nieuw huis - nieuwe zolder - nieuwe plannen

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1000
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: nieuw huis - nieuwe zolder - nieuwe plannen

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Ik zou eerst eens de tafels voor de treinen erin gaan tekenen. En dan eens zien of je niet met je biljartkeu de treinen van de rails stoot of de scenery kapot maakt.



Onderwerp starter
Nieuwspoor4
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2018 18:10

Re: nieuw huis - nieuwe zolder - nieuwe plannen

Bericht door Nieuwspoor4 »

oké ik ben er aardig uit

qua meten kom ik best uit met keu en biljart dus dat is fijn
wat ik graag zou zien : een dubbel spoor dat links met rechts verbind en rechts weer met links, dus dat gaat rond. daar tussen ga ik het opvullen met zijsporen, pendeldiensten en een vracht lijntje. het alternatief is volledig van links naar rechts gaan pendelen, maar dat lijkt me niet zo leuk geloof ik
het is niet de bedoeling om zoals ik bij enkele zie de wegen te vervangen door rails, dus ondanks de ruimte en misschien toch wel wat spoor lijnen, vooral rust.

- links onder naast de ketel lijkt t me geweldig om een vliegveld te bouwen, een stuk van 1.40/50 heb ik daar voor moet lukken denk ik, daar eindigen dan 2 sporen en de rest vul ik op met parkeer ruimte en alle toebehoren
- de linker vensterbank ruim 6meter bij een cm of 75/80 diep daar wilde ik bv 2 stations in verwerken 1 schuin onder en 1 schuin boven deze verbinden met elkaar en elk krijgt een lijntje naar t vliegveld,
de rest eigenlijk opvullen met een weg, huizen, straten, gebouwen, winkels, groot stadsplein en een flinke kerk of stadhuis etc etc.
- het linker deel naast de schoorsteen kan evt 2 kleinere stations en dorpen hebben, 1 iets groter daar passeren 4 sporen de rest opvullen met vooral groen, bergen, bos en rust in de tent
- het rechter deel naast de schoorsteen hou ik denk ik vooral groen, berg en bos. evt kan hier natuurlijk een paar kleine dorpjes in verwerkt worden en deze kunnen dan weer onderlink verbonden worden en evt ook nog met de rechter vensterbank
- de rechter kant wordt duidelijk wat drukker, ik wil graag station hamburg boem in het midden, en schuin er voor en achter 2 kleinere stations die dan dmv een tramlijn worden verbonden en elkaar, weet niet hoe ik dit moet uitleggen, ook geen idee of dit haalbaar is, misschien mbo de klimspiralen en schaduwstations, want die moeten hier ergens verwerkt worden lijkt mij
en dan naast het grappengat lijkt me een paar mooie loodsen, rangeer terrein en opslag een leuke opvulling, evt indien nog ruimte een dorpje of zo, phoenix wijk haha, maar zoiets

ik heb t een geprobeerd uit te tekenen,
Bijlagen
naast ketel.JPG
naast ketel.JPG (83.67 KiB) 5796 keer bekeken



Onderwerp starter
Nieuwspoor4
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2018 18:10

Re: nieuw huis - nieuwe zolder - nieuwe plannen

Bericht door Nieuwspoor4 »

de linker vensterbank
Bijlagen
de linker vensterbank
de linker vensterbank
linker vensterbank.JPG (58.68 KiB) 5796 keer bekeken



Onderwerp starter
Nieuwspoor4
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2018 18:10

Re: nieuw huis - nieuwe zolder - nieuwe plannen

Bericht door Nieuwspoor4 »

de linker schoorsteen
Bijlagen
links schoorsteen.JPG
links schoorsteen.JPG (50.38 KiB) 5797 keer bekeken



Onderwerp starter
Nieuwspoor4
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2018 18:10

Re: nieuw huis - nieuwe zolder - nieuwe plannen

Bericht door Nieuwspoor4 »

schoorsteen rechts
Bijlagen
schoorsteen rechts.JPG
schoorsteen rechts.JPG (66.31 KiB) 5797 keer bekeken



Onderwerp starter
Nieuwspoor4
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2018 18:10

Re: nieuw huis - nieuwe zolder - nieuwe plannen

Bericht door Nieuwspoor4 »

en de rechter vensterbank



Onderwerp starter
Nieuwspoor4
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2018 18:10

Re: nieuw huis - nieuwe zolder - nieuwe plannen

Bericht door Nieuwspoor4 »

oké de bouwplannen lopen aardig, het lange stuk langs de schoorsteen hangt aan de muur en de linker vensterbank hangt ook, de rechter komt volgende week af denk ik
links en langs de schoorsteen zijn 75cm diep en beide een goeie 6meter lang dus dat is een flinke lap.

aan de rechterkant/vensterbank ca. 80cm diep en een meter of 6 lang/ breed maar hier wilde ik afdalen naar het schaduwstation,
heb er even een pen tekening aan toegevoegd,
ik kom dus aanrijden va de schoorsteen kant, en heb 2 klimspiralen met beide 3 sporen, als je ze voor je hebt is de achterkan niveau 0cm en voorkant is een cm of 25 hoog,

hoe kan ik dat het beste aanpakken, hoe kom ik beneden, en hoe kom ik weer om hoog, kan dat met 1 klim spiraal ? kan ik beide gebruiken en hoe zou men dat aanpakken, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel
Bijlagen
IMG_1520.JPG
IMG_1520.JPG (81.85 KiB) 5656 keer bekeken



tv_man
Berichten: 1435
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: nieuw huis - nieuwe zolder - nieuwe plannen

Bericht door tv_man »

Eerlijk gezegd nog steeds lastig om een indruk te krijgen van de ruimte en de plannen op basis van de beschrijvingen en de schetsen. Misschien dat een foto van de beschikbare ruimte de meeste duidelijkheid schept. En een 'verlanglijstje' opstellen van wat je wilt hebben helpt ook, dat wil zeggen: met wat voor treinen wil je rijden? welk tijdperk? rondjes rijden of rangeren? passagiers of goederen? etc. Daarná aan de baan beginnen.

Ik voeg me bij het eerdere advies dat het misschien niet verkeerd is om met een proefbaan aan de slag te gaan (je zei dat je al eerder was begonnen, zo ja, wat voor baan had je toen?)


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: nieuw huis - nieuwe zolder - nieuwe plannen

Bericht door Chris83 »

Dit hele verhaal komt mij zeer bekent voor.
Ik heb dit namelijk ook meegemaakt vol ideen en inmiddels alweer verhuist.
En nu weer. Het is lastig om te beginnen,

Wat ik jouw graag wou laten zien is de situatie waar jij nu op dit moment mee zit.
Kijk eens op deze link de laatste post is van 2010.
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/view ... 32&start=0

Tussen dat en nu, inmiddels eigen huis, de vorige was gehuurd.
Mijn idee was om dan tot modules over te gaan. Is het niet geworden en dat idee van de zolderbaan is het ook niet geworden helaas.
De planning van Wilco kan ik helemaal volgen, dat is juist het leuke vind ik.

Nu over jouw ruimte.
Die biljard, kun je die wat opschuiven ivm eerder genoemde keu's huisjes beschadigen eventueel.Die schoorsteen blijft een opstakel en die biljart staat er.
Al eens gedacht aan een verwijderbaar stuk (module) dat om de schoorsteen heengaat?


Groeten Chris

rc.amsterdam
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55

Re: nieuw huis - nieuwe zolder - nieuwe plannen

Bericht door rc.amsterdam »

Nou JW - je geeft zelf al aan een wat rustige baan te willen. Dan is een totale modelbaan van 40 cm breed genoeg. Dubbelspoor, leuke scenery, een dorpje en een verlaten boerderij, ruimte zat. Een stad hoef je niet volledig te bouwen, de achtergrond doet vaak ook heel wat. Ga je uit van een hondenkluif model dan kan een stroom lijk voldoen. Voor een groter station is an aan het eind ruimte en komen de "twee" lijnen ogenschijnlijk samen. Een geisoleerde overgang maakt an rangeren over alle sporen mogelijk.
Vroeger zag ik wel een enorm zeeschip aan de kade getekend. Prachtige achtergrond voor een stuk baan met een kraan en ander havenspul.

Zelf ben ik als een eerdere reageerder: ik begin met een bepaald motief en zie verder al naar gelang ruimte en inspiratie wel wat er gebeurt.

Kortom - kijk goed om je heen er zijn beursen en modelshows genoeg. De deelnemers willen je dan best wel eea uitleggen.

Succes.


vr gr
Rob

Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: nieuw huis - nieuwe zolder - nieuwe plannen

Bericht door Marksintpancras »

:lol: Wat is rustig??? heb op zolder Bahnhof Mainz nagebouwd, en een kopstation, bahnhof dammtor en een staalfabriek, op een ruimte van 8x6 meter. En dan 2 lagen schaduwstation. Ik vind het erg rust gevend. Het rijdt zeer rustig opnnschaalsnelheid en bijna geen storingen. (meestal vuile wielen).
Veel aandacht besteedt aan de thema overgangen, dus van stad naar goederenbahnhof en een sporenplan gemaakt die veelzijdig treinverkeer mogelijk maakt, en bij de ruimte past gemaakt.

Tja, kost een hoop maar dan heb je wel wat, maar ik verhuis de komende 20 jaar nog niet.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

janwillemvanlier
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 feb 2014 02:16

Re: nieuw huis - nieuwe zolder - nieuwe plannen

Bericht door janwillemvanlier »

hi guys, sorry ik had al een tijdje niet gekeken op het forum en niet gezien dat er zoveel reacties waren gekomen, excuses
ik zal het weekend even wat foto's maken en plaatsen, ik heb even snel een tekeningetje gemaakt misschien dat dit helpt

het is inderdaad een beetje lastig uitleggen hoe en wat, ik weet ook niet zo heel goed hoe ik moet omschrijven wat ik bedoel, heb ik verder nergens last van hoor haha, maar in dit geval.... ik ga het proberen

2/3e van het frame hangt nu aan de muur, en het lange stuk langs de schoorsteen daar kom ik wel uit,
ik heb nu dus 2 frames hangen ( dat worden er 3 als een hele grote u dus of een n hoe je t bekijkt) het geheel is 75cm diep en allemaal een goeie 6meter lang denk ik het stuk langs de rechterkant zou nog 80cm kunnen worden.

gezien het formaat wilde ik toch wel t een laten rijden tegelijkertijd, trein voor trein wordt best saai denk ik, ondanks dat wilde ik toch wel de rust bewaren, idd een flinke stad een beide kanten links en rechts, langs de schoorsteen een kleiner stadje met station en de tussen ruimtes invullen met groen. maar ik wil dus niet dat de rails de wegen vervangen zoals ik vaak zie/ ervaar

dus 2 onafhankelijke sporen paralel leek me wel een goed idee, maar ik wil graag in het midden stuk langs de schoorsteen 2 rails naast elkaar hebben om de rust te bewaren, dan zou ik dus aan het eind van de linker kant een 2 tal keer lussen moeten maken denk ik, zie tekening 2 want anders heb ik 4 rails naast elkaar, via een schaduwspoor onder door is ook een idee maar wellicht dat het met keerplussen ook kan ?

ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit moet doen, ik heb wel van die keerlus dingetjes gekocht maar wat in dit geval de betere oplossing is, want als ik dus 2 onafhankelijke sporen maak heb ik 2 transformators nodig he ? die dingen heb ik zat, als ik die 2 sporen aan elkaar koppel kan dat dan ook met 1 transformator ?
Bijlagen
IMG_1565.jpg
IMG_1565.jpg (83.05 KiB) 5823 keer bekeken
IMG_1564.JPG
IMG_1564.JPG (89.48 KiB) 5823 keer bekeken



janwillemvanlier
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 feb 2014 02:16

Re: nieuw huis - nieuwe zolder - nieuwe plannen

Bericht door janwillemvanlier »

hi guys, sorry ik had al een tijdje niet gekeken op het forum en niet gezien dat er zoveel reacties waren gekomen, excuses
ik zal het weekend even wat foto's maken en plaatsen, ik heb even snel een tekeningetje gemaakt misschien dat dit helpt

het is inderdaad een beetje lastig uitleggen hoe en wat, ik weet ook niet zo heel goed hoe ik moet omschrijven wat ik bedoel, heb ik verder nergens last van hoor haha, maar in dit geval.... ik ga het proberen

2/3e van het frame hangt nu aan de muur, en het lange stuk langs de schoorsteen daar kom ik wel uit,
ik heb nu dus 2 frames hangen ( dat worden er 3 als een hele grote u dus of een n hoe je t bekijkt) het geheel is 75cm diep en allemaal een goeie 6meter lang denk ik het stuk langs de rechterkant zou nog 80cm kunnen worden.

gezien het formaat wilde ik toch wel t een laten rijden tegelijkertijd, trein voor trein wordt best saai denk ik, ondanks dat wilde ik toch wel de rust bewaren, idd een flinke stad een beide kanten links en rechts, langs de schoorsteen een kleiner stadje met station en de tussen ruimtes invullen met groen. maar ik wil dus niet dat de rails de wegen vervangen zoals ik vaak zie/ ervaar

dus 2 onafhankelijke sporen paralel leek me wel een goed idee, maar ik wil graag in het midden stuk langs de schoorsteen 2 rails naast elkaar hebben om de rust te bewaren, dan zou ik dus aan het eind van de linker kant een 2 tal keer lussen moeten maken denk ik, zie tekening 2 want anders heb ik 4 rails naast elkaar, via een schaduwspoor onder door is ook een idee maar wellicht dat het met keerplussen ook kan ?

ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit moet doen, ik heb wel van die keerlus dingetjes gekocht maar wat in dit geval de betere oplossing is, want als ik dus 2 onafhankelijke sporen maak heb ik 2 transformators nodig he ? die dingen heb ik zat, als ik die 2 sporen aan elkaar koppel kan dat dan ook met 1 transformator ?



doniek
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 mar 2016 09:00
Locatie: Bergen op Zoom

Re: nieuw huis - nieuwe zolder - nieuwe plannen

Bericht door doniek »

Hoi Jan Willem,
janwillemvanlier schreef: dus 2 onafhankelijke sporen paralel leek me wel een goed idee
Zoals je het in je schets getekend hebt, betekent dit dus dat het spoor maar door 1 trein bereden kan worden, afgezien van eventuele passeer plaatsen. Ik zou eerder beide sporen aan elkaar verbinden, dan heb je dus gewoon een dubbelspoor, op het ene spoor rij je naar rechts, op het andere naar links. Het treinenverloop is dan wat natuurlijker, en kan mooi rustig achter elkaar doorlopen.
janwillemvanlier schreef: ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit moet doen, ik heb wel van die keerlus dingetjes gekocht maar wat in dit geval de betere oplossing is, want als ik dus 2 onafhankelijke sporen maak heb ik 2 transformators nodig he ? die dingen heb ik zat, als ik die 2 sporen aan elkaar koppel kan dat dan ook met 1 transformator ?
Dat ligt eraan of je digitaal of analoog gaat rijden en hoe je je baan gaat besturen. Hier zijn namelijk legio oplossingen mogelijk, ik zou je in deze fase niet druk maken over de technische consequenties, zorg er eerst voor dat je een baanplan hebt wat naar je zin is, de techniek komt dan daarna wel.

Wat me opvalt in jouw verhaal is dat het erg algemeen is. Wat wil je precies op je baan hebben: wat wil je uitbeelden, welke periode, welke omgeving, moet het realistisch zijn, heb je bepaalde ideeën bij de scenery die je straks op je baan wilt verwerken?
Maak voor jezelf eens een lijstje met punten die je leuk lijken, het mooie is dat alles kan en dat je vooral moet doen wat jezelf leuk / mooi vindt. Op basis daarvan kun je dan gaan kijken hoe je je baan inricht, op het internet is inspiratie genoeg te vinden. Qua ruimte heb je meer dan genoeg en wellicht blijkt dat je niet eens alle ruimte nodig hebt. Het tekenen van je baanplan met software zoals bijvoorbeeld AnyRail kan daar ook goed bij helpen.

