BunderBahn 2 (idee voor de toekomst)

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.

Wim H

Re: BunderBahn 2 (idee voor de toekomst)

Bericht door Wim H »

Graag gedaan! Ik had toch pauze en vind het zelf ook wel leuk om even te puzzelen. :)
Succes met het inpassen van de nieuwe plannen.
Groet, Wim

De bouw van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV

Onderwerp starter
Nico Essers

Re: BunderBahn 2 (idee voor de toekomst)

Bericht door Nico Essers »

Vanmorgen weer een tijdje gepuzzeld om de gewenste wijziging in het plan in te passen.

Afbeelding

Doordat de bereikbaarheid van de sporen in het station minder complex geworden is vond ik dat de indeling met 3 sporen naast elkaar geen toegevoegde waarde meer had. Daarom het onderste perron naar boven geschoven zodat nu alle sporen via een perron bereikbaar zijn.
Ook zijn alle Hosenträgers verwijderd waardoor het station meer ruimte kreeg om te groeien zodat spoor 1 en 2 ook voldoende lengte hebben (ca 111 cm). De sporen 3, 4 en 5 zijn nu geschikt voor lange treinen tot 175 cm. Spoor 1 en 2 is bereikbaar voor zowel het dalspoor als het hoofdspoor.
Ook het kruisen van het hoofdspoor door de treinen richting dalspoor is aangepast. Dit gebeurd nu nog alleen richting aansluiting A.
Door deze wijziging zijn ook de hellingen minder steil geworden met een maximum van 2,2% voor de aansluiting E van het dalspoor naar het schaduwstation.

Vriendelijke groetjes Nico.

Esu Ecos 2.
Peco code 80 SeTrack
Rosoft S88SD16-n en ServoSwitch
macOS High Sierra en iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Plaats reactie