De afgelopen tijd bezig geweest met een testbaantje en dat is aardig gelukt. Met de Rosoft bezetmelders en een servoswitch is dat zo gepiept. Om ook een beetje uitdaging erin te houden ook nog een arduino gebruikt voor de aansturing van de servo's, goed om het principe van DCC etc door te krijgen. Als je eenmaal wat aan de gang hebt, dan volgt de rest vanzelf

. Hetzelfde geldt voor Koploper, zo op het oog lijkt het allemaal erg complex, maar het zit goed logisch in elkaar.
Ik merkte wel dat ik het wat minder leuk vind dat ik in feitelijk alleen een ovaal heb en dat het dus allemaal erg voorspelbaar treinverkeer wordt. Daarnaast heb ik een meetfoutje gemaakt bij het opmeten van de kamer, ik dacht toch echt ruim 2 meter ruimte te hebben, maar dit bleek toch iets minder te zijn. Consequentie is dat de boekenkast die in de weg staat dan maar verplaatst gaat worden. Voordeel is dat er dus wat extra ruimte beschikbaar komt, zo'n 2.5 meter in totaal. Na een hoop gepuzzel ben ik tot dit baanplan gekomen:
Een detail van niveau 0:
En van niveau -1:
Meeste spreekt voor zich denk ik, het station ligt nog steeds in het midden en een fabriekje rechtsonder. De route van het schaduwstation bevat nu ook een soort van paradespoor. Uiteindelijk blijft het natuurlijk nog steeds een ovaal, maar wel een met iets meer variatie en uitdaging.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties

.