Veel succes!



Onderwerp starter
Nieuwspoor4
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2018 18:10

Re: nieuw huis - nieuwe zolder - nieuwe plannen

Bericht door Nieuwspoor4 »

doniek schreef:Hoi Jan Willem,
janwillemvanlier schreef: dus 2 onafhankelijke sporen paralel leek me wel een goed idee
Zoals je het in je schets getekend hebt, betekent dit dus dat het spoor maar door 1 trein bereden kan worden, afgezien van eventuele passeer plaatsen. Ik zou eerder beide sporen aan elkaar verbinden, dan heb je dus gewoon een dubbelspoor, op het ene spoor rij je naar rechts, op het andere naar links. Het treinenverloop is dan wat natuurlijker, en kan mooi rustig achter elkaar doorlopen.

->oke, ja dat is een idee, en kan je dat eens voor me tekenen dan hoe je dat bedoeld en ziet ?
janwillemvanlier schreef: ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit moet doen, ik heb wel van die keerlus dingetjes gekocht maar wat in dit geval de betere oplossing is, want als ik dus 2 onafhankelijke sporen maak heb ik 2 transformators nodig he ? die dingen heb ik zat, als ik die 2 sporen aan elkaar koppel kan dat dan ook met 1 transformator ?
Dat ligt eraan of je digitaal of analoog gaat rijden en hoe je je baan gaat besturen. Hier zijn namelijk legio oplossingen mogelijk, ik zou je in deze fase niet druk maken over de technische consequenties, zorg er eerst voor dat je een baanplan hebt wat naar je zin is, de techniek komt dan daarna wel.

- het is allemaal analoog spul, ik heb denk ik een stuk of 10-12 van die grote groene fleisschman transformators grote en kleine en nog een paar andere merken, ik heb een doos vol met schakelaars etc het is een erfstuk van mn vader die is er mee begonnen maar kwam ook nooit verder dan een plank en een rondje met huisjes, op een gegeven moment kreeg de beste man spier dystrofie en kon er niets meer mee, ik heb t maar meegenomen en ben toen in t vorige huis gaan timmeren, en uit eindelijk kreeg ik de kans op een koopwoning en heb ik de boel weer afgebroken, vorig jaar is mn pa overleden en ik wil heel graag iets met die trein gaan doen, ik heb er totaal geen kaas van gegeten, tuurlijk ik kan een treintje rijden en ik kan wel iets maar al dat aansluiten en door koppelen en isoleren en keerlussen etc geen idee, dus tegen die tijd moeten er maar eens wat leden op de koffie komen en even helpen haha, ik ken inmiddels wel iemand hoor die me kan helpen en daar ben ik blij mee, maar die is ook een tafeltje van 2 bij 2 gewent en dit is een enorme lap zolder, en dat is toch andere koek, en aangezien ik spullen zat heb wilde ik het maximale er maar uit halen. dus vandaar, maar alles is dus analoog en dat aan elkaar koppelen etc lijkt me wel wat, kan je eens iets voor me tekenen ?

Wat me opvalt in jouw verhaal is dat het erg algemeen is. Wat wil je precies op je baan hebben: wat wil je uitbeelden, welke periode, welke omgeving, moet het realistisch zijn, heb je bepaalde ideeën bij de scenery die je straks op je baan wilt verwerken?

->nou ik heb wel een beetje een plan in mijn hoofd,
wat ik voornamelijk wel wil is rust, ik zie vaak spoorplannen en idd op youtube en het forum en dan zie ik een wirwar van rails en lijkt het of de rails de wegen en straten vervangen, en dat wil ik niet. ik wil idd met een flink lang spoor van links naar rechts en van recht naar links kunnen, t liefst idd met war meer treinen tegelijk, en dan dacht ik op div Plekken wat pendel dienstjes en een lokaal spoortje,

qua periode maakt het me niet zo heel veel uit, ik heb van alles van santa fe locs tot Duitse stoom en van een ice tot zo'n Nord atlas of hoe t heet en dat vind ik wel leuk en nou ja dan rijdt t maar door elkaar, maakt mij niet uit, ik kan het ook in etappes laten rijden rondje Duits rondje ns rondje frans rondje usa nee daar maak ik me niet druk om,

ik heb dozen vol met huizen, stations en industrieel materiaal, van olie opslag tot houtzagerijen etc, ik heb damtorn en baden baden geloof ik en nog een paar stations, klein en groot.

