Baanplan 150 bij 90 cm

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.

Onderwerp starter
EJvH
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 apr 2016 18:54

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door EJvH »

Ik bedacht mij wat opeens :D
Als ik nu links boven in een aftaking maak dan gaan er 2sporen naar de rechterkant en de verdwijnen dan onder de baan naar een lager nivo, waar dan een kleine schaduwstation komt of gewoon een grote lus.

Erik


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4479
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door spoor65 »

En juist die spoorgeometrie was voor mij een reden om destijds daar volledig van af te stappen, Geeft veels te veel beperkingen naar mijn mening.

peco werkt gewoon super, geen gezeur met een passtukje dat toch nog net te lang of te kort is, gewoon op maat zagen, en gaan.
Niet net een cm te weinig ruimte hebben omdat de standaard boog net te groot is (al is het beslist niet aan te raden om een boog kleiner te maken dan de standaard bogen van de fabrikanten.
Het is echt niet veel moeilijker dan kant en klare railstukken leggen, maar geeft wel veel meer voldoening.

Daarbij, als je voor fleischmann met vaste railbedding kiest, zit je al vast aan de ruime wissels die best veel plek vragen, en daarmee kortere sporen tot gevolg hebben in een station, ga je voor de rail zonder vaste bedding, (oude roco assortiment) kun je de kleine 24gr wissels gebruiken, en eventueel combineren met het minitrix assortiment rails, daar die de zelfde geometrie hanteren.

Dan ff het idee van lange treinen, je hebt een afmeting van 150cm, je hebt een treinlengte van 72cm, dan heb je zonder de wissels al zo`n 85 cm nodig om hem te kunnen laten stoppen, want een trein die afbuigend om deze heen wil, heeft ruimte nodig, en je kunt dus de trein niet in de boog naar het wissel laten stoppen.ook het rechte spoor tussen 2 wissels zul je aan beide kanten de eerste en laatste dikke 10cm vrij moeten houden om de zelfde reden.
Neem dan nog de wissels (rechte en geen boogwissels, want die zijn een ramp als het geen peco is) dan zit je met de kortste wissels al op pakweg 110cm die je nodig bent, heb je nog 40 cm over om bogen te maken, aan elke kant 20cm, dat gaat je niet lukken.

Mijn advies,
download het gratis probeer pakket van anyrail, waarmee je tot 50 railstukken kunt leggen, en probeer het maar eens uit,

Wil je toch graag lange treinen rijden, overweeg dan ook eens modulair te gaan bouwen. je bouwplekje waar je nu jouw baan hebt gepland, en waar je aan 1 module kunt bouwen.

en dan af en toe je vrouw gezellig op pad sturen met vriendinnen, om vervolgens lekker de modules in de woonkamer aan elkaar te kunnen koppelen en heerlijk te genieten van de lange treinen ;)

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
EJvH
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 apr 2016 18:54

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door EJvH »

Er is plotseling onverwachts nieuws ik kan een L baan maken :D
De slalste deel van de baan wordt 1meter bij 60 cm en de grootste deel van de baan wordt 80 bij 80 cm.

Erik


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4479
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door spoor65 »

Dat is mooi man, wat meer ruimte geeft meer mogelijkheden, terug naar de tekentafel dus. succes.

mvg
Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
EJvH
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 apr 2016 18:54

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door EJvH »

Ik ben weer bezig met een nieuw baanplan heb een extra stuk erbij gekregen van 110 cm bij 60 cm.

Het sporenplan is bedacht uit volledig enkel spoor maar hij wordt in 2 richtingen gereden , bij de helix wil ik nog proberen om daar een rangeer stuk te maken maar dat is nog niet zeker.

Hier is een voorlopige baanplan en onder het zichtbare deel komt nog een schaduw station .

