verbinding tussen modules?
-
Onderwerp starter - Berichten: 218
- Lid geworden op: 22 dec 2011 21:11
- Locatie: Capelle aan de IJssel
Re: verbinding tussen modules?
Ha Henk!
Ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt!
Misschien dat ik op mijn 5e module een stukje Nederlands landschap na ga maken!
Maar ik ga nu eerst dit ontwerp uitwerken!
Het rollend materieel is voor mij denk ik het belangrijkste, daarnaast wil ik het geheel wel netjes en vooral glad/rustig afwerken!
De keerlus is er bewust in gebracht zodat ik eventueel treinen kan keren als dat nodig mocht wezen.
Groeten, Jaap
Ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt!
Misschien dat ik op mijn 5e module een stukje Nederlands landschap na ga maken!
Maar ik ga nu eerst dit ontwerp uitwerken!
Het rollend materieel is voor mij denk ik het belangrijkste, daarnaast wil ik het geheel wel netjes en vooral glad/rustig afwerken!
De keerlus is er bewust in gebracht zodat ik eventueel treinen kan keren als dat nodig mocht wezen.
Groeten, Jaap
Groeten,
Jaap
{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
Jaap
{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
Re: verbinding tussen modules?
Hi Jaap, je beseft wel dat een keerlus zonder aanvullende maatregelen kortsluiting geeft ?!stejaap schreef: De keerlus is er bewust in gebracht zodat ik eventueel treinen kan keren als dat nodig mocht wezen.
Henk
-
Onderwerp starter - Berichten: 218
- Lid geworden op: 22 dec 2011 21:11
- Locatie: Capelle aan de IJssel
Re: verbinding tussen modules?
Ha Henk,
Dat stukje rails ga ik isoleren en de wissels komen op aparte schakelaars!
Misschien moet ik er ook wel een aparte trafo op aansluiten?
Of zijn er ander oplossingen voor
Ik wil mijn draaischijf ook op een aparte trafo aansluiten
Dat stukje rails ga ik isoleren en de wissels komen op aparte schakelaars!
Misschien moet ik er ook wel een aparte trafo op aansluiten?
Of zijn er ander oplossingen voor
Ik wil mijn draaischijf ook op een aparte trafo aansluiten
Groeten,
Jaap
{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
Jaap
{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
Re: verbinding tussen modules?
Ik heb zelf geen ervaringen met keerlussen.........althans bewust geplaatste keerlussen
Ik weet dat je van Fleischmann en/of Minitrix een kant-en klare oplossing kan kopen. Bij Fleischmann geloof ik in de vorm van 2 spoorwegovergangen waarin dan de electronica is weggewerkt. Maar wellicht zijn er op dit forum leden die een eigengemaakte oplossing voor handen hebben.
Henk
Ik weet dat je van Fleischmann en/of Minitrix een kant-en klare oplossing kan kopen. Bij Fleischmann geloof ik in de vorm van 2 spoorwegovergangen waarin dan de electronica is weggewerkt. Maar wellicht zijn er op dit forum leden die een eigengemaakte oplossing voor handen hebben.
Henk
Re: verbinding tussen modules?
Kijk eens bij RoSoft, hier op deze site: viewforum.php?f=37. Ik weet niet of de keerlusschakeling er tussen staat, maar je vindt er vast wel een verwijzing naar de site van Wim Ros.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: verbinding tussen modules?
Hallo,
Om je even te helpen aan die link naar Wim Ros zijn site, Rosoft dus,
hoef je, bij deze, alleen even op de èèn na onderste link te klikken in mijn onderschrift.
Henk,
De betreffende overweg/keerlus stukkies van Fleischmann, artnr 9199, zijn alleen geschikt voor analoog gebruik.
en zo te zien zijn ze inmiddels ook al uit het assortiment van Fleischmann.
Mvg
Freddy
Om je even te helpen aan die link naar Wim Ros zijn site, Rosoft dus,
hoef je, bij deze, alleen even op de èèn na onderste link te klikken in mijn onderschrift.
Henk,
De betreffende overweg/keerlus stukkies van Fleischmann, artnr 9199, zijn alleen geschikt voor analoog gebruik.
en zo te zien zijn ze inmiddels ook al uit het assortiment van Fleischmann.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: verbinding tussen modules?
Hoi Henk,
Als je met een gekleurde pen je baan volgt op 1 railstaaf zul je zien dat je ergens de andere rail raakt = kortsluiting.
Analoog kun je inderdaad die overweggetjes nemen van fleischmann, digitaal zal dat niet gaan werken. Het principe en verschillen tussen de oplossingen heb ik ooit eens beschreven op http://www.nproject.org/nl/modelspoor/o ... lbaan.html daar staat ook een lenz oplossing op en dat ding van wim. Beide heb ik goede ervaringen mee.
Als je met een gekleurde pen je baan volgt op 1 railstaaf zul je zien dat je ergens de andere rail raakt = kortsluiting.
Analoog kun je inderdaad die overweggetjes nemen van fleischmann, digitaal zal dat niet gaan werken. Het principe en verschillen tussen de oplossingen heb ik ooit eens beschreven op http://www.nproject.org/nl/modelspoor/o ... lbaan.html daar staat ook een lenz oplossing op en dat ding van wim. Beide heb ik goede ervaringen mee.
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30
Re: verbinding tussen modules?
Mocht die schakeling van Rosoft je aanstaan dan heb ik nog een aantal gebouwde modules te koop. Ik heb mijn baan aangepast en deze zijn dus niet meer nodig.
Zie ook dit topic: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=28&t=3597
Zie ook dit topic: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=28&t=3597
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannes
Hannes
-
Onderwerp starter - Berichten: 218
- Lid geworden op: 22 dec 2011 21:11
- Locatie: Capelle aan de IJssel
Re: verbinding tussen modules?
Beste allemaal hoe werkt het als je die software aansluit op je baan?
Bedankt voor alle info!
Er zitten in de baan 2 punten die kortsluiting zouden kunnen veroorzaken!
De 1e zit in het rood gekleurde gedeelte op de tekening en de 2e is geel!
Ik wilde het gewoon simpel houden, de rails tussen de wissels (waar ik de rails gekleurt heb!) isoleren en er dan een aparte regelaar op aansluiten!
Is dit een afdoende oplossing
Heeft er iemand een beschrijving of handleiding van die software voor keerlussen zodat ik weet wat ik eventueel aan ga schaffen!
Bedankt voor alle info!
Er zitten in de baan 2 punten die kortsluiting zouden kunnen veroorzaken!
De 1e zit in het rood gekleurde gedeelte op de tekening en de 2e is geel!
Ik wilde het gewoon simpel houden, de rails tussen de wissels (waar ik de rails gekleurt heb!) isoleren en er dan een aparte regelaar op aansluiten!
Is dit een afdoende oplossing
Heeft er iemand een beschrijving of handleiding van die software voor keerlussen zodat ik weet wat ik eventueel aan ga schaffen!
- Bijlagen
-
- baan 1a.JPG (42.53 KiB) 5172 keer bekeken
Groeten,
Jaap
{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
Jaap
{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
Re: verbinding tussen modules?
Jaap,
Hier een link naar de xTreme Keerlus van Wim Ros oftewel rosoft.
Je vind er ook een omschrijving bij omtrent aansluiten.
http://www.rosoft.info/xTreme-Keerlus.html
En mocht jer er nog vragen over hebben, kun je Wim altijd ff vragen om uitleg via zijn mail of eigen digitaalforum
waarvan je in mijn onderschrift de link ziet staan.
mvg
Freddy
Hier een link naar de xTreme Keerlus van Wim Ros oftewel rosoft.
Je vind er ook een omschrijving bij omtrent aansluiten.
http://www.rosoft.info/xTreme-Keerlus.html
En mocht jer er nog vragen over hebben, kun je Wim altijd ff vragen om uitleg via zijn mail of eigen digitaalforum
waarvan je in mijn onderschrift de link ziet staan.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: verbinding tussen modules?
Dat met die Xtreme keerlus van Wim gaat op die twee punten van jou zeker niet lukken. Daar heb je veel te weinig ruimte voor.
Wat wil je eigenlijk gaan uitbeelden met dit baanplan? Zo te zien komt er behalve rails niets op je baan te liggen. Het principe less is more gaat hier zeker niet op, maar het is jouw baan.
Wat wil je eigenlijk gaan uitbeelden met dit baanplan? Zo te zien komt er behalve rails niets op je baan te liggen. Het principe less is more gaat hier zeker niet op, maar het is jouw baan.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: verbinding tussen modules?
Ik zie nog wel wat uitdagingen, zeker waar rood/geel een zwart spoor kruist. Hoe je dat wilt doen is me nog onduidelijk.
Ook het analoog/digitaal verhaal komt nog niet uit de verf voor mij.
Bij een keerlus moet je langste trein passen binnen de stukken waar wordt omgepoold. Check dat op de Rosoft site, hoe dat zit. En wat Martin al zei, dat ga je niet redden met de rode/gele stukken.
By the way, van mij mag je shift-1 wel minder gebruiken, dit komt erg lawaaiig over.
(=uitroeptekens voor de slechte verstaander)
Ook het analoog/digitaal verhaal komt nog niet uit de verf voor mij.
Bij een keerlus moet je langste trein passen binnen de stukken waar wordt omgepoold. Check dat op de Rosoft site, hoe dat zit. En wat Martin al zei, dat ga je niet redden met de rode/gele stukken.
By the way, van mij mag je shift-1 wel minder gebruiken, dit komt erg lawaaiig over.
(=uitroeptekens voor de slechte verstaander)
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 218
- Lid geworden op: 22 dec 2011 21:11
- Locatie: Capelle aan de IJssel
Re: verbinding tussen modules?
Ha Steven,
De rood/geel lijnen die de zwarte lijnen kruisen zijn gewone 15 graden kruisingen.
De rode lijn komt van de digitale baan, de goederen trein die van de digitale baan naar de analoge baan rijd gaat over de onderste wissel het bloksysteem in en kan via de wissel er boven weer terug komen op de digitale baan.
De gele lijn is een keerlus om de analoge treinen te keren, maar kan misschien wel worden weggelaten.
Want dat probleem is ook op te lossen met een inhaalspoor en een paar ontkopelrails.
Is er eventueel een andere oplossing voor de rode lijn?(om van de digitale baan naar de analoge baan te komen en omgekeerd.)
Ik heb vandaag de rails op de eerste en laatste module vastgespijkerd
Heb alleen de draaischijf een beetje moeten schuiven, wat wel jammer is want nu past de Fleischmann locloods niet meer.
Weet er iemand een ander locloods die dichter naar de schijf toe te plaatsen is
De rood/geel lijnen die de zwarte lijnen kruisen zijn gewone 15 graden kruisingen.
De rode lijn komt van de digitale baan, de goederen trein die van de digitale baan naar de analoge baan rijd gaat over de onderste wissel het bloksysteem in en kan via de wissel er boven weer terug komen op de digitale baan.
De gele lijn is een keerlus om de analoge treinen te keren, maar kan misschien wel worden weggelaten.
Want dat probleem is ook op te lossen met een inhaalspoor en een paar ontkopelrails.
Is er eventueel een andere oplossing voor de rode lijn?(om van de digitale baan naar de analoge baan te komen en omgekeerd.)
Ik heb vandaag de rails op de eerste en laatste module vastgespijkerd
Heb alleen de draaischijf een beetje moeten schuiven, wat wel jammer is want nu past de Fleischmann locloods niet meer.
Weet er iemand een ander locloods die dichter naar de schijf toe te plaatsen is
Groeten,
Jaap
{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
Jaap
{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
- Locatie: Maartensdijk
Re: verbinding tussen modules?
Ik ben bang dat je hier weinig plezier aan zult beleven
Er van uitgaande dat de schaal overeenkomt zal de breedte van de modulebakken niet meer dan 40 cm bedragen en als ik dan naar de kleinste boogstralen kijk heb je veel te krappen bochten (of zie ik dat verkeerd?).
Verder zie ik heel beperkte mogelijkheden om te wisselen van kring en zo dus weinig treinbewegingen kunt maken omdat de treinen slechts in het midden kunnen passeren. Juist met een overkill aan sporen zou ik meer verwachten!
Van de ene module naar de andere zou ik de rails solderen op strookjes printplaat. Plaatje hout verticaal tegen uiteinde vastzetten met lijmtang en dan daar strak tegen aan de printplaat, waar je de nodige inkepingen ingemaakt hebt om kortsluiting te voorkomen, te verlijmen. Na verlijmen laatste stuk dwarsliggers wegsnijden van rails, sporen vast leggen en daarna zonder op de spoorstaven te drukken (printplaat is minder dik dan de dwarsleggers en je wilt geen schans) het geheel solderen. Gebruik bij voorkeur zo lang mogelijke printplaten zodat alle sporen altijd goed evenwijdig aan elkaar liggen en je ook na krimpen of uitzetten nog steeds een goede aansluiting hebt....
Goed 2012 en succes met je baan....
Er van uitgaande dat de schaal overeenkomt zal de breedte van de modulebakken niet meer dan 40 cm bedragen en als ik dan naar de kleinste boogstralen kijk heb je veel te krappen bochten (of zie ik dat verkeerd?).
Verder zie ik heel beperkte mogelijkheden om te wisselen van kring en zo dus weinig treinbewegingen kunt maken omdat de treinen slechts in het midden kunnen passeren. Juist met een overkill aan sporen zou ik meer verwachten!
Van de ene module naar de andere zou ik de rails solderen op strookjes printplaat. Plaatje hout verticaal tegen uiteinde vastzetten met lijmtang en dan daar strak tegen aan de printplaat, waar je de nodige inkepingen ingemaakt hebt om kortsluiting te voorkomen, te verlijmen. Na verlijmen laatste stuk dwarsliggers wegsnijden van rails, sporen vast leggen en daarna zonder op de spoorstaven te drukken (printplaat is minder dik dan de dwarsleggers en je wilt geen schans) het geheel solderen. Gebruik bij voorkeur zo lang mogelijke printplaten zodat alle sporen altijd goed evenwijdig aan elkaar liggen en je ook na krimpen of uitzetten nog steeds een goede aansluiting hebt....
Goed 2012 en succes met je baan....
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
Re: verbinding tussen modules?
Dit is een zogenaamde spaghettibaan: sporen, sporen, en nog eens sporen. Naar mijn smaak veeeeeeel te veel. In feite is het een groot rangeerterrein met daarin ultrascherpe bochtjes gepropt. Ik betwijfel zelfs of die bochten überhaupt mogelijk zijn. En mocht F*mann dit soort bochten verkopen, dan nog ziet het er niet uit: lange IC's die zich door scherpe trambochtjes persen... Dat doet je materieel echt geen eer aan!
Less is more, las ik in een andere reactie al. Inderdaad, met minder rails per vierkante centimeter krijg je een veel mooier ontwerp.
De modules zijn volgens mij ongeveer gelijk aan Ntrak: 120x60cm. Geloof me: een bocht in die 60cm proppen levert al geen geweldig resultaat op. Maar jij probeert er ook nog eens bochten in te verwerken die 40cm (of minder?) in doorsnee zijn. Daar zie ik echt geen 6-asser of stoomloc met een sliert rijtuigen doorheen rijden.