ik dacht zelf aan de rechterkan 1 grote stad, station damtorn in het midden, daar om heen lekker veel huizen, trammetje, staten, pleinen, kerk etc. gezien de rechterkant 6m bij 80cm wordt ( die kan is nog niet helemaal klaar) kan daar nog wel een kleiner stationnetje bij natuurlijk, en ik wilde daar met behulp van een klimspiraal ( ik heb er 2 van een goeie 25/30cm hoog) afdalen naar het schaduw station die klimspiralen hebben trouwens 3 sporen naast elkaar, dus dat is ook al wel ruim natuurlijk.

dan over gaan naar het stuk van de schoorsteen wilde ik een flink stuk groen/ natuur, bergen etc hebben, zo net naast de schoorsteen nog een kleinere stad met stationnetje, misschien kan ik 2 express sporen maken en 1 stopper evt als pendel dienst of dergelijke. dan aan de andere kant van de schoorsteen - links dus - weer verder met bergen, groen, natuur, rust uitkomende in een middelmaat stadje en dan aan de linker kant langs het raam ook nog maar een station, stadje, berg, etc. dus een combi van stad-berg-dorp-berg-stad-berg-stad en wellicht ergens een stuk industrie maar ik denk dat ik dat bekijk op het moment dat de hoofdlijn ligt, ik denk als dat eenmaal ligt en vooral ook rijdt dan ben ik een heel end en dan de rest komt wel

Maak voor jezelf eens een lijstje met punten die je leuk lijken, het mooie is dat alles kan en dat je vooral moet doen wat jezelf leuk / mooi vindt. Op basis daarvan kun je dan gaan kijken hoe je je baan inricht, op het internet is inspiratie genoeg te vinden. Qua ruimte heb je meer dan genoeg en wellicht blijkt dat je niet eens alle ruimte nodig hebt. Het tekenen van je baanplan met software zoals bijvoorbeeld AnyRail kan daar ook goed bij helpen.

ik heb dat geprobeerd maar dat wil ook niet echt lukken ik krijg dat formaat er niet in, misschien moet ik het proberen met de helft dan kan ik het later in het groot zien, maar is me nog niet gelukt, maar ga het nog wel eens proberen.

Veel succes!


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: nieuw huis - nieuwe zolder - nieuwe plannen

Bericht door Nico Essers »

Jan Willem,

Als ik zo je verhaal lees dan denk ik dat je eens naar de volgende film moet kijken van Pin Nuckel.
Ik heb het idee dat zijn baan veel overeenkomsten heeft met het gene dat jij in gedachten hebt.
Daarbij heeft hij ondertussen al bijna 50 video's online gezet over hoe de baan opgebouwd wordt.

https://youtu.be/4Pjp8qoC1aI

Kijk erna en laat je inspireren.

Youtube is als beginner zo wie zo een goed startpunt om informatie te verzamelen naast dit geweldige forum.
Vooral ook hoe je scenerie maakt, rails legt en aansluit enz. Dan maakt het niet uit of het N of H0 spoor is.
Een site waar ik zelf veel info uit haal is bijvoorbeeld Marklin of Sweden. Een foto/film zegt vaak meer dan 1000 woorden.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

janwillemvanlier
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 feb 2014 02:16

Re: nieuw huis - nieuwe zolder - nieuwe plannen

Bericht door janwillemvanlier »

ja zoiets inderdaad, ik ken de serie, maar zoiets lijkt me wel wat, hoewel dit is wel heel plat allemaal er mag bij mij wel wat hoogte in zitten, verder vindt ik dat ie dat leuk doet.
thanx voor de tip ik ga die andere sites eens bekijken dt marlijn zweden etc


Plaats reactie