Baanplan 100 x 200cm; suggesties welkom

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Herintreder
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 sep 2017 11:00
Locatie: Huizen (N-H)

Re: Baanplan 100 x 200cm; suggesties welkom

Bericht door Herintreder »

Hallo Wim, bedankt voor je snelle reactie.

In mijn eerste ruwe schets (schaal 1 op 5) had ik een station getekend met "iets" teveel sporen ;) . Op deze plaats komt dit gefotografeerde station te liggen. Aangezien ik dit schaal 1 op 1 uitleg op karton en vastprik met spijkertjes, kan ik het station met ondergrond en al heen en weer schuiven op de grondplaat tot het naar mijn zin ligt (dus inderdaad niet te dicht bij de rand etc.) en kan ik zelf zien hoe ruim de bogen kunnen (moeten) worden.

Wat betreft de drie goederenspoortjes had ik het idee om één spoortje te laten eindigen in een kleine locloods en de beide andere te voorzien van een aansluiting. Hier heb ik dus inderdaad geen rekening gehouden met een eventuele blokkade zoals jij aangeeft, bedankt daarvoor.

Ik kan die wissel in het uithaalspoor dus beter verplaatsen naar het doorgaande spoor zodat je één enkel spoortje naar rechts krijgt en één spoor naar links, met eventueel nog een vertakking daarin.

Groeten,
Jan


Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Baanplan 100 x 200cm; suggesties welkom

Bericht door Wim H »

Herintreder schreef: 09 mar 2020 15:43 ...Ik kan die wissel in het uithaalspoor dus beter verplaatsen naar het doorgaande spoor zodat je één enkel spoortje naar rechts krijgt en één spoor naar links, met eventueel nog een vertakking daarin.
Hallo Jan,
Inderdaad, op die manier zijn alle 3 kopsspoortjes goed toegankelijk zonder elkaar te belemmeren. Dan kun je dus ook probleemloos een wagen met verse kolen voor je lokloods plaatsen (om de voorraad in de kolenbunker aan te vullen).
Groet, Wim


Plaats reactie