Kleine N module baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 651
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Kleine N module baan
En dit keer met het voltooide baanplan:
- Bijlagen
-
- 224 x 52 v6.jpg (105.64 KiB) 5407 keer bekeken
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Re: Kleine N module baan
Nog 2 kleine opmerkingen:
1. Zichtbare station: komt er tussen de 2 doorgaande sporen ook een perron of is het bovenste spoor alleen een doorrijspoor voor sneltreinen en/of goederentreinen? In het laatste geval zou ik de 2 sporen iets dichter bij elkaar leggen (ja ik weet het, eerst te dicht bij elkaar, nu weer te ver.... ). Mochten alle 3 sporen in je station aan een perron liggen, dan zou ik het kopspoortje voor je Wadloper van een buitenliggend perron voorzien.
2. Waar dient het kopspoortje aan de rechterzijde van je schaduwstation voor? Is dit voor het opstellen van een lok of voor een kort treinstel? Het spoortje is nu gebogen. Op zich niet erg, maar door het aansluitend wissel iets verder naar links te leggen, kan het spoortje langer worden (en rechtuit lopen).
Groet, Wim
PS ik neem aan dat het losliggende spoor (net onder de tekst "schaduw station") een programmeerspoor is.
1. Zichtbare station: komt er tussen de 2 doorgaande sporen ook een perron of is het bovenste spoor alleen een doorrijspoor voor sneltreinen en/of goederentreinen? In het laatste geval zou ik de 2 sporen iets dichter bij elkaar leggen (ja ik weet het, eerst te dicht bij elkaar, nu weer te ver.... ). Mochten alle 3 sporen in je station aan een perron liggen, dan zou ik het kopspoortje voor je Wadloper van een buitenliggend perron voorzien.
2. Waar dient het kopspoortje aan de rechterzijde van je schaduwstation voor? Is dit voor het opstellen van een lok of voor een kort treinstel? Het spoortje is nu gebogen. Op zich niet erg, maar door het aansluitend wissel iets verder naar links te leggen, kan het spoortje langer worden (en rechtuit lopen).
Groet, Wim
PS ik neem aan dat het losliggende spoor (net onder de tekst "schaduw station") een programmeerspoor is.
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
Onderwerp starter - Berichten: 651
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Kleine N module baan
Hoi Wim,
Het buitenste spoor is bedoelt als doorrij spoor. Vandaar dus 1 perron dat de andere twee sporen kan bedienen.
Het feit dat het wat ver uit elkaar ligt is iets waar ik naar gekeken had, maar waar ik geen goede oplossing voor had. Nu gebruik ik een R3 bocht daarin. R2 zou het iets dichter bij leggen. Maar maakt uiteindelijk weinig verschil. Dus dan is de enige andere optie om het binnenspoor aan te passen maar dan moet je de perron lengte gaan inkorten als gevolg wat dan betekent dat ik dan de personen treinen (lok plus 4 plan D wagons is mijn belangrijkste meetpunt) niet geheel aan het perron passen. Dus ik laat het erbij, en was van plan wat begroeiing tussen de sporen te plaatsen om het wat natuurlijker er uit te laten zien.
Het kopspoor aan de rechterkant is voornamelijk om nog een optie te hebben de andere kant op. Ik heb het daar gepositioneerd met het bochtje zodat het niet tegen het programmeer spoor aan ligt en je nog wat ruimte overhoud voor de handen als je op het programmeer spoor werkt.
Groetjes,
Sander
Het buitenste spoor is bedoelt als doorrij spoor. Vandaar dus 1 perron dat de andere twee sporen kan bedienen.
Het feit dat het wat ver uit elkaar ligt is iets waar ik naar gekeken had, maar waar ik geen goede oplossing voor had. Nu gebruik ik een R3 bocht daarin. R2 zou het iets dichter bij leggen. Maar maakt uiteindelijk weinig verschil. Dus dan is de enige andere optie om het binnenspoor aan te passen maar dan moet je de perron lengte gaan inkorten als gevolg wat dan betekent dat ik dan de personen treinen (lok plus 4 plan D wagons is mijn belangrijkste meetpunt) niet geheel aan het perron passen. Dus ik laat het erbij, en was van plan wat begroeiing tussen de sporen te plaatsen om het wat natuurlijker er uit te laten zien.
Het kopspoor aan de rechterkant is voornamelijk om nog een optie te hebben de andere kant op. Ik heb het daar gepositioneerd met het bochtje zodat het niet tegen het programmeer spoor aan ligt en je nog wat ruimte overhoud voor de handen als je op het programmeer spoor werkt.
Groetjes,
Sander
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Re: Kleine N module baan
Hoi Sander,Sibbesuisje schreef:Dus dan is de enige andere optie om het binnenspoor aan te passen maar dan moet je de perron lengte gaan inkorten als gevolg wat dan betekent dat ik dan de personen treinen (lok plus 4 plan D wagons is mijn belangrijkste meetpunt) niet geheel aan het perron passen.
Maar een perron hoeft niet perse recht te zijn. Het kan ook in een mooie ruime boog liggen.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Kleine N module baan
Ik bedenk me net dat je niet met flexrail wilde werken (en niet wilt zagen in de rails).
Maar ook met vaste railstukken kun je de 2 sporen dichter bij elkaar leggen. Door ruime bogen aan het begin en eind te nemen, kun je ook daar een perron langs leggen. Het hoeft je treinlengte dus niet te beperken.
Groet, Wim
Maar ook met vaste railstukken kun je de 2 sporen dichter bij elkaar leggen. Door ruime bogen aan het begin en eind te nemen, kun je ook daar een perron langs leggen. Het hoeft je treinlengte dus niet te beperken.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Kleine N module baan
Gefeliciteerd met je verjaardag, al verder met de opbouw?
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
Onderwerp starter - Berichten: 651
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Kleine N module baan
Bedankt Wilco!
ja, ik sta op het punt een nieuw draadje te beginnen. Ondertussen is het hout gehaald en ben ik bezig met de module bakken in mekaar te zetten. Ik heb ondertussen ook wat getest met digitaal rijden en al het rails, wissels, schakelaars en seinen, alsmede wat Markenburg gebouwtjes zijn allemaal binnen.
Ik hoop deze week wat te posten onder mijn N-baan.
groetjes,
Sander
ja, ik sta op het punt een nieuw draadje te beginnen. Ondertussen is het hout gehaald en ben ik bezig met de module bakken in mekaar te zetten. Ik heb ondertussen ook wat getest met digitaal rijden en al het rails, wissels, schakelaars en seinen, alsmede wat Markenburg gebouwtjes zijn allemaal binnen.
Ik hoop deze week wat te posten onder mijn N-baan.
groetjes,
Sander
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Re: Kleine N module baan
Mooi werk, succes
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie