Schaduwstation

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.

Onderwerp starter
PeterBuyk
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 feb 2018 09:02
Locatie: Roosendaal

Re: Schaduwstation

Bericht door PeterBuyk »

Wim, ik ben me er terdege van bewust dat ik altijd een compromis zal moeten sluiten, hoe groot mijn baan ook zou zijn, maar daar is dit een goed hoekje voor om problemen te tackelen en te constateren dat niet altijd alles mogelijk is wat je wilt. Heb dus nog eens nagedacht wat het allerbelangrijkste voor mij is op deze baan, wat zekers gerealiseerd moet worden, en dat was eigenlijk heel makkelijk. Het moet een NL baan worden waar zekers de hondekop op kan gaan rijden, en ik wil een schaduwstation, zodat er met meerdere treinen gereden kan worden en dat er gewisseld kan worden. In het nieuwe ontwerp zit het schaduwstation in het zichtbare gedeelte, dus het wordt een ontwerp op 1 niveau. De baan zelf is nog niet verder uitgewerkt, alleen het schaduwstation, de verdere uitwerking van het baanplan gaat nog komen wanneer ik ongeveer weet wat de nieuwe invulling gaat worden (scenery) een idee waar ik mee speel is om er bijvoorbeeld een trambaantje in te verwerken, maar moet hierover mijn gedachten nog even laten gaan.
Bijlagen
NL-350-100-v1.jpg
NL-350-100-v1.jpg (98.67 KiB) 2852 keer bekeken


Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1086
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Schaduwstation

Bericht door bpieters »

Hoi Peter,
Ik zou linksboven in de bocht met een rechtse wissel beginnen om de eerder genoemde s-slinger te vermijden.
Verder is het misschien een idee om de bediening in het midden te maken zodat je een rondom baan krijgt.
Dus tegen de wand een plaat bijv.breed 30cm voor je schaduwstation,dan 60cm breed mangat en dan bijv.60cm voor het hoofdstation.
Aan de beide uiteinden dan de verbindingsbogen.
Dan wordt je baan wel wat dieper maar wel overzichtelijk en alles binnen handbereik.
De baan zou ik dan wel op bijv. 120cm hoogte maken.
Maar goed het is maar een idee natuurlijk.
Groet,
Bert


Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Schaduwstation

Bericht door Wim H »

Hallo Peter,
Even terug naar de basis is altijd verstandig. Eerst goed kijken/bedenken wat voor jou essentieel is. Dingen toevoegen kan altijd nog.
Je noemt een hondekop en een tram. Ook zie ik een enkelsporige lijn in je schets. Ik moest direct denken aan Leiden. Een stedelijk thema met de lijn naar Alphen. Daar zou ook een tram goed passen. In werkelijkheid is die al lang verdwenen, maar het had ook anders kunnen lopen. Eventueel nog een fabriek met spooraansluiting, een haventje en de baan is al vol :) Maar wel veel mogelijkheden voor een afwisselend treinverkeer.
Groet, Wim


Plaats reactie