Groetjes.
Erik
Bijlagen
nieuw N baanplan.jpg
nieuw N baanplan.jpg (108.51 KiB) 7828 keer bekeken



tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door tv_man »

Ik zie dat er een helix is bijgekomen dus hoogteverschillen en nauwkeurig spoor leggen zullen geen problemen zijn. Een idee over hoe het sporenverloop wat vloeiender te maken (nu loopt het allemaal erg langs de randen van de tafel wat a. een risico met zich meebrengt bij ontsporingen en b. weinig ruimte overlaat voor natuurlijk ogend landschap. Redelijk vasthoudend aan je originele sporenverloop: de rode en de blauwe zijn gewoon varianten over hoe het spoor gelegd zou kunnen worden zodat het minder vastklampt aan de tafelranden. Het roze deel zou linksboven uit beeld kunnen verdwijnen achter het achtergrond of een tunnel in en zou dan op de voorgrond door een dal kunnen lopen (tunnels en bruggen waar die de rode en de blauwe kruist) Rechtsonder waar het rode deel vlakbij de tafelrand zijn zou je een kopspoor tot boven de helix kunnen leggen (daar gaat het spoor sowieso naar beneden) Daar heb je dan ruimte om wat treinen in het zicht op te stellen en te rangeren. Helemaal links de scherpe bocht achter bomen of huizen of in een tunnel leggen zodat de scherpe bocht minder opvalt.
Bijlagen
idee.jpg
idee.jpg (40.51 KiB) 7799 keer bekeken


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

Onderwerp starter
EJvH
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 apr 2016 18:54

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door EJvH »

Ik was met de laatste baanplan voorstel toch niet helemaal tevreden dus vandaag opnieuw naar de tekentafel en dit is te voorschijn gekomen.

Het is een baanplan met 2 kopstations 1 voor de personen vervoer het grijze gedeelte en het blauwe gedeelte is voor de goederen vervoer het spoor wat oranje is gestippeld en niet gestippeld is dat is voor personen vervoer en goederen vervoer.

Er is ook een helix erin rechts onderin die gaat naar een lager gedeelte daar komt een schaduwstation maar dat wordt nog getekend en hoe ik het spoor wat links is gestippeld verder ga maken ook dat moet ik nog verder uitzoeken .

mvg
Erik

Zoals gewoonlijk ben ik benieuwd naar jullie reacties.
Bijlagen
Peco Nbaanplan.jpg
Peco Nbaanplan.jpg (93.76 KiB) 7742 keer bekeken



Onderwerp starter
EJvH
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 apr 2016 18:54

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door EJvH »

Ik heb nog paar dingen veranderd voornamelijk de stations sporen(grijs) daar zijn de bochten iets ruimer en ze lopen onder de blauwe kop sporen.

Ook heb ik een donker groene spoor getekend en ik twijfel of dit een keerlus is het wordt in 2 richtingen gereden vanaf de blauwe kop sporen.

Verder is er ook een schaduw station bij gekomen en de hele baan wordt in 2 richtingen gereden met de roco multimuis en koploper

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het van jullie.

Mvg
Erik
Bijlagen
schaduwstation.jpg
schaduwstation.jpg (83.04 KiB) 7676 keer bekeken
bovenste deel.jpg
bovenste deel.jpg (99.54 KiB) 7676 keer bekeken



doniek
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 mar 2016 09:00
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door doniek »

Hoi Erik,

Een mooie ruimte om mee te werken!
Ik heb echter een paar dingen waar je wellicht rekening mee kan houden :).

Per kopspoor station heb je 1 spoor naar je helix. Dit betekent dus dat dalen en stijgen over hetzelfde spoor gebeurt. Dit kan soms nadelig zijn voor het stijgingspercentage (binnenste spoor heeft een kleinere radius dus ligt het stijgingspercentage daar wat hoger) maar het is zeker nadeling voor je treinenverloop. Als een trein daalt, kan er namelijk geen trein stijgen en vice versa. Het kan dus even duren voordat er treinen zichtbaar zijn nadat je er één het schaduwstation instuurt.
Je goederen station ligt naar mijn mening wat te simpel. Wat wil je gaan uitbeelden? Leg het station sowieso niet recht langs de rand van de baan maar een beetje schuin erop. Wat ook leuk kan zijn is om te na te denken wat je met de scenery aan wilt straks. Wil je er een simpele hout overslag maken? Wordt het een grote container terminal? Dat is namelijk nogal bepalend hoe je je sporen indeelt.