Een aanrader is een van de boeken over sporenplannen van het Amerikaanse bedrijf Kalmbach. Omdat de gemiddelde Amerikaan zijn baan ontwerpt vanuit de realiteit en vanuit operationeel oogpunt, zien deze banen er over het algemeen ook geloofwaardig uit. Een aardige optie die ze vaak gebruiken is de scenic divider: een achtergrondplaat in het midden van de modules, over de gehele lengte, waardoor je aan elke zijde een compleet verschillend landschap kan maken. Zo kun je de overkill aan sporen in ieder geval visueel opsplitsen.
Sorry als bovenstaande wat bot overkomt. Maar ik denk oprecht dat je ontwerp erg veel problemen gaat opleveren en je uiteindelijk weinig plezier brengt.
Less is more, las ik in een andere reactie al. Inderdaad, met minder rails per vierkante centimeter krijg je een veel mooier ontwerp.
De modules zijn volgens mij ongeveer gelijk aan Ntrak: 120x60cm. Geloof me: een bocht in die 60cm proppen levert al geen geweldig resultaat op. Maar jij probeert er ook nog eens bochten in te verwerken die 40cm (of minder?) in doorsnee zijn. Daar zie ik echt geen 6-asser of stoomloc met een sliert rijtuigen doorheen rijden.
Een aanrader is een van de boeken over sporenplannen van het Amerikaanse bedrijf Kalmbach. Omdat de gemiddelde Amerikaan zijn baan ontwerpt vanuit de realiteit en vanuit operationeel oogpunt, zien deze banen er over het algemeen ook geloofwaardig uit. Een aardige optie die ze vaak gebruiken is de scenic divider: een achtergrondplaat in het midden van de modules, over de gehele lengte, waardoor je aan elke zijde een compleet verschillend landschap kan maken. Zo kun je de overkill aan sporen in ieder geval visueel opsplitsen.
Sorry als bovenstaande wat bot overkomt. Maar ik denk oprecht dat je ontwerp erg veel problemen gaat opleveren en je uiteindelijk weinig plezier brengt.
Re: verbinding tussen modules?
Wellicht wat minder spoortjes en er wel voor zorgen dat rangeer bewegingen niet de voorbijrijdende trein in de weg zitten? Dan heb je er altijd één rijden en kun je er zelf op blijven rangeren.
Die plaat in het midden is en blijft een goede vinding.
Die plaat in het midden is en blijft een goede vinding.
-
Onderwerp starter - Berichten: 218
- Lid geworden op: 22 dec 2011 21:11
- Locatie: Capelle aan de IJssel
Re: verbinding tussen modules?
Beste allemaal,
Allereerst een goed 2012!
De maten van de modules zijn inderdaad 120 x 60.
De rails is van Fleischmann en ik heb ik heb voor de bochten de radius 1 en 2 gebruikt.
Ik heb zaterdag op de 2 kop modules de rails vast gespijkerd en getest
Ik heb verschillende loc's en treinen rond laten rijden wat geen problemen heeft opgeleverd
De bochten leveren voor de rijtuigen ook niet echt problemen op, al zouden de Fleischmann rijtuigen (8155 en 8156 etc.) voor het mooi niet door radius 1 bochten moeten rijden
(Maar ik heb nu eenmaal niet de ruimte om modules van 80 cm diep kwijt te kunnen )
Ik ga deze week de schakelaars voor de wissels, ontkoppel rails etc. aansluiten.
Ik zal over het ontwerp voor de middelste 2 modules nog eens goed nadenken
Allereerst een goed 2012!
De maten van de modules zijn inderdaad 120 x 60.
De rails is van Fleischmann en ik heb ik heb voor de bochten de radius 1 en 2 gebruikt.
Ik heb zaterdag op de 2 kop modules de rails vast gespijkerd en getest
Ik heb verschillende loc's en treinen rond laten rijden wat geen problemen heeft opgeleverd
De bochten leveren voor de rijtuigen ook niet echt problemen op, al zouden de Fleischmann rijtuigen (8155 en 8156 etc.) voor het mooi niet door radius 1 bochten moeten rijden
(Maar ik heb nu eenmaal niet de ruimte om modules van 80 cm diep kwijt te kunnen )
Ik ga deze week de schakelaars voor de wissels, ontkoppel rails etc. aansluiten.
Ik zal over het ontwerp voor de middelste 2 modules nog eens goed nadenken
- Bijlagen
-
- module 1 en 3.jpg (76.21 KiB) 2979 keer bekeken
Groeten,
Jaap
{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
Jaap
{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
Re: verbinding tussen modules?
Ook niet door radius 2, als je het mij vraagt.voor het mooi niet door radius 1
Ik vond onderstaand toch een mooi voorbeeld dat wordt gegeven om te bouwen....dit in tegenstelling tot waar je zelf mee komt. Ieder het zijne, maar spoortjes van 20 cm creeërt geen fun om te rangeren. En die bochten? Brrr.... Maar evengoed, voel je vrij om het te proberen. Je schrijft het op een forum en dat lokt reacties uit. Dat is juist het fijne, niet?
Zet die plaat in het midden, over de lengte. Het onzichtbare deel schaduwstation, het zichtbare enkelsporige hoofdlijn met een halte waar je je treinen kunt laten kruisen. Als je nog wat meer in de lengte zou kunnen hebben zou je zelfs nog dubbelspoor kunnen doen, al wordt dat erg krap. Maar die krappe bogen kun je dan weer verbergen onder een berg o.i.d.
Grtz,
Jeroen
PS: je topic doet een ander verhaal vermoeden. Ben je er inmiddels uit hoe je je modules aan elkaar gaat verbinden?
Re: verbinding tussen modules?
Sterker nog: als je r1 en r2 in combinatie gebruikt in een dubbelsporige boog, en op beide sporen rijden rijtuigen, dan heb je een vrij dikke kans op calamiteiten...Jeroen schreef:Ook niet door radius 2, als je het mij vraagt.voor het mooi niet door radius 1
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 218
- Lid geworden op: 22 dec 2011 21:11
- Locatie: Capelle aan de IJssel
Re: verbinding tussen modules?
Ik heb gister bijna al mijn loc's op de 2 modules getest!
Er is er maar 1 serie die echt problemen opleverde de BR 18.4 en S 3/6 van minitrix het voorste asje word in de bocht uit de rails getild en laat de loc dan op de eerstvolgende wissel ontsporen.
Heeft er iemand ervaring met dit probleem? En misschien ook een oplossing?
Ik heb de modules nu met scharnieren aan elkaar verbonden en dat werkt goed.
De rails worden met een 9101 aan elkaar verbonden maar ik ga er denk ik de compensatie rails
9110 voor gebruiken, dan kan ik eerst de scharnieren aan beide zijde van de module vast maken en daarna de 9110 op zijn plaats schuiven.
Ik ga zaterdag weer verder, vandaag gaan we naar het spoorweg museum!
Er is er maar 1 serie die echt problemen opleverde de BR 18.4 en S 3/6 van minitrix het voorste asje word in de bocht uit de rails getild en laat de loc dan op de eerstvolgende wissel ontsporen.
Heeft er iemand ervaring met dit probleem? En misschien ook een oplossing?
Ik heb de modules nu met scharnieren aan elkaar verbonden en dat werkt goed.
De rails worden met een 9101 aan elkaar verbonden maar ik ga er denk ik de compensatie rails
9110 voor gebruiken, dan kan ik eerst de scharnieren aan beide zijde van de module vast maken en daarna de 9110 op zijn plaats schuiven.
Ik ga zaterdag weer verder, vandaag gaan we naar het spoorweg museum!
Groeten,
Jaap
{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
Jaap
{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
Re: verbinding tussen modules?
Dit is een meer voorkomend probleem bij stoomloks met een voorloopasje.
Even losmaken en het veertje dat eronder zit bijbuigen zodat er meer druk op het asje komt. Daarna loopt ie meestal weer mooi.
Groetjes,
Jos
Even losmaken en het veertje dat eronder zit bijbuigen zodat er meer druk op het asje komt. Daarna loopt ie meestal weer mooi.
Groetjes,
Jos