Baanplan Spoorbaan Janbaas

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Baanplan Spoorbaan Janbaas

Bericht door Jeroen »

Hoi,

Ik reageer eigenlijk nooit op baanplan topics. Ik snap er toch nooit een zak van, en zelf doe ik eigenlijk minimaal aan baanplannen. Voor zo’n schaduwstation is het toch wel erg handig.

Een tip mbt je laatste opmerking; eigenlijk zegt Joost t al. Ik zou gewoon de rails leggen, vaste geometrie of niet, en de secties er later zelf in slijpen. Heel erg makkelijk en goed t doen. Niemand ook die t zit. Scheelt je heeeel veel gedoe!

Grtz,

J.


Afbeelding

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan Spoorbaan Janbaas

Bericht door Marcvane86 »

Jeroen bedankt voor de reactie, ik snap van baanplannen zelf ook niet zoveel. Mis dat inzicht een beetje, ben meer van techniek zelf.

Nadeel van Kato is dat na doorslijpen de rails vrij eenvoudig door de bedding schuift(zeker bij korte stukjes). Ik ga dat nog wel eens bekijken bij de eerste paar testsporen die binnenkort gelegd kunnen worden. Heb met name voor Kato gekozen vanwege eenvoudig hergebruik in nieuwe layouts na slijpen is dat voordeel eigenlijk direct over.

Dremel is in huis, voor veel dingen al mijn vriend maar bij rails heb ik het nog nooit gebruikt. Hiervoor Fleischmann ook altijd met rail isolatoren gewerkt naar tevredenheid.

Mocht ik problemen krijgen met de vaste geometrie dan ga ik alsnog de Dremel inzetten.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Baanplan Spoorbaan Janbaas

Bericht door Wim H »

Marcvane86 schreef: 04 sep 2019 19:18 Nadeel van Kato is dat na doorslijpen de rails vrij eenvoudig door de bedding schuift(zeker bij korte stukjes). Ik ga dat nog wel eens bekijken bij de eerste paar testsporen die binnenkort gelegd kunnen worden.
Een drupje lijm doet dan wonderen :)
Groet, Wim



Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan Spoorbaan Janbaas

Bericht door Marcvane86 »

De aanleg van het schaduwstation is inmiddels begonnen, die voortgang daar van is in mijn topic Spoorbaan Janbaas te lezen. Klik in handtekening eenvoudige op de link.

Zodra de helix baanplanning en bovenbaan definitief duidelijk worden zal ik deze hier nog aanvullen. Voorlopig dus even actief is het andere draadje.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Plaats reactie