Kijk ook eens of je een of meerdere kopsporen uit kan rusten met een omloopmogelijkheid, zowel bij je personen als bij je goederenvervoer. Anders krijg je je locomotieven nooit meer voor je trein als ze je station verlaten en bij je goederenspoor kun je dan nooit wat wagons wegzetten en je locomotief wegrijden.

Als ik je baanplan en je ruimte zo zie zou ikzelf eerder de twee stations links in de hoek combineren. Je kunt dan met twee sporen uit je helix aankomen en kort daarna een mooie wisselstraat neerleggen voor de stations. Dan heb je daarachter nog de mogelijkheid voor de stations met omloopsporen.

In mijn baanontwerp wilde ik ook graag een soort paradespoor, dat past er ook niet echt in. Ik heb dit opgelost door een hap van 10cm uit mijn bovenbaan te nemen aan de voorkant. Hier heb ik op schaduwstation niveau (net voordat de sporen de helix in gaan of uitkomen) een paradespoor gemaakt.

Overigens is het grijze deel inderdaad een keerlus, maar met genoeg ruimte om in je oranjedeel een keerlusmodule aan te leggen. Je kunt dit overigens gemakkelijk testen door met je vinger of muisaanwijzer langs de binnen- of buitenkant van je baanplan te gaan. Je start en eindigt dan voor de wissel en volgt de sporen. Als je aan dezelfde kant weer uitkomt is er niets aan de hand. Kom je aan de andere uit, dan heb je een keerlus.

Neem mijn 'adviezen' niet te serieus. Ik heb ze zelf ook maar gehad van andere forumleden hier, maar ik ben nu blij dat iemand mij op dit soort dingen heeft gewezen. Doe vooral wat je zelf leuk vindt.
Zelf ben ik ongeveer een half jaar bezig geweest met plannen en tekenen. Als je mijn eerste en laatste versie van mijn baanplan ziet dan lijkt dat helemaal niet op elkaar :D

Veel plezier met tekenen en straks met bouwen!



Onderwerp starter
EJvH
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 apr 2016 18:54

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door EJvH »

Beste onbekende hierboven,

Ik snap wat je bedoelt om de 2 kop stations links te combineren maar kan je het ook in een tekening duidelijk maken hoe je dat bedoeld.

En met keerlussen heb ik wel wat ervaring mee heb vroeger altijd een H0 baan gehad maar ik wilde het gewoon zeker wetendus dat betekend weer voor de zoveeltse keer terug naar de tekentafel in dit geval de pc.

Staat jou baanplannen hier ook op de forum zoja onder welke naam staat het dan?

Mvg
Erik



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door Marksintpancras »

Erik,

Als ik jouw baan zie, dan wil jij graag met 2 delige treinstellen rijden, plus een korte goederen trein.

Let wel op dat jouw baanplaan niet geschikt is voor treinen can 1 meter lang ivm de baanlengte.

En ik denk dat jouw baan goed is, als je hierbij lekker los gaat met de scenery en de stations daardoor visueel kan scheiden.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

doniek
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 mar 2016 09:00
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door doniek »

EJvH schreef:Beste onbekende hierboven,

Ik snap wat je bedoelt om de 2 kop stations links te combineren maar kan je het ook in een tekening duidelijk maken hoe je dat bedoeld.
Ik heb even snel wat in AnyRail getekend, maar ik bedoelde dus zoiets:
Afbeelding
Voordeel hieraan is dat als je rechts rijdt, je op het buitenste spoor van je helix kunt stijgen. Je kunt de drie sporen die uiteindelijk de stations ingaan bijvoorbeeld allemaal uit een tunnel laten komen als je dat leuk vindt.
EJvH schreef: Staat jou baanplannen hier ook op de forum zoja onder welke naam staat het dan?
Jep, zie: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 20#p170513
Al is deze alweer wat achterhaald :)

Veel succes en veel plezier!!

Groeten Doniek



Onderwerp starter
EJvH
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 apr 2016 18:54

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door EJvH »

Ik snap iets niet ik maak het station voorbeeld na van doniek.
Hij heeft bij de 5 stations sporen aan het einde wissels getekend voor de lok te keren maar de staan toch op de verkeerde plaats?
Of ben ik verkeerd?

