????City Noord en Zuid Baanontwerp

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.

Adriaan
Berichten: 617
Lid geworden op: 09 feb 2013 19:21
Locatie: Voorburg

Re: ????City Noord en Zuid Baanontwerp

Bericht door Adriaan »

Ongelooflijk!
Wat een plan.
Maaruh, dit gaat het toch niet worden.
Denk ik.
Wat is het groots.
Buiten de tijd heb je redelijk wat muntjes nodig om het te bouwen.
Afijn, ik vind het knap en ben ontzettend benieuwd naar de voortgang.
Succes toegewenst!



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ????City Noord en Zuid Baanontwerp

Bericht door Debvd »

Michiel schreef:Eeste impressie? Totale waanzin! (goed bedoeld) Ik ben onder de indruk. Wat een hoop sporen. Ik hoop dat je heel veel vrije tijd hebt, en dat je gezin je bijstaat, of op z'n minst steunt dat je steeds in de hobbykamer zit. Maar dat zijn jouw zaken. Technisch is dit plan waanzinnig groots. Ik hoop dat je de kans en de drive vindt om dit ook daadwerkelijk te bouwen. Het zal wel z'n tijd vragen, en je kan niet vroeg genoeg beginnen. Wanneer starten de werkzaamheden? :D


Ho Michiel,

Dank je voor het compliment. :oops: Normaliter heb ik net zoveel vrije tijd maar hoop in de komende jaren meer vrije tijd te krijgen :) .

Ben nu het hele plan aan het invoeren in Koploper om te zien of ik evt nog wat moet aanpassen aan het banenplan. Ook een tijdrovend klusje maar als dat erin zit en goed functioneert en geen deadlocks creert dan wordt het vol gas geven met de baan.... In elk geval is de kamer waar het moet komen zo goed als leeg ....en dan kan ik met de ombouw starten en beginnen met SS1 en SS2 (het rails en wissels hiervoor zijn er al...en tussendoor allerlei dingen testen op de testbaan ...

Dus als alles volgens planning loopt ligt dit jaar SS1 en SS2 al. :shock:

Groetjes Bjorn



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ????City Noord en Zuid Baanontwerp

Bericht door Debvd »

Adriaan schreef:Ongelooflijk!
Wat een plan.
Maaruh, dit gaat het toch niet worden.
Denk ik.
Wat is het groots.
Buiten de tijd heb je redelijk wat muntjes nodig om het te bouwen.
Afijn, ik vind het knap en ben ontzettend benieuwd naar de voortgang.
Succes toegewenst!

Hoi Adriaan,

Ja is groots maar dat is altijd mijn manier van werken geweest, meteen volop of niet.

Heb intussen al tussendoor rails en wissels gekocht dus ik kan ik elk geval al SS1 en SS2 leggen ;)

To be continued

BJorn


Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: ????City Noord en Zuid Baanontwerp

Bericht door Michiel »

Debvd schreef:Dus als alles volgens planning loopt ligt dit jaar SS1 en SS2 al.
Bjorn, dat zou HEEL straf zijn. Ik hou je in de gaten! ;)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1012
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: ????City Noord en Zuid Baanontwerp

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Heftig plan, op een paar plaatsen kun je wisselcombinaties in elkaar schuiven en vervangen door een engels wissel. Daarvoor behoef je een wissel slechts een stukje op te schuiven. In bijna alle gevallen geeft dit meer ruimte en nog meer mogelijkheden. Het kan natuurlijk zijn dat je dit zelf al had overwogen en een bewuste keuze hebt gemaakt om het niet te doen.



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ????City Noord en Zuid Baanontwerp

Bericht door Debvd »

Zaunkönigs Bahn schreef:Heftig plan, op een paar plaatsen kun je wisselcombinaties in elkaar schuiven en vervangen door een engels wissel. Daarvoor behoef je een wissel slechts een stukje op te schuiven. In bijna alle gevallen geeft dit meer ruimte en nog meer mogelijkheden. Het kan natuurlijk zijn dat je dit zelf al had overwogen en een bewuste keuze hebt gemaakt om het niet te doen.
Ja in sommige gevallen heb ik daar wel bewust voor gekozen maar bij het leggen kan daar naturlijk iets van afgeweken worden als dat handiger is of een beter verloop geeft. :D

Nu eerst alles in Koploper zetten en de Testbaan weer werkend krijgen en dan op naar de bouw :-)


Mvg Bjorn



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ????City Noord en Zuid Baanontwerp

Bericht door Debvd »

Kleine update,

Met alles in koploper zetten om te testen de hele baan, kwam ik erachter dat er nog een paar dingen aangepast moesten worden in het baanontwerp.

Echter daar zullen jullie voorlopig geen update van krijgen ....daar SCARM dezelfde tactiek als photobucket volgt nu.

SCARM moet je nu betalen als je meer dan 100 stukken gebruikt ...zou me een passende aanbieding gedaan worden...niks gezien en nu willen ze geld als ik wat wil veranderen!

Ach ja ...zal de nieuwe werkwijze worden denk ik dan maar ....eerst gratis aanbieden en dan toch er geld voor vragen...

wordt vervolgd

groetjes Bjorn



Ronaldp
Berichten: 1460
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: ????City Noord en Zuid Baanontwerp

Bericht door Ronaldp »

Wat ik gedaan heb.....Scram verwijderd.
Opnieuw geïnstalleerd.
Heb zelf versie 0.9.32.
Hierna werkte bij mij scram weer.
Heb de baan ontwerp snel in meerdere stukken op geslagen.Me baan bestond uit meerdere lagen.Dus deze 1 voor 1 op geslagen
Als ik het goed had mag je 100 stukken gratis proberen.
Blijf dus met je gedeeltes van je baan onder 100 stukken en deze steeds opslaan onder een andere naam
Ik heb bv
Schaduwstation
Station
Bergschaduwstation.
En zo kan ik scram nog steeds gebruiken

mvg ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771

Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ????City Noord en Zuid Baanontwerp

Bericht door Debvd »

Hoi Ronald,

Dank je voor het idee, maar ik heb de laatste versie 34 en die vraagt om de update :-(

Zelfs internet los gekoppeld maar blijkbaar zit er een datum in genesteld dat dan vraagt om de update.

Wil niet betalen omdat ik eigenlijk op deze manier gegijzeld ben door dat programma .... ala photobucket


Bummer


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: ????City Noord en Zuid Baanontwerp

Bericht door Maurits71 »

Zit nog eens even naar je ss1 en ss2 te kijken. op dat korte stukje heb je nu maar 2 sporen lopen die 1 met 2 verbindt, echter daar kan je ook makkelijk 10 sporen kwijt, scheelt je 20 wissels.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ????City Noord en Zuid Baanontwerp

Bericht door Debvd »

Hoi Maurits,

Klopt dat is een stuk wat eruit gehaald wordt als de baan naar voren gehaald wordt. Maar je hebt wel gelijk wat betreft aantal wissels.

Ander feit is dan dat ze achter mekaar gaan staan en op deze manier is er wat meer variatie denk ik.... maar dank je voor het idee ga er nog ff over nadenken.

Groet Bjorn


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: ????City Noord en Zuid Baanontwerp

Bericht door Maurits71 »

je zou per lang spoor natturlijk meerdere blokken kunnen maken dan heb je pas varieatie, heb ik hier ook.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Plaats reactie