Baanplan pebu

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
PeterBuyk
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 feb 2018 09:02
Locatie: Roosendaal

Baanplan pebu

Bericht door PeterBuyk »

Ben in Anyrail (testversie) bezig een eerste opzet te maken voor mijn eerste baan, maar krijg deze op 2 lokaties niet sluitend ook heb ik er een aantal R1 bochten in zitten die eigenlijk vervangen zouden moeten worden, de gekozen rails is Fleischmann Piccolo, graag wat advies.
Bijlagen
pebu-2.jpg
pebu-2.jpg (109.04 KiB) 3342 keer bekeken


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Baanplan pebu

Bericht door shoven »

Waar wil je advies over?
Ik zie dat je allerlei stukken met verschillende radii door elkaar hebt gebruikt, dan gaat het zeker niet uitkomen. Check deze site eens, daar kun je nuttige info over Flesichmann Piccolo vinden.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

FritsdJ
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 sep 2014 20:57

Re: Baanplan pebu

Bericht door FritsdJ »

Beste Peter,

Let op bij gebruik van R1, niet alle stomers en treinstellen kunnen hier door heen.
Ook de gebogen wissels kunnen problemen geven, daar staat genoeg over in dit forum.

Ik denk dat je aan dit geometrievoorbeeld kunt leren.


https://www.fleischmann.de/uploads/docu ... erbett.pdf


Veel succes , Frits


Multimaus - Koploper - Rosoft wissel/servodecoders/bezetmelders/keerlusmodule - Fleischman en Peco rails, Sprog II.
Gebruikersavatar

Folkert van Wijk
Berichten: 1158
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: Baanplan pebu

Bericht door Folkert van Wijk »

Als ik deze PDF eerder had gezien... ;)

Wat ik zelf ook heb gedaan, is in een aparte anyrail pagina met streepjes ondergrond, alle baandelen gegroepeerd uitleggen.
Alle radii bijvoorbeeld bij elkaar om te zien hoe en of ze in elkaar passen.

Afbeelding

Verder probeer ik te beginnen met een eenvoudige layout met veel de zelfde bochten en ga daar stapsgewijs in variëren en probeer dan vaak eerst combinaties uit voor ik ze in mijn eigenlijke plan in pas.
Als je met je cursor over de verschillende baandelen gaat, dan verschijnt er ook extra info, in het menutjes verschijnt deze bij je cursor, en in je tekening verschijnd deze in de blauwe balk onderaan je pagina. probeer deze info te begrijpen zodat je een idee krijgt van hun logica.
Tussen door bewaar ik ook de verschillende ontwerpstadia. Als ik een grote ingreep van plan ben dan bewaar ik de nieuwe versie onder een andere naam ontw. 01, ontw.02 etc.
Als je er dan helemaal niet meer uit komt, dan kun je altijd weer terug naar een vorige versie.

Succes en veel plezier!


Plaats reactie