Baanplan Spoorbaan Janbaas

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Andre bedankt voor het delen, de lengte van 4 meter kan ik helaas niet kwijt 3,40 is echt de max. en dan worden de blokken ineens een stuk korter.

Ik probeer nu het schaduw station rechts door de bocht te trekken daardoor krijg ik veel meer lengte en waar bij jou de spiraal staat rechts komt deze bij mij er weer haaks op uitstekend naar links. In kan deze opzet dus gebruiken door het midden te verlengen en de wissels na de 90 graden bocht te leggen. :D

Ik hoop volgende week tijd te hebben om een en ander in wintrack te zetten en kijken hoe ik met de kato geometrie uit kom.

je hebt in dit model 2 keerlussen in de lichtblauwe bochten als ik het goed zie toch?


Groet marc


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Andre de Ruiter »

Marcvane86 schreef: je hebt in dit model 2 keerlussen in de lichtblauwe bochten als ik het goed zie toch?
Dat hangt er van af wat je in het zichtbare gedeelte doet. De polariteit van de parallel naar boven gaande sporen is J-K K-J. Als je in het zichtbare gedeelte een overloop tussen deze sporen wilt dan zul je de polariteit eerst gelijk moeten maken nl. J-K J-K. De blauwe sporen geven de mogelijkheid het plan zowel als ovaal te bereiden en als hondebot, waarmee een gevarieerder treinverloop te realiseren is.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Ja nu zie ik het er zijn eigenlijk alleen maar ovalen en geen tegengestelde aansluiting waarbij de polariteit vast loopt.

Bovenbaan heb ik nog lang niet scherp in mijn hoofd. Ik denk dat daar wel ergens een keerlus gaat voorkomen.
Mijn idee is dat er treinen van links naar rechts over de tafel gaan en tegenover gesteld, dus simpel zonder keerlussen te maken.
Maar ik zou het ook mooi vinden om de trein aan de zelfde kant naar beneden te laten gaan als dat hij gekomen is, gezien de beperkte ruimte in de breedte van de baan zal dat bijna niet op hoogte kunnen kruisen en zal er dus ergens ompoling moeten zijn.

Ik zie echter heel veel mensen die in het schaduw station de keerlussen hebben liggen, heb jij scherp waarom men dat doet aangezien ik in de rij mogelijkheden weinig meer zie dan in jouw plan.

Aangezien ik nog nooit een groot baanplan heb gebouwd heb ik wel wat van deze opstart twijfels.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Andre de Ruiter »

Ik heb mijn keerlusschakelingen in de aanloopsporen van het station liggen. In het station liggen de overloopsporen die de keerlusschakeling noodzakelijk maakt. Ik had de keerlusschakelingen ook in de beide helixen kunnen leggen. De plaats van de keerlusschakeling is afhankelijk van de techniek die je gebruikt voor de ompoling. Gebruik je de minder elegante kortsluitdetectie dan kun je de schakeling vrijwel overal neerleggen. Gebruik je de elegantere techniek van bijv. de eXtreme keerlus of de schakeling van DTS dan heb je een stuk spoor nodig dat je langste trein kan bevatten plus een aantal korte detectiesporen.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Andre wederom bedankt voor jouw antwoord.

Heb de intentie om inderdaad of de rosoft of de versie van domburg te gaan gebruiken.
Heb jij van je bovenbaan ook een railplan tekening? ben benieuwd hoe die er uitziet en hoe jouw ompoolsectie eruit ziet.
Kan ik dat meenemen in mijn toekomstige ontwerp zodat ik weet of ik in schaduwstation of helix wellicht al rekening moet houden met de aanleg.

alvast bedankt voor jouw moeite


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Andre de Ruiter »

Het baanplan van het zichtbare gedeelte.

Afbeelding

De beide keerlusschakelingen (eXtreme-keerlus) liggen langs de rode lijnen. De keerlussecties bestaan uit 5 terugmelders, waarvan de middelste lang genoeg is voor mijn langte trein. In iTrain wordt iedere terumelder als een blok beschouwd. Ik werk met één terugmelder per blok.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Bedankt voor de reactie, ik zal me er is in gaan verdiepen hoe beide modelen keerlusmodules werken die we al besproken hadden in de vorige post.

Ik wil gaan werken op de baan met detectie 2 melders per blok, waarschijnlijk ook met Itrain inderdaad.
Nu schrijf jij dat je in itrain elke melder als een apart blok ingeeft, komt dat doordat jij in alle blokken maar 1 melder gebruikt of heeft dat te maken met de werking van de keerlus sectie.
Moet ik doordat ik normaal met 2 melders per blok werk dan nog iets aanpassen of kan ik gewoon 1 blok maken in itrain van de hele keerlus met daarin de 5 melders?

Itrain details ken ik nog niet heb voorheen getest met koploper demobaan en bij de hobby club werk ik nu af en toe met itrain.
Als binnenkort mijn onderbouw er staat ga ik daarop uit testen met itrain besturing.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Andre de Ruiter »

Ik werk met één melder per blok. Je kunt met de eXtreme keerlus ook met meerdere melders per blok werken. Kijk maar even in de documentatie hoe dat precies moet.
Als ik het goed heb begrepen moet jij je baan nog gaan bouwen, dus de keuze één, twee of drie bezetmelders per blok is nog open. Eén melder per blok werkt prima mits je de snelheidscurve van je locs goed meet.
Zoals je hier ziet werkt dat uitstekend.



Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Ik heb de basis plaat even geupload zodat men een idee heeft van de oppervlakte van de nieuwe baan.

Afbeelding

Vandaag ook het eerste hout gekocht om de onderbouw frames te gaan maken.
De onderbouw word in modules uitgevoerd van max 1,50 meter.
Op deze manier kan er evt bij een verhuizing een poging gedaan worden het baanplan te verhuizen met minimale sloop praktijken.

Afbeelding


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Nog even een bouw tekening gemaakt van de onderbouw welke ik even met jullie wil delen.

Voorals nog laat ik de onderbouw op de vloer staan zonder wielen, maar ik sluit niet uit dat het geheel op wielen komt te staan.
Er zal dan voor de stevigheid tussen de poten en aan de achterzijde nog een extra steunbalk worden toegevoegd.
Het geheel zal aan elkaar gekoppeld worden met slotbouten en moeren.

De tussen module aan de lange wand heb ik toch op 2M gehouden anders zou ik 2 modules moeten maken van 1M en dat vond ik nu een beetje overdreven.

Het geheel wordt afgedekt met 12mm Populieren multiplex is nu het idee.

Afbeelding

Afbeelding


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Zo vandaag veel achter de tekentafel gezeten en heb inmiddels een ontwerp voor het schaduwstation en de helixen met een tijdelijke bovenbaan(oranje).
De helixen zijn opgebouwd met Kato dubbespoor stukken met verkanting in de bocht delen, de rest is enkel Kato spoor.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit alles maakt al een aardige boodschappenlijst:

Afbeelding


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1159
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Wim H »

Hallo Marc,

Vanuit de bundel met kopsporen kom je niet meer terug de baan op in de goede richting (omdat je achteruit de baan op gaat).
Je hebt nog een set overloopwissels nodig om niet "verkeerd spoor" te rijden. 1 setje wissels in elke helix als je vanuit de kopsporen naar elke helix wilt kunnen rijden.
Als alternatief kun je een extra spoorverbinding aanleggen vanaf de kopsporen naar het doorgaande grijze spoor (aansluiten op het punt waar nu "160 cm" staat). Dat kost maar 2 wissels en een stukje spoor.
Wel even opletten waar je keerlus modules moeten komen, want die overloopwissels/verbindingsspoor resulteren in een extra keerlus.

Groet, Wim



heilko1970
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 jan 2019 18:07

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door heilko1970 »

Hoi Marc,is dit met wintrack getekend of een ander ontwerpprogramma?



Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

@wim ik zal er nog eens goed naar kijken, die kopsporen kwamen achteraf nog als optie waar ik verder niet heel goed naar gekeken heb. Overloopsporen wil ik eigenlijk vermijden omdat ik de keerlussen niet kwijt kan in het schaduwstation. Nu komen die of aan het begin van de helix of aan het einde van de helix afhankelijk van de bovenbaan. Als ik het goed zie zitten er nu namelijk geen keerlussen in het traject.

Edit: ga de kopsporen verplaatsen naar de schaduwstation sporen beneden. Als ik daar nog wat wissels aftak kan ik kopsporen maken die via het bovenste station de rechter helix in kunnen.


@ heilko Inderdaad met Wintrack, versie 10 maar met de railbestanden van de 2013 versie toegevoegd.

Vandaag ook bij Wsum in Waalwijk weer even wezen shoppen voor rail delen. Kan ik de radiussen even uitleggen en fysiek nameten of het allemaal klopt. En tevens op deze wijze zeker weet of de onderbouw gebouwd kan gaan worden op deze afmetingen of dat daar nog iets in aangepast dient te worden.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1159
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Wim H »

Marcvane86 schreef:...Nu komen die of aan het begin van de helix of aan het einde van de helix afhankelijk van de bovenbaan. Als ik het goed zie zitten er nu namelijk geen keerlussen in het traject...
Er zitten nu inderdaad geen keerlussen in. Als je in de bovenbaan geen wisselverbinding tussen de 2 sporen maakt, heb je helemaal geen keerlusmodules in je baan nodig. Maak je wel een wisselverbinding, dan heb je 2 modules nodig. Die kun je dan ergens in de helixen plaatsen.
NB: er is geen verschil tussen begin en eind van de helix. Electrisch gezien is dat hetzelfde punt.
Marcvane86 schreef: Edit: ga de kopsporen verplaatsen naar de schaduwstation sporen beneden. Als ik daar nog wat wissels aftak kan ik kopsporen maken die via het bovenste station de rechter helix in kunnen.
Die begrijp ik even niet. Zou je dit kunnen schetsen?

Groet, Wim



Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Zal er later vandaag even een plaatje voor maken.

Legt inderdaad wat moeilijk uit.
Bedoeling is parallel aan onderste station kopsporen te maken.
Deze rijden terug richting linkerhelix nemen daar de overgang rechts af naar bovenste station en kunnen dan naar boven rijden op de rechter helix.

Toch heb ik het idee dat er een keerlus in de baan zit maar zie het even niet meer.
Iemand een scherp oog die me kan helpen?


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1159
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Wim H »

Op dit moment zit er geen keerlus in de baan. Echter, de kopsporen zijn nu (praktisch) niet bruikbaar omdat je bij het uitrijden op het verkeerde spoor terecht komt (tegen de rijrichting in). Om ze wel bruikbaar te maken, heb je ergens een extra verbinding nodig. Die gaat een electrische keerlus vormen, en daar zul je dus een keerlusmodule nodig hebben. Daar is geen ontkomen aan.
Groet, Wim



doniek
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 mar 2016 09:00
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door doniek »

Waarom zou je de kopsporen in het schaduw station niet gewoon als doorgaande sporen uitvoeren? Geen "gedoe" met keerlussen en ze zijn ook nog te gebruiken voor "gewone" treinen. De kosten voor de paar extra wissels vallen in de totaal kosten wel mee, je moet anders immers ook extra wissels en een keerlus aanschaffen om alles aan te sluiten.



Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Tegen de rijrichting in is het niet helemaal want er kan 2 kanten opgereden worden via het schaduwstation, wellicht dat als ik ze opdeel in 2 blokken per opstelspoor dat er dan problemen ontstaan met kop tegen kop rijden.

Doniek die oplossing ben ik nu aan het onderzoeken echter is de speelruimte beperkt om nog wat lengte te bewaren in die sporen. Ik snap niet hoe sommige mensen de schaduwsporen allemaal even lang maken. Ik krijg dat niet voor elkaar.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Ik blijf maar tegen problemen aanlopen met het plannen van het schaduw station, wellicht maar genoegen nemen met de initieel 2 getekende schaduw sporen en dan de opstelsporen maar gewoon weg laten. Of er moet nog iemand zijn die met Wintrack 10 en Kato rails mij kan ondersteunen.

Een schets met een oplossing mbv een keerlus mag ook maar ik heb geen ervaring hoe die precies moet zijn.

Pff ik hoop niet dat het weer zo vast gaat lopen als 2 jaar geleden. Kato rijd perfect, bevestigd erg makkelijk, wissels zijn erg betrouwbaar maar de vaste geometrie bijt me toch telkens in mijn ....

Hier onder mijn probeersel om de opstelsporen op te nemen als doorgaande sporen maar kom er niet uit om het op de helix te krijgen.

Afbeelding


Zou het nog verschil maken als de helixen omgeruild zouden worden, soms scheelt dat in de aansluiting op de rijbaan, of denken jullie hier geen profijt te hebben.(omtekenen is zon werk, stuk voor stuk helling instellen etc.)

Help!! :oops:

Edit: Link tbv zip bestand met wintrack tekeningen: https://www.dropbox.com/s/vwjcu605itukm ... m.zip?dl=0


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Ipio
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Ipio »

Marcvane86, misschien heb je hier wat aan?

Mvg. Marc
Bijlagen
Schaduwstation.jpg
Schaduwstation.jpg (123.12 KiB) 5972 keer bekeken


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Marc (ipio) heel erg bedankt dat ik daar nou zelf niet opgekomen ben zeg. Eigenlijk heel eenvoudig spiegel van de andere kant.
Morgen naar de tekentafel terug

Nogmaals hartelijk bedankt, krijg zo veel meer opstel ruimte en nog altijd geen keerlus.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Vanavond weer achter de tekentafel gezet, na veel puzzelen proberen verkeerd doen en uiteindelijk 3 uur later is mijn baanplan af wat betreft de gehele onderbaan incl. de beide helixen.

Allen die tips hebben gegeven bedankt voor zover.

Eerdaags eens kijken hoe ik de blok verdeling moet maken.
Even surfen op het web wat gemiddelde stammen voor lengtes hebben, ik heb namelijk nog niet veel rijdend materieel dus weinig ervaring zelf. Alleen maar van jullie foto's en tekst.

Hier de screenshots:

Afbeelding

Afbeelding

De beide helix modules moet ik morgen nog even aanpassen qua onderbouw constuctie.
Ik ga daar een frame omheen bouwen waar zowel de ringen deels met de draadeinden in bevestigd kunnen worden en waar aan de zijkant van de rechter helix uiteindelijk mijn monitoren kunnen worden opgehangen voor de PC.

Voor nu welterusten en tot de volgende post.
Laatst gewijzigd door Marcvane86 op 06 jan 2019 01:55, 2 keer totaal gewijzigd.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Nog even wat 3d beelden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1159
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Wim H »

Door geen kopsporen te nemen, heb je inderdaad geen keerlusmodules meer nodig. :)
Let je er nog wel even op dat niet alle sporen in je schaduwstations even lang zijn? Door de 90 graden boog is het buitenste spoor langer dan het binnenste. Dat zal geen probleem zijn, denk ik, zolang je het maar beseft.
Groet, Wim


Plaats reactie