigende en dalend spoor.
Verder rij ik alleen met diesels, kommentaar is geen probleem! Ik heb het plan enigszins aangepast ten opzichte van het plan uit een Anlagenplannung boekje. Maar in grote lijnen is hij goed overgenomen. Voor wat betreft de rails die ik ga gebruiken, die is niet conform de getekende rails.

_________________
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...

ECOS centrale CS2, iTrain software, 5 x DR4024, 5 x DR4018, 3 x DR4088 cs.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 13, 2017 09:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 06, 2010 11:50
Berichten: 2562
Woonplaats: Waterloo (België)
Persoonlijk vind ik dit plan maar "meh". Storend vind ik de twee kopstations die zo parallel maar gescheiden liggen, de zeer merkwaardige wisselstraat, de enkelvoudige spiraal, alles te evenwijdig en haaks liggend, en een dubbel industriethema op te kleine oppervlakte onderaan.

Ik zou het station omwerken tot een enkelvoudig dubbelstation, met langs een kant de perronsporen voor reizigers, en de andere kant de lossporen voor goederen. Dat komt dan meer als een totaalconcept over, indrukwekkender en geloofwaardiger.

De wisselstraat moet volledig herbekeken worden, want wat er nu ligt is erg onwaarschijnlijk en estetisch niet mooi. De wachtsporen voor de wissellocomotieven liggen ook best in het verlengde van de perronsporen, zodat je in 1 beweging van wachtspoor naar stationspoor kan rijden.

De spiraal wordt dubbelsporig, dat is goed, want anders zou het onherroepelijk tot een ergerlijke flessenhals leiden.

Ik zou onderaan opteren voor 1 nijverheid naar keuze, en die dan ook beter uitwerken en inkleden.

Verder zou ik het geheel natuurlijker uitleggen. Nu ligt alles pijnlijk strak evenwijdig en haaks aan (en te dicht tegen) de baanrand. Dat is (lees "vind ik") oersaai, zelfs ergerlijk storend. Ik zou het station een ietsjes schuin leggen, het spoor langs de linker kant in een ruime boog leggen, en de industriesporen onderaan ook meer aanpassen aan reliëf en omgeving. Eerst was er het landschap, dan pas het spoor.

Maar nogmaals, dit zijn mijn persoonlijke voorkeuren. Jij ben baas, jij doet wat jij leuk vind, en dan is het voor mij ook prima. ;)

_________________
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 13, 2017 11:47 
Offline

Geregistreerd: zo sep 15, 2013 14:33
Berichten: 103
Woonplaats: Beverwijk
Michiel,
De ligging van het station is nog niet definitief, mijn huidige station ligt ook in een boog.
Verder zoek ik ook nog naar een mogelijkheid om de sporen anders te leggen!
Maar mijn breedte is erg beperkt. De baan kan max 60 x 300 cm worden. Dan een kleine strook van ca 30 cm naar het spiraal, die het weer een oppervlak van 80 x 100 cm. Langs de linkerkant is de baan 200 cm breedt.

Ik ga kijken wat voor aanpassingen ik nog kan doen.

_________________
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...

ECOS centrale CS2, iTrain software, 5 x DR4024, 5 x DR4018, 3 x DR4088 cs.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 13, 2017 15:46 
Offline

Geregistreerd: zo sep 15, 2013 14:33
Berichten: 103
Woonplaats: Beverwijk
Heren,

Hier een nieuw ontwerp, willen jullie kijken of deze spoor technisch goed is.
Het gaat hierbij puur on het plan. Ik zal de flexrails gebruiken en ook een boogt in het baanplan.


Bijlagen:
Nieuw plan.jpg
Nieuw plan.jpg [ 100.39 KiB | 150 keer bekeken ]

_________________
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...

ECOS centrale CS2, iTrain software, 5 x DR4024, 5 x DR4018, 3 x DR4088 cs.
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 13, 2017 16:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 17, 2015 22:42
Berichten: 459
Woonplaats: Bemmel
Je kan van het rechterspoor, gezien van linksonder richting het station, alleen maar op de onderste twee sporen van je station komen. Tevens kan je van datzelfde rechterspoor niet op je goederenstation komen. In dat opzicht was je vorige ontwerp beter.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling