Baanplan voor Horseshoe Curve

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
MiddenGroningen96
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 mar 2021 15:22

Baanplan voor Horseshoe Curve

Bericht door MiddenGroningen96 »

Mijn Baanplan voor Horseshoe Curve. Een baan met USA materiaal. Het wordt een losse unit die aan de zijkanten en achterzijde ruim toegankelijk is.
Heb het in elkaar geprutst met Railmodeller pro. Sorry de techniek om hem in 3D te maken weet ik zo niet 1,2,3, maar ik doe het even zo. 8)7
Baanplan komt in een bak van 360 x 90 cm. Hoogte maximaal 73cm. Dan past het nog door alle deuren in het hok.

AfbeeldingSchermafbeelding 2021-04-24 om 14.47.39 by midden groningen, on Flickr
AfbeeldingSchermafbeelding 2021-04-24 om 14.48.23 by midden groningen, on Flickr
AfbeeldingSchermafbeelding 2021-04-24 om 14.48.39 by midden groningen, on Flickr
AfbeeldingSchermafbeelding 2021-04-24 om 14.49.08 by midden groningen, on Flickr
AfbeeldingSchermafbeelding 2021-04-24 om 14.49.20 by midden groningen, on Flickr
Laatst gewijzigd door MiddenGroningen96 op 24 apr 2021 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.


Mvg Rob

MiddenGroningen96 is de plek waar mijn huis woont. De baan (ooit) wordt een USA baan.

Kato rails, Railmodeller pro, Mac mini, iTrain 5 standard en Dinamo.
"Horseshoe Curve"
Persoonlijk blog op FB
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Baanplan voor Horseshoe Curve

Bericht door Nico Essers »

Je kunt de niet passende stukken links onder in het rood verwijderen en automatisch laten opvullen door Railmodeller met flex. Dat ziet er beter uit in het ontwerp.
Druk op CTRL + F en klik op de 2 punten om te verbinden. Railmodeller stelt een verbinding voor en druk op enter om deze te accepteren.

Leuk ontwerp. Heb alleen wat twijfels over de stijgings percentages. Deze lijken me vrij hoog gezien de korte afstanden er van uitgaande dat de schaduwstations waterpas liggen. Ook de S-bocht in het blauwe deel zou ik iets minder sterk maken door niet 2 x 90 graden bochten te gebruiken maar bijvoorbeeld 2 x 60 graden.

3D is altijd welkom als verduidelijking :)


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
MiddenGroningen96
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 mar 2021 15:22

Re: Baanplan voor Horseshoe Curve

Bericht door MiddenGroningen96 »

Dank voor het commentaar, aanvullingen en tips. Wissels mogen onder een kleine hoek liggen, dus maak ik daar gebruik van als ik te kort mocht komen.
Heb nu een idee wat ik alvast kan gaan bestellen aan rails. Mocht ik in hoogte te kort komen, kan ik desnoods een extra omloop maken.


Mvg Rob

MiddenGroningen96 is de plek waar mijn huis woont. De baan (ooit) wordt een USA baan.

Kato rails, Railmodeller pro, Mac mini, iTrain 5 standard en Dinamo.
"Horseshoe Curve"
Persoonlijk blog op FB
Plaats reactie