N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu do okt 18, 2018 23:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: start van 1e baan
BerichtGeplaatst: do apr 19, 2018 21:40 
Offline

Geregistreerd: do apr 19, 2018 20:36
Berichten: 2
hallo allen
ik ben nieuw op dit forum en wil mijn baanplan aan jullie laten zien.
tips zijn altijd welkom om te verbeteren

loop niet allemaal recht maar flexrails werkte nog niet zo mee


Bijlagen:
baanplan 2 bij 1 paint.gif
baanplan 2 bij 1 paint.gif [ 25.23 KiB | 2402 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: start van 1e baan
BerichtGeplaatst: do apr 19, 2018 21:44 
Offline

Geregistreerd: do apr 19, 2018 20:36
Berichten: 2
rechts onderin die rechte lijn dat weet ik nog niet goed wat ik wil een haven of remise of tips
de rode lijn gaat naar schaduwstation
de gele lijn naar bergstation


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: start van 1e baan
BerichtGeplaatst: do apr 19, 2018 21:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 12, 2013 00:37
Berichten: 3109
Woonplaats: Midden Brabant
Dat ziet er al leuk uit!

Wat dat haven/industrie/locdepot spoortje betreft. Je hebt daar nog best wat ruimte. Ik zou een kade spoor met omloop mogelijkheid er leggen... Dan heb je op de voorgrond een rangerende goederentrein terwijl in de achtergrond vele treinbewegingen mogelijk zijn.

Je zou er ook een industrie aansluiting met op het terrein enkele wissels en korte opstelspoortjes kunnen maken. Dan heb je een mini-Inglenook puzzeltje. (=Rangeerspel)

Groetjes

Hoontje

_________________
[Modulebaan Rijen - Oosterhout] [Raccordement 'Oosterhout Vijf Eiken in schaal N'] Module Helix Tilburg aankleden...
[Diorama] "In de Wieldraaierij"

[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: start van 1e baan
BerichtGeplaatst: do jul 26, 2018 13:43 
Offline

Geregistreerd: do nov 05, 2009 20:19
Berichten: 488
Ziet eruit als een heel functioneel baanplan, ben benieuwd hoe het er straks in het echt uit gaat zien.

Wat betreft het stuk spoor op de voorgrond denk ik ook dat een eenvoudige mogelijkheid voor rangeren leuk zou zijn. Een haven of industrie is een goed excuus om goederenwagons erheen te rijden.

Heb je al een idee wat het thema wordt? Modern of stoom? Alpenlandschap (kijkend naar het bergstationnetje!)?

_________________
groet,
Norman

m'n knutselwerkje: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?t=10401


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: start van 1e baan
BerichtGeplaatst: do jul 26, 2018 14:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 06, 2010 11:50
Berichten: 2715
Woonplaats: Waterloo (Belgiƫ)
Dit is een heel eigenaardig sporenplan. Het dubbelspoor is geen dubbelspoor, want het verandert van links naar rechts regime na een rondje. In feit is het een spiraal van een enkelspoor dat elke winding weer een ander perron binnenrijdt. Het enkelspoor zal dus een dubbelrichtingsregime moeten hebben, waardoor treinen telkens in het station moeten wachten opdat de toekomende trein in tegenrichting de lijn vrij heeft gegeven.

Het lijkt me een heel lastig baanplan om te exploiteren. Het station zit er goed uit (behalve dan de ontbrekende oversteken om van buitenbaan op de verschillende perrons te kunnen komen en omgekeerd), alsook het idee om een dubbelsporge hoofdbaan te hebben met industrieaanslutingen eromheen. De uitwerking is echter nog niet optimaal.

De aansluiting van het schaduwstation is ook nogal eigenzinnig. Leuker zou zijn om het schaduwstation als een volwaardige verbinding te zien (extra station) naar een virtuele nabijgelegen stad (= meer doelgericht rijmogelijkehden), en niet zomaar een parkeerterrein met oprit buiten zicht.

En dan nog een detail: het bergspoor zou misschien beter op het tweede perronspoor toekomen (via een engelsman) zodat er twee perronsporen beschikbaar zijn voor het bergtraject = meer rijmogelijkheden.

Onderin is de perfect plek voor een goederenkoer met een laadspoor of twee, met activiteiten van de locale nijverheden eromheen.

Tenmisten, dat is mijn voorkeur. Indien je liever een dergelijk enkelspoorconcept hebt, dan is dat ook prima. ;)

_________________
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: start van 1e baan
BerichtGeplaatst: vr jul 27, 2018 13:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 20, 2012 13:20
Berichten: 480
Woonplaats: Moskou (Rus)
Hallo Michiel,
Ik ben het helemaal met je eens. :) Daarnaast vraag ik me ook af hoe diep de baan is (ivm bereikbaarheid).

Maar ik denk dat de topicstarter al weer verdwenen is van dit forum. Het draadje is van 19 april dit jaar en hij (of zij? mensen schijnen geen naam meer te hebben tegenwoordig... :roll: ) is sinds 23 april niet meer op het forum geweest.
Groet, Wim

_________________
De bouw van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling