eindelijk van start

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
janwillemvanlier
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 feb 2014 02:16

eindelijk van start

Bericht door janwillemvanlier »

hallo, een Heule tijd geleden ben ik dus verhuist, en door tijdgebrek, en ook gewoon omdat ik geen idee had waar ik moest beginnen (ik zelf ben niet zo technisch, ben blij dat ik een lamp in de fitting kan krijgen, (koksopleiding en daar zaten die vakken niet tussen). kwam het er niet van. toen brak de corona toestand uit en had ik ineens tijd genoeg.(binnenkort mogen we weer) dus maar eens begonnen. ik heb echt een aardige berg met rails, wissels en treinen, huizen etc uit erfenis van mn vader gekregen en het is zonde om er niets mee te doen. bovendien heb ik een zolder en dus ruimte genoeg.
6,5x6,5x6,5 ik heb 2 frames aan de muur hangen nr 3 komt nog. ik ben bezig met een schaduw station ( zie vraagbaak en t probleem met de wissels) en ik heb een beetje een plan in mn hoofd, weet een beetje wat ik wil en vooral wat ik niet wil, maar ik denk dat ik al gaande en bouwende zie waar ik heen ga, maar wellicht zijn ervaren suggesties en tips welkom. wellicht zijn er hier mensen die eens willen afspreken en willen komen kijken en vooral helpen. als de rails etc ligt en het boeltje rijdt ben ik al een heel end, aankleden stadjes bouwen etc dat kan ik wel, maar de techniek en de boel aansluiten daar heb ik moeite mee, dus als er mensen zijn graag, ik woon in Rotterdam zuid,


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: eindelijk van start

Bericht door Nico Essers »

In ieder geval een mooie ruimte om een leuke baan te maken. Rijlengte voor langere treinen heb je genoeg. Ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Wat betreft de techniek om de boel aan te sluiten kan ik je alleen maar adviseren om veel te lezen en niet bang te zijn om hier vragen te stellen. Vrijwel iedereen kan het leren, kost alleen wat tijd om het je eigen te maken. Succes.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Onderwerp starter
janwillemvanlier
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 feb 2014 02:16

Re: eindelijk van start

Bericht door janwillemvanlier »

ja dank je Nico,


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: eindelijk van start

Bericht door maarten »

Netjes hoor. Is het geen idee om de hoek/bocht wat naar binnen te laten komen? Je kunt onder 45° een balkje in de hoek zetten. Daar kun je dan een wat flauwere bocht (iets natuurlijker=mooier) maken. Scenery-technisch krijg je dan ook een minder hoekige/haakse indruk. In de hoek komt geen spoor denk ik, dus dat moet je wel redden met bereikbaarheid.
Afbeelding

Het is maar een idee natuurlijk. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
janwillemvanlier
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 feb 2014 02:16

Re: eindelijk van start

Bericht door janwillemvanlier »

ja ik snap het maarten, maar dit wordt het onderste spoor, ondanks het allemaal zo groot is zit ik in het midden met die schoorsteen, dus mijn plan was dit spoor en dan 'overdekken' met het parade spoor / zichtbaar spoor dus dit blijft uit het zicht en ik kom zo precies uit op de lijn langs de schoorsteen, het spoor, boven op worden de bochten idd iets flauwer, je ziet trouwens lijnen van 3 sporen maar ik ga er maar 2 leggen dus dan heb ik al iets meer margen en flauwere bocht, lijkt mij minder kans op ontsporen bij hogere snelheden?



Onderwerp starter
janwillemvanlier
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 feb 2014 02:16

Re: eindelijk van start

Bericht door janwillemvanlier »

Afbeelding



zoiets was de bedoeling, hoop dat t duidelijk te zien is


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: eindelijk van start

Bericht door shoven »

Hele mooie ruimte, wel gevaarlijk snijgereedschap heb je.
Veel succes!


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
janwillemvanlier
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 feb 2014 02:16

Re: eindelijk van start

Bericht door janwillemvanlier »

haha, ja dank je, vlijmscherp is ie, dat is m'n andere hobby haha


Plaats reactie