N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu vr mei 25, 2018 19:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Station ter beoordeling!
BerichtGeplaatst: ma jan 08, 2018 15:02 
Offline

Geregistreerd: zo sep 15, 2013 14:33
Berichten: 140
Woonplaats: Beverwijk
Ik heb een "Endbahnhof Gleisplan" gevonden op internet, dat mij wel aanstaat!

Willen jullie eens een blik werpen, en kijken of dit gaat kloppen? Ik wil het wel in een boog gaan leggen.
Het is de bedoeling dat ik minimaal met 2 personen treinen ga rijden, en goederen vervoer hoofdzakelijk hout overslag.
De ruimte die ik heb voor het station is ca 55 x 300 cm.


Bijlagen:
170312 Dieseldani Bhf V3.jpg
170312 Dieseldani Bhf V3.jpg [ 87.86 KiB | 958 keer bekeken ]

_________________
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...

ECOS centrale CS2, iTrain software, 5 x DR4024, 5 x DR4018, 4 x DR4088 cs.
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 08, 2018 16:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 06, 2010 11:50
Berichten: 2670
Woonplaats: Waterloo (België)
Dit is een heel leuk regionaal stationnetje met heel veel rangeermogelijheden. Het plan ziet er compleet en correct uit, en als centraal thema perfect. Een heel goeie vonst. 8-)

_________________
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 08, 2018 16:07 
Offline

Geregistreerd: zo sep 15, 2013 14:33
Berichten: 140
Woonplaats: Beverwijk
Dank je Michiel,

Dan kan ik hiermee verder bouwen. :)

_________________
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...

ECOS centrale CS2, iTrain software, 5 x DR4024, 5 x DR4018, 4 x DR4088 cs.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 09, 2018 07:58 
Offline

Geregistreerd: vr feb 26, 2016 11:11
Berichten: 95
Wat ik jammer vind is dat de ingang van de lokschuppen niet in de richting van het station staat. Als je voor je modelbaan zit/staat, kijk je tegen de achterkant aan. Waarschijnlijk kan je, als de aansluiting naar nurnberg wat naar boven plaatst een veel mooiere plek maken met de deuren naar je toe, onder deze lijn. Verdwijnt achter het gebouw je verbinding naar buiten, leuk voordeeltje.

Boog lijkt me ee goed idee. Bolle kant naar je toe.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 09, 2018 09:23 
Offline

Geregistreerd: zo sep 15, 2013 14:33
Berichten: 140
Woonplaats: Beverwijk
TonN,

De loods staat op de tekening idd niet op een ideale plaats. Maar wees gerust, hij komt met de deuren naar voor. Voor wat betreft de bolle kant naar me toe, dat gaat denk ik niet lukken! Maar wie weet komt dat ook nog goed!

_________________
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...

ECOS centrale CS2, iTrain software, 5 x DR4024, 5 x DR4018, 4 x DR4088 cs.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 09, 2018 11:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 01, 2008 18:26
Berichten: 3976
Woonplaats: de glimlach van twente
Erg mooi plan, goed gevonden.

Persoonlijk stoort mij de plaatsing van de locloods niet,
Staat gewoon zoals die in praktijk het beste uitkwam.

Snap best dat velen graag direct de loods in willen kijken, maar dat geeft niet altijd realistische situatie weer, vaak doet het een ontwerp teniet, gaat het er te gekunsteld uit zien.

In dit geval zal het, als je het sporenplan wat in een boog zet, waarschijnlijk al vanzelf mee draaien in een kijkhoek, dat je de deuren ziet.

Bolle kant naar je toe, zou ook niet mijn keus zijn, want, dan ga je juist daar het effect creëren wat je door verplaatsten van de locloods wil veranderen, namelijk dat je de neus en de achterkant van de trein niet meer goed ziet.

mvg

Freddy

_________________
Met minder haast kun je wat vaker in de spiegel kijken

Als je oordeelt over mensen,
heb je geen tijd om van ze te houden.

lid van http://www.mcdespoorstaaf.nl/
DCC met Twin Center en http://www.rosoft.info


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 09, 2018 13:11 
Offline

Geregistreerd: zo sep 15, 2013 14:33
Berichten: 140
Woonplaats: Beverwijk
Freddy,

De loods komt ook anders te staan, dit omdat de ruimte dit eist!
De boog naar je toe geeft bij mijn ook een vreemd idee!
Nog nooit zo naar een gebogen station gekeken!
Bij mij komt linksonder het spoor uit de helix, die is dubbel uitgevoerd.
Het buitenste spoor is de steigende, het binnenste is dalend.
Boven word door middel een wissel weer een enkel spoor gekreeerd.

_________________
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...

ECOS centrale CS2, iTrain software, 5 x DR4024, 5 x DR4018, 4 x DR4088 cs.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 10, 2018 08:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 20, 2012 13:20
Berichten: 446
Woonplaats: Moskou (Rus)
Hallo Ton,
Dat is een mooi klein stationnetje! Een mooi begin, maar er is nog wel wat aan te verbeteren:

1. Links bij het inrijwissel van het station is een heel kort kopspoortje. Wat is daar de funktie van? Er staat "Schützweiche" in het plaatje, maar dat soort wissels werden normaal alleen gebruikt als er direct buiten het station een steile afdaling begon. Bij weinig ruimte hier op de modelbaan zou ik hem weglaten. Dan kun je ook direct het engels wissel door een normaal wissel vervangen.

2. De Kopf/Seitenrampe staat op een vreemde plek: aan het eind van het omloopspoor. Als je nu een wagen aan de Seitenrampe plaatst, kun je niet meer omlopen: niet handig voor het normale treinbedrijf. Laad/lossporen mogen geen normale stationssporen blokkeren/hinderen. Ik zou de Rampe naar boven verplaatsen (naar het spoor waaraan de losweg ligt)

3. De Ladestrasse is een tikkeltje kort. Nou hebben we daar als modelspoorders al snel last van (te weinig ruimte), maar misschien kun je hem nog ietsje langer maken (je schrijft dat je toch nog gaat schuiven, station in een lange boog ed). Verder schreef je zegt dat het goederenvervoer met name op houtoverslag gericht zal zijn. Dit zal dan aan de losweg plaats vinden neem ik aan? Misschien kun je de Spedition weglaten, dat geeft net iets meer rust (en ruimte) langs de losweg.

4. Zoals anderen al schreven, staat de lokloods niet optimaal. Uiteraard kwam dit bij het voorbeeld ook wel voor, maar ik denk dat hij aan de voorzijde van de baan beter tot zijn recht komt. Daar heb je nog wat open ruimte (en kun je er ook beter in kijken, eventueel zelfs door de ramen in de zijkant). Ook zou ik de sporen voor de loods ietsje langer maken zodat er nog een kleine lokbehandeling (kolenbelading, waterkraan, ed) kan worden geplaatst.
Eventueel kun je ook de Brennstoffhandel en de lokloods van plaats verwisselen.

Groet, Wim

_________________
De bouw van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 10, 2018 08:53 
Offline

Geregistreerd: zo sep 15, 2013 14:33
Berichten: 140
Woonplaats: Beverwijk
Hoi Wim,

Ik neem alle opmerkingen mee in de vorming van mijn station. Alles kan nog aangepast worden.

_________________
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...

ECOS centrale CS2, iTrain software, 5 x DR4024, 5 x DR4018, 4 x DR4088 cs.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evoluzione en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling