Workshop Piko digitaal. Lees hier verder: viewtopic.php?f=43&t=12832

fladderwoord 3.0

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Berichten: 542
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

fladderwoord 3.0

Bericht door Thrillseeka » 30 dec 2018 20:32

Vandaag beetje bezig geweest me een globale planning voor de boven baan.
Het schaduwstation zit al in elkaar en ben nu rustig met de helix bezig, maar die komt ook al tot leven. Eerste ronde ligt er inmiddels.

Zo ziet het schaduwstation er in anyrail uit:
Afbeelding

Maar goed zoals gezegd gaat dit topic over de boven baan.

Paar dingen wat ik wil:
- lekker lange passagiers treinen laten rijden. Eurostar 12 delen.
- Lange goederen treinen echter geen industrie gedeelte
- ben een rijder en niet een rangeerder dus wil verschillende routes kunnen rijden maar hoef dus niet te rangeren.
- ga met de computer rijden ,maar zal ook regel matig gewoon de multimuis of tabblad pakken om te rijden.
- Vind ook als een trein rechts het station uit komt hij niet links het station moet inkomen rijden. (maak als het waren een honde bot ervan met een twist)
- gedeeltelijk een module baan(wellicht ga ik ooit nog een beurs bezoeken ermee.


Dit word het totale baan plan.
Afbeelding


In stukjes opgedeeld:
Het saaiste gedeelte dit komt boven de trap en is puur om de treinen weer te draaien, wil dit wel in 2 module bakken gaan maken.
Afbeelding


Dit is het 3e station op de baan. Fladderwood Nörd.
Dit moet ook in modules worden gebouwd en hier ga ik misschien nog wat doen met faller car system. ( rondje om het station)
Afbeelding

Dit is het hoofd station:
Als je uit het schaduwstation komt dan rijd je bijna gelijk het station binnen.
Station met 7 sporen. Waarbij het meest linker spoor naar het dorp gaat. Dit word waarschijnlijk een klein pendel spoortje.
Zodra je het station boven in uit rijd ga je als het ware een tunnel in en gaat het spoor naar beneden.
Met een lang recht stuk die onzichtbaar word. Dan komt het beneden weer boven de grond en komt er een stukje van 4 baan als parade spoor.
De buitensporen vormen als het ware weer een keer lus.
De middelste 2 sporen komen en gaan naar fladderwood noord.
Afbeelding

Fladderdorf
Dit word een rustig dorpje. Deze is op 2 manieren bereikbaar.
1 via de parade baan
2 Rechtstreekse verbinding naar spoor 7 van het HBF

Afbeelding


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.

Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen

Re: fladderwoord 3.0

Bericht door bpieters » 31 dec 2018 21:33

hoi,
even een vraag.
vanuit het grote station gaan er 2 sporen naar het schaduwstation.
hoe sluit dat aan ? ook ivm de hoogte van het dorpsstation.ligt dat hoger en is dat voldoende voor de 2 stationssporen?
groet,
Bert



Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4007
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: fladderwoord 3.0

Bericht door spoor65 » 01 jan 2019 10:48

Zo te zien heb je lekker de ruimte, en ligt de focus vooral op rijden met , wat je ook al noemt, reizigersvervoer, rangeren is er niet echt bij.


Dan ziet dit ontwerp er goed uit, je geeft elke trein een doel door meerdere stations te plaatsen, en ze liggen mooi verspreid. Ik kan mij hier wel in vinden, geeft voor jouw gekozen thema, mooie mogelijkheden.


mvg

Freddy


Met minder haast kun je wat vaker in de spiegel kijken

Als je oordeelt over mensen,
heb je geen tijd om van ze te houden.

mijn beursbaan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met Twin Center en http://www.rosoft.info

Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: fladderwoord 3.0

Bericht door Alro » 01 jan 2019 14:08

Mooi baanplan, Sander, met duidelijke uitleg.


Ronald

Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Berichten: 542
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: fladderwoord 3.0

Bericht door Thrillseeka » 04 jan 2019 11:46

bpieters schreef:hoi,
even een vraag.
vanuit het grote station gaan er 2 sporen naar het schaduwstation.
hoe sluit dat aan ? ook ivm de hoogte van het dorpsstation.ligt dat hoger en is dat voldoende voor de 2 stationssporen?
groet,
Bert
Ja dat is nog wel een klein puntje van zorg bedenk ik me nu, echter loopt mijn helix een stuk verder door dan er nu getekend is. Dus verwacht eigenlijk dat het goed moet gaan.


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.

Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 668
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus)

Re: fladderwoord 3.0

Bericht door Wim H » 04 jan 2019 12:00

Hallo,
Als ik het goed begrijp wordt het station Fladderdorf slechts in 1 richting bereden (van NO naar ZW). Ik neem aan dat dat een bewuste keuze is?
In hetzelfde station heb je ook een kopspoortje. Is dat alleen voor de sier? Als je er ook een trein wilt laten pendelen kom je in de problemen met je rijrichting. Hij komt dan op het verkeerde spoor op de rest van de baan uit.

Tenslotte zie ik in het schaduwstation veel slingers en veel dubbele (parallelle) verbindingen. Wat is daar de reden voor?

Groet, Wim


De bouw van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV

Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Berichten: 542
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: fladderwoord 3.0

Bericht door Thrillseeka » 04 jan 2019 12:12

Wim H schreef:Hallo,
Als ik het goed begrijp wordt het station Fladderdorf slechts in 1 richting bereden (van NO naar ZW). Ik neem aan dat dat een bewuste keuze is?
In hetzelfde station heb je ook een kopspoortje. Is dat alleen voor de sier? Als je er ook een trein wilt laten pendelen kom je in de problemen met je rijrichting. Hij komt dan op het verkeerde spoor op de rest van de baan uit.
In het dorp loopt ook een rechtstreekse verbinding naar het grote station. Hiervoor is dat kopspoortje bedoelt. Dus dat de trein pendelt tussen het grote station en het dorpje,
Inmiddels ook een extra route gemaakt van dat spoor naar het station op de noord zijde. Zodat de pendel dienst als het ware 3 stops krijgt.

Afbeelding
Tenslotte zie ik in het schaduwstation veel slingers en veel dubbele (parallelle) verbindingen. Wat is daar de reden voor?

Groet, Wim
Ja dat is eigenlijk bedoelt zodat het als het waren 3 losse schaduwstations zijn en je eigenlijk altijd vanaf elk willekeurig spoor kan vertrekken.
Ben iemand die gewoon ze multimuis wil kunnen pakken en met elke trein te kunnen gaan rijden ipv eerst diverse treinen weg te laten rijden. Het kost wel meer wissels en zo maar goed.


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.


heilko1970
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jan 2019 18:07

Re: fladderwoord 3.0

Bericht door heilko1970 » 04 jan 2019 12:55

Hoi,met welk programma teken je?

Ik zoek eigenlijk een redelijk betaalbaar programma wat ook prettig werkt.

groet Heilko



Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Berichten: 542
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: fladderwoord 3.0

Bericht door Thrillseeka » 04 jan 2019 12:57

heilko1970 schreef:Hoi,met welk programma teken je?

Ik zoek eigenlijk een redelijk betaalbaar programma wat ook prettig werkt.

groet Heilko
Anyrail


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.

Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 668
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus)

Re: fladderwoord 3.0

Bericht door Wim H » 04 jan 2019 13:04

Thrillseeka schreef:Ja dat is eigenlijk bedoelt zodat het als het waren 3 losse schaduwstations zijn en je eigenlijk altijd vanaf elk willekeurig spoor kan vertrekken.
Ben iemand die gewoon ze multimuis wil kunnen pakken en met elke trein te kunnen gaan rijden ipv eerst diverse treinen weg te laten rijden. Het kost wel meer wissels en zo maar goed.
Ok, duidelijk. Maar kun je die 3 schaduwstations dan niet beter parallel leggen? Je hebt uiteindelijk maar 1 uitgang naar de zichtbare wereld (via de helix). Ik denk dat je met minder wissels toe kunt, zonder dat je flexibiliteit inlevert (of eerst andere treinen weg moet rijden).

Groet, Wim


De bouw van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV

Plaats reactie