baan ontwerp Dirk
Re: baan ontwerp Dirk
Welke wissels heb je gebruikt in de laatste foto((wisselstraat)?
En wat is de afstand tusen de rails inde wiselstraat?
mvg ronald
En wat is de afstand tusen de rails inde wiselstraat?
mvg ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Re: baan ontwerp Dirk
Dit weekend nog even wat kunnen doen.
Nog één bocht en dan weer terug
Nog één bocht en dan weer terug
- Bijlagen
-
- aftekenen van de parallel bochten
- 20151-2-20_163305.jpg (82.09 KiB) 8772 keer bekeken
-
- bijna de bochten gereed
- 2015-12-20_204546.jpg (88.06 KiB) 8772 keer bekeken
Re: baan ontwerp Dirk
Er is de laatste tijd weer lekker geklust.
Alle blokken en detecties zijn aangebracht. Binnenkort weer even foto's plaatsen.
Alle blokken en detecties zijn aangebracht. Binnenkort weer even foto's plaatsen.
Laatst gewijzigd door fiona op 04 apr 2016 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: baan ontwerp Dirk
Hallo Dick,
Mooi dat je weer bezig bent met je baan.
Succes!
Zodra ik weer iets verder kan komen kom ik eens langs.
Groet Bart
Mooi dat je weer bezig bent met je baan.
Succes!
Zodra ik weer iets verder kan komen kom ik eens langs.
Groet Bart
Re: baan ontwerp Dirk
En ook geklust neem ik aan.fiona schreef:Er is de laatste tijd weer lekker gekust.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: baan ontwerp Dirk
De laatste tijd druk geweest met solderen. Is nog een taaie klus.
- Bijlagen
-
- na het aanbrengen van de isolatie komt de massa productie op gang
- 20160222_124308.jpg (117.81 KiB) 8155 keer bekeken
-
- test of het allemaal past
- 20160116_154910.jpg (80.65 KiB) 8155 keer bekeken
-
- de ruw bouw is gereed
- 20160116_134837.jpg (104.22 KiB) 8155 keer bekeken
Re: baan ontwerp Dirk
Eindelijk rond. Nu verplaatsen zich de werkzaamheden naar de onderzijde van de tafel
- Bijlagen
-
- helemaal rond
- 20160306_195412.jpg (88.92 KiB) 8155 keer bekeken
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
Re: baan ontwerp Dirk
Dank je. Ik doe mijn best.gek op stoom schreef:dat ligt er strak en netjes bij Dirk
GR Andy
Groet Dirk
Re: baan ontwerp Dirk
Einde baan.
De complete baan is afgebroken.
We gaan verhuizen.
Straks op de nieuwe locatie opnieuw beginnen.
De complete baan is afgebroken.
We gaan verhuizen.
Straks op de nieuwe locatie opnieuw beginnen.
Re: baan ontwerp Dirk
Hallo Dirk,
Aan de ene kant jammer maar verhuizen biedt ook nieuwe kansen!
Blijf je in Alphen of wordt het verder weg?
In ieder geval succes met de move!
Groet Bart
Aan de ene kant jammer maar verhuizen biedt ook nieuwe kansen!
Blijf je in Alphen of wordt het verder weg?
In ieder geval succes met de move!
Groet Bart
baan ontwerp Dirk
Na een stilte en grote verbouwing is het weer tijd voor een nieuwe baan en ontwerp.
Het is weer een hoekbaan geworden gezien de beschikbare ruimte.
De hobbykamer heeft echter een scherpe hoek, waardoor de hoekbaan een scherpe hoek krijgt i.p.v. een haakse hoek.
Druk bezig met ontwerpen, binnenkort meer.
Groet,
Dirk
Het is weer een hoekbaan geworden gezien de beschikbare ruimte.
De hobbykamer heeft echter een scherpe hoek, waardoor de hoekbaan een scherpe hoek krijgt i.p.v. een haakse hoek.
Druk bezig met ontwerpen, binnenkort meer.
Groet,
Dirk
Re: baan ontwerp Dirk
Hallo Dirk,
Dat is een "nogal" ongebruikelijke vorm... Ik begrijp dat dat door de ruimte komt waar de baan komt te staan. Kun je de muren ook in de tekening plaatsen? En de plaats van de deur en eventueel ramen die bereikbaar moeten zijn? Dat maakt het gemakkelijker voor ons om het te plaatsen.
Groet, Wim
Dat is een "nogal" ongebruikelijke vorm... Ik begrijp dat dat door de ruimte komt waar de baan komt te staan. Kun je de muren ook in de tekening plaatsen? En de plaats van de deur en eventueel ramen die bereikbaar moeten zijn? Dat maakt het gemakkelijker voor ons om het te plaatsen.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: baan ontwerp Dirk
Wim H schreef: ↑16 dec 2019 21:47 Hallo Dirk,
Dat is een "nogal" ongebruikelijke vorm... Ik begrijp dat dat door de ruimte komt waar de baan komt te staan. Kun je de muren ook in de tekening plaatsen? En de plaats van de deur en eventueel ramen die bereikbaar moeten zijn? Dat maakt het gemakkelijker voor ons om het te plaatsen.