Mvg
Erik


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3622
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door maarten »

Keren is niet mogelijk, omlopen wel. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
EJvH
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 apr 2016 18:54

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door EJvH »

Wat vinden jullie van deze station ?

De bovenste sporen moet een rangeer of industrie terrein worden en de overige sporen zijn stations sporen de sporen rechts waar de 2 wissels zijn die gaan naar de helix.

Maar ook lopen ze om :D er is daar dan toch te weinig plaats ?

Mvg
Erik
Bijlagen
station voorbeeld.jpg
station voorbeeld.jpg (81.52 KiB) 8093 keer bekeken


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4479
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door spoor65 »

Kop station is leuk, maar vraagt wel het nodige extra`s.

Zoals je hem nu hebt getekend kun je alleen gebruik maken van treinstellen en/of treinen met stuurstand rijtuigen. anders moet je met de loc aan de verkeerde kant het station weer uit.

Omlopen heb je namelijk geen mogelijkheid voor gemaakt, ook heb je geen extra kort opstelspoor om eventueel een loc klaar te zetten en daarmee een locwissel te maken (wat dus de derde mogelijkheid is.

Kortom, er moet nog het nodige bij om dit station geloofwaardig te maken,
Bij kopstations van deze grote mis ook echt een aantal opstelsporen voor het station.
Veel mensen kiezen voor een kopstation omdat ze ruimte winnen door maar aan 1 kant een wisselstraat te hebben, maar vergeten, dat als ze een groot kopstation maken, er dan wel meer wissels aan die kant moeten, en meer mogelijkheden gemaakt moeten worden voor een mooi trein verloop.

Dus eigenlijk weer mijn oude mening, dat op deze oppervlakte je beter kunt kiezen voor een eenvoudige baan, met schaduwstation voor de broodnodige afwisseling, maar met een kleiner station.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door Marksintpancras »

Helemaal met Freddy eens ;) :)

Op mijn vaste baan heb ik een klein station Brohl lutzing, die wordt alleen de door de RB en soms door een RE aangedaan, voor de rest raast er echt van alles door heen dat tussen koblenz en bonn/keulen moet wezen.

Voor de rest 2 kopstations op de nevenbaan, Markt Erlbach, hierbij is overlopen van een diesellok wel mogelijk.
En ook Oberstdorf met een opstelterrein, hierbij zal lok wissel moet en plaats vinden als het geen treinstel of stuurstand heeft.

Dus wil je iets realistch maken, beter iets kleiner, maar ik denk dat je te groot denkt en je rijdend materiaal aan jouw baan moet aanpassen.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4479
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door spoor65 »

Wat groot denken betreft, zo ben ik ook begonnen ooit ;)

je ziet allemaal graag lange treinen rijden, ook in gedachten, op jouw baan,
In de loop der jaren ging het vanzelf de andere kant op, van eerst te lange treinen op te kleine tafel tot nu kortere treinen tot max pakweg 1 meter (uitzondering een enkele iets langere goederentrein) op een grotere tafel (die toch altijd weer te klein blijkt te zijn)

Ik tekende ooit ook altijd railplannen uit met stations groot genoeg voor Amsterdam Centraal of Berlijn, terwijl er op de plaat geen eens ruimte was voor het dorp Boekelo. en ik er met geluk nog en boerderij tussen kon proppen, zodat die veewagon niet voor niets koeien stond te laden.

maar zonder al die wilde plannen was ik niet gekomen tot de manier zoals ik tegenwoordig er naar kijk.
dus dat komt vanzelf goed, ik ben inmiddels ook al 40 jaar verder in tijd en gedachten :P

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
EJvH
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 apr 2016 18:54

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door EJvH »

Ik dacht aan om het station met een stuk of 4of5 sporen zover mogelijk voor aan te zetten (schuin) om daar achter een een rangeer station te maken.

Om dan links en rechts van het station een helix te maken en dan misschien een schaduw station te maken onder het zicht bare gedeelte wat denken jullie van het idee.

Erik


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4479
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door spoor65 »

Maar om te rangeren heb je wel een railplan nodig met voldoende overloop wissels
want zoals het nu is, valt er weinig te rangeren, als je met de loc naar voren het kopspoor op rijd, zal je ook met de hele sleep er weer uit moeten, omdat je loc voor het stootbuffer staat en er geen wissel is om hem daar weg te krijgen, zonder ook de wagons mee te nemen.

Je kopsporen zullen dus voorzien moeten worden van overloop wissels, om van het ene spoor op het andere te komen, zodat de loc om de afgezette wagons heen weg kan rijden, dat is mogelijk, maar daarmee maak je wel gelijk de nuttig bruikbare lengte van (laad/los)perrons een stuk korter, aangezien je al 25 cm op zijn minste kwijt bent voor wissel en stukje spoor achter het wissel, waar de loc eerst heen moet alvorens over het wissel weg te rijden.

bekijk volgende topic van Chris even, en dan even zijn tekeningen in de laatste post bekijken,
dat is een voorbeeld hoe een kopstation goed kan werken met treinen verloop, en met de nodige opstelsporen nog voor de perron sporen.

Ook de overloop wissels zie je liggen tussen de sporen langs het perron.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
EJvH
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 apr 2016 18:54

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door EJvH »

Ik weet bij a wat ik wil nu goed puzzelen in wintrack hoe ik het wil en of het past.
Heb schrik voor een helix waarom geen idee, dus waar denk ik aan.
Grondplaat wordt schaduw station met paar sporen op het smalle gedeelte (achteraan) voor aan een industrie/rangeer stukje om dan vervolgens rechts onderaan klein stukje omhoog te gaan om dan ergens een station te maken.

Erik



Ronaldp
Berichten: 1460
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door Ronaldp »

Helix maken stelt niet zoveel voor hoor.
Kijk maar eens hier: http://treinmaarfijn.blogspot.lu/p/bouw-helix.html?m=1

Mvg ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771

Onderwerp starter
EJvH
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 apr 2016 18:54

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door EJvH »

Ik blijf niet stil zitten met het uitwerken van verschillende ideeën voor een leuke baanplan.

Wat ik nu getekend heb is een tussen niveau met een kleine kopstation voor goederen als ze weg rijden moeten ze naar beneden rijden door de schaduw station om dan vervolgens naar boven te gaan.

de wissel complex in de helix hoe ik dat moet beveiligen zoek ik nog uit maar de andere 2 sporen gaan nog 1 niveau hoger daar komt een stad/dorp met een doorgaande station maar dat komt nog.

mvg
Erik
Bijlagen
Tussen nivo.jpg
Tussen nivo.jpg (122.25 KiB) 6026 keer bekeken



Onderwerp starter
EJvH
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 apr 2016 18:54

Re: Baanplan 150 bij 80 en 100 bij 60 cm L baan

Bericht door EJvH »

Sorry jongens hier is weer een nieuwe baanplan nu heb ik deze keer de tafel beetje veranderd en kon ik het station schuin plaatsen.

Zo kon ik langere stations sporen creëren en ook een rangeer/industrie stuk de stations sporen hebben een lengte van een flex rail dat is zo 91 cm en de kop sporen zijn bijna 70 cm.

De sporen die nog niet aangesloten zijn gaan dat nog naar beneden naar een schaduw station maar die wordt nog getekend en de rij richting is als volgt het stijgende spoor is de buitenste spoor

Ook deze keer ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden.

mvg
Erik
Bijlagen
Baanplan 11.jpg
Baanplan 11.jpg (103.33 KiB) 5975 keer bekeken



Modelspoorbarry
Berichten: 343
Lid geworden op: 08 okt 2009 19:11
Locatie: Hart van Overijssel

Re: Baanplan 150 bij 90 cm

Bericht door Modelspoorbarry »

Erik,

Heb je een idee hoe je achter in de hoek komt?
Door de schuine kant wordt de afstand tot de hoek achterin al gauw 130 cm.

Groeten,

Barry


N-spoor, Epoche IV t/m VI / iTrain 5.1 Pro (W10 64-bit) / ECoS / LokPilot / Kuehn / LDT / BMD16N-SD / OC32
Plaats reactie