Pagina 1 van 2

Re: Baanplan ( Kopstation ) in N Scale.

Geplaatst: 12 okt 2018 20:57
door kevinpijls
Ronald2016 schreef:Begrijp ik goed dat perron 2 en 3 voor rechts binnen komend verkeer is en 4 en 5 voor links in hoofdzaak?

Als er naar perron 3 wordt gegaan moeten altijd 4 en 5 wachten voordat ze weg mogen?

Misschien nog een klein spoortje rechts erbij leggen zodat ze wel weg kunnen.
@Ronald,

Klopt, heb de wissel nog niet verlegd. Nu wel :)

Re: Baanplan ( Kopstation ) in N Scale.

Geplaatst: 12 okt 2018 21:29
door kevinpijls
Update

Re: Baanplan ( Kopstation ) in N Scale.

Geplaatst: 20 okt 2018 15:23
door kevinpijls
Ik heb het plan eens laten uitprinten op 1:1. Hier ligt nog niet het hele station uit, maar wel een groot gedeelte ..

Wat vinden jullie :)

Re: Baanplan ( Kopstation ) in N Scale.

Geplaatst: 20 okt 2018 15:51
door Michiel
Begin er leuk uit te zien, maar toch een paar bedenkingen:

- links loopt het hoofdspoor over de afgebogen wisselstanden, waardoor doorgaande treinen meteen maar op minale snelheid door je station mogen rijden.
- treinen komend van de rechter kant van het station (rechts rijregime neem ik aan), kunnen sporen 5 en 6 niet bereiken. Je eerste plan was goed, maar je hebt overloopwissels verplaatst, en nu sluit je sporen 5 en 6 uit.

succes met het plannen,
Michiel

Re: Baanplan ( Kopstation ) in N Scale.

Geplaatst: 20 okt 2018 18:30
door kevinpijls
Michiel schreef:Begin er leuk uit te zien, maar toch een paar bedenkingen:

- links loopt het hoofdspoor over de afgebogen wisselstanden, waardoor doorgaande treinen meteen maar op minale snelheid door je station mogen rijden.
- treinen komend van de rechter kant van het station (rechts rijregime neem ik aan), kunnen sporen 5 en 6 niet bereiken. Je eerste plan was goed, maar je hebt overloopwissels verplaatst, en nu sluit je sporen 5 en 6 uit.

succes met het plannen,
Michiel
@Michiel,

- Je eerste puntje begrijp ik niet helemaal.. Kan je dat verklaren door een tekening.. ?
- Heb ik dit nu goed opgelost ? Spoor 6 ( kopspoor is ind. maar vanaf 1 kant bereikbaar ).

Re: Baanplan ( Kopstation ) in N Scale.

Geplaatst: 20 okt 2018 19:38
door Michiel
Bijna goed, behalve dat stukje spoor met twee extra wissels hebben geen enkel bijkomend nut, behalve extra kost en onderhoud.
Afbeelding

En hieronder heb ik aangeduid waar het hoofdspoor over de gebogen wisselstanden het station binnenkomt. ;)
Afbeelding

Re: Baanplan ( Kopstation ) in N Scale.

Geplaatst: 21 okt 2018 07:31
door kevinpijls
@Michiel,

Hi, thnx voor de snelle reactie :)

1. Op dit " issue " heb ik even geen oplossing.. Daarnaast weet ik ook niet of ik dit een echt " issue " vindt voor mezelf :lol: :shock:
2. Hieronder mijn oplossing; beter?

Bedankt voor het meedenken!

Re: Baanplan ( Kopstation ) in N Scale.

Geplaatst: 21 okt 2018 16:41
door Michiel
Over het algemeen zal men zo weinig mogelijk wissels in het hoofdspoor aanbrengen. ;)

Afbeelding

Re: Baanplan ( Kopstation ) in N Scale.

Geplaatst: 07 nov 2018 12:27
door Paul_DMV
Ik zou zelf de goederen sporen nog los koppelen van het spoor langs het perron, dat zie je in het echt ook vaak en heb ik bij mijn station en het station van de club ook zo, dan kan er namelijk naar het uithaalspoor dat ik ook heb toegevoegd rangeren terwijl de personen treinen gewoon ongehinderd door kunnen rijden. Je kunt dan tussen de sporen nog een hek aan brengen om de rangeerders op het goederenemplacement te beschermen tegen het spoor langs het perron, waar een hogere snelheidslimiet dan kan gelden. (opstelterrein 40, perron 70 of 100 afhankelijk van hoe slank de wissels er naar toe zijn).

Het uithaalspoor is om een sleep wagons van het ene goederenspoor naar het andere te verplaatsen met een loc, hoe meer lengte je kwijt kan voor dit spoor des te beter.

of je het rode spoor ook nog aan de 3e binnenste baan wilt koppelen moet je zelf even nagaan of dat nodig is. Ik weet niet waar dat heen gaat.
sporen.jpg
sporen.jpg (30.4 KiB) 2781 keer bekeken