Groet, Wim
Hallo Wim, misschien dat een foto meer zegt.
In een later stadium de voorzijde dicht gezet, conform tekening.
Zijn losse modulen alles verrijdbaar.
Groet, Dirk
Re: baan ontwerp Dirk
Hallo Dirk,
Bedankt voor de foto. Die maakt het inderdaad duidelijker.
Als ik het dus goed begrijp, is de baan alleen vanaf de "zuidkant" bereikbaar (de 4 relatief korte stukken).
De 2 lange zijden van 2.5 en 3.3 meter staan langs de muren.
Ik zou me toch flink zorgen maken over de bereikbaarheid. Je schrijft wel dat de hele baan verrijdbaar is, maar dat is geen pretje met zo'n zware modelbaan. Als er net achter in de punt iets mis is gegaan, moet alles worden verschoven. En volgens de wet van Murphy zullen de treinen juist daar ontsporen....
Ook tijdens de bouw zal de lastige bereikbaarheid je denk ik tegen gaan staan. Zeker om kleine details aan te brengen.
En ja, dat betekent misschien dat je minder mogelijkheden hebt qua baanplan, maar wel een baan die meer voldoening geeft.
Persoonlijk zou ik proberen er toch meer een U-vormige baan van te maken met betere toegang in het midden. Dan is het ook niet nodig om de baan bij ieder wissewasje te verplaatsen. De hap in het midden (op je foto) wil je ook opvullen met landschap en sporen, maar dat zou ik niet doen. Ik zou de opening daar zelfs wat vergroten zodat je beter bij de punt linksachter kunt komen. Eigenlijk zou ik de opening doortrekken tot in het binnenste deel van het schaduwstation. Het schaduwstation zoals je dat nu hebt getekend, past dan nog net.
Het 3 sporige station dat nu aan de zuidkant ligt, zou ik dan verplaatsen. Eventueel kun je hem vervangen door een brug over het looppad.
Groet, Wim
Bedankt voor de foto. Die maakt het inderdaad duidelijker.
Als ik het dus goed begrijp, is de baan alleen vanaf de "zuidkant" bereikbaar (de 4 relatief korte stukken).
De 2 lange zijden van 2.5 en 3.3 meter staan langs de muren.
Ik zou me toch flink zorgen maken over de bereikbaarheid. Je schrijft wel dat de hele baan verrijdbaar is, maar dat is geen pretje met zo'n zware modelbaan. Als er net achter in de punt iets mis is gegaan, moet alles worden verschoven. En volgens de wet van Murphy zullen de treinen juist daar ontsporen....
Ook tijdens de bouw zal de lastige bereikbaarheid je denk ik tegen gaan staan. Zeker om kleine details aan te brengen.
En ja, dat betekent misschien dat je minder mogelijkheden hebt qua baanplan, maar wel een baan die meer voldoening geeft.
Persoonlijk zou ik proberen er toch meer een U-vormige baan van te maken met betere toegang in het midden. Dan is het ook niet nodig om de baan bij ieder wissewasje te verplaatsen. De hap in het midden (op je foto) wil je ook opvullen met landschap en sporen, maar dat zou ik niet doen. Ik zou de opening daar zelfs wat vergroten zodat je beter bij de punt linksachter kunt komen. Eigenlijk zou ik de opening doortrekken tot in het binnenste deel van het schaduwstation. Het schaduwstation zoals je dat nu hebt getekend, past dan nog net.
Het 3 sporige station dat nu aan de zuidkant ligt, zou ik dan verplaatsen. Eventueel kun je hem vervangen door een brug over het looppad.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: baan ontwerp Dirk
Hoi Dirk,
Ik sluit mee aan bij de opmerkingen van Wim betreffende de bereikbaarheid.
Beter is het om beide vleugels van 2 vakken te maken en evt een vleugel toevoegen zoals Wim al voorstelde.
Dan heb je ongeveer dezelfde oppervlakte.
Of de achterste vakken voorzien van mangaten,maar dan is het qua rails weer moeilijker.
Groet,
Bert
Ik sluit mee aan bij de opmerkingen van Wim betreffende de bereikbaarheid.
Beter is het om beide vleugels van 2 vakken te maken en evt een vleugel toevoegen zoals Wim al voorstelde.
Dan heb je ongeveer dezelfde oppervlakte.
Of de achterste vakken voorzien van mangaten,maar dan is het qua rails weer moeilijker.
Groet,
Bert