Zooo, das lang geleden, bijna 3 jaar zie ik....
Maar er is in de tussentijd veel gebeurd, en ik las onlangs in het topic van
@Barabas dat hij zijn plan baseert op "Der gemogelte Kopfbahnhof" van de site
http://www.modellbahn-traumanlagen.de/gleisplan.htm
Laat ik daar na mijn plannen van 3 jaar geleden óók mee bezig zijn.
Ik heb het plan wel aangepast, en het is bij mij nu een dubbele hoofdbaan (met de Nederlandse rijrichtingen) die door het kopstation loopt.
Doordat ik de gelegenheid heb om een L-vormige tafel te gebruiken, heb ik helemaal links in het plan de hoofdbaan kunnen uitbreiden waardoor er meer mogelijkheden zijn ontstaan om links uit het station via de L-poot weer link in het station terug te komen. De andere optie is links uit het station via de buitenste baan weer naar het station terugrijden waar je dan vanaf de rechter kant binnen komt. Bijna alles ligt op niveau 0, maar daarover later meer.
Ik heb in tegenstelling tot het originele plan de stationsoverkapping niet naast elkaar maar achter elkaar bedacht, waarna de sporen aan de linkerzijde onder het stationsplein 'verdwijnen'.
Op het plaatje zijn alle blauwe rails niet zichtbaar, en alle rode rails wel zichtbaar. Wat in dit plan ook niet voorkomt is een keerlus situatie.
De laatste aanpassing is geweest om in de L-poot nog 3 opstelsporen te realiseren, omdat het oorspronkelijke plan daar niet erg in voorzag.
Het meest linker spoor, wat van blauw naar rood kleurt is een helling naar niveau 1. De rare slinger is even gemaakt om niveau 1 weer op het meest onderste spoor wat ook weer via een helling naar beneden loopt (gaat lijken op de helling bij de provinciale weg in Zaandam).
Het is de bedoeling dat op niveau 1 een dorps/lichte industrie situatie verrijst.