Station Rande

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.

FidOo
Berichten: 5651
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Station Rande

Bericht door FidOo »

V100 (het liefst een recent trix of fleischmann model) of V60 (dan wel het recente fleischmann model, of recente trix model met locbuffer)


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

rc.amsterdam
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55

Re: Station Rande

Bericht door rc.amsterdam »

Peter Ruifrok schreef:Dank voor het advies! Ja, jaren '50 klopt, zo vlak na de oorlog. De V200 en de BR17 zijn wel voor langere treinen, maar de BR94 en de BR53 minder. Gezien het baanplan, wordt het rangeren, met een klein zijlijn (kop) station. Dus vandaar de rangeer dieselloc of een railbus. Hoorde alleen niet zulke goede verhalen over de railbus, maar dat kan natuurlijk een enkele twee-asser geweest zijn, en de nieuwe Piko is dacht ik een dubbele uitvoering. Ik ga naar beide locs kijken!

Wat te denken van een BR64?


vr gr
Rob

Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.

Onderwerp starter
Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Station Rande

Bericht door Peter Ruifrok »

Dank voor deze adviezen! Ik zie dat de V100 een vier-asser is, de V60 een drie-asser. De V100 zou dus wat betrouwbaarder moeten zijn? Wel allebei een tijdperk IV, of vergis ik me daar in? Zag overigens dat Minitrix een dubbele V100 heeft. Die moet wel zeer betrouwbaar zijn :)
De BR64 is ook een heel mooi model en heeft een goede fit met tijdperk III. Is deze loc in jullie ervaring betrouwbaarder dan de BR94? Ik heb nu ook gezien, waarom de BR94 soms (maar niet altijd en niet overal) een kortsluiting kan veroorzaken op een Kato wissel: de wielen kunnen nog al wiebelig naar links en rechts bewegen. Indien dat, min of meer toevallig, net iets teveel gebeurt, krijg je kortsluiting.


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC

rc.amsterdam
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55

Re: Station Rande

Bericht door rc.amsterdam »

Peter, Ik heb met beide types goede ervaringen, mn die van Fleischmann. De BR64 is meer een typiese bijbaan lok, de BR94 meer een (zware) rangeer lok. Maar beiden kunnen uitstekend. Ik gebruik ze wel afwisselend voor dezelfde garnituur.


vr gr
Rob

Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Station Rande

Bericht door Wim H »

Peter Ruifrok schreef:... Wel allebei een tijdperk IV, of vergis ik me daar in? ...
Zowel de V100 (BR 212) als de V60 (BR 260) zijn in Tp III gebouwd (maar hebben tot in Tp IV/V gereden). De V100 is in 1958 gebouwd, de V60 in 1955, dus ze passen beide prima op je baan. De V60 was een typische rangeerlok, maar werd ook wel voor korte goederentreinen gebruikt. De V100 is een manusje van alles, zowel goederen als personentreinen. En rangeerwerk als dat onderweg nodig is bij een Nahguterzug.
De V60 was typish voor zijlijnen, de V100 kwam ook wel op hoofdlijnen.

Meer info op wikipedia:
https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_V_100
https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_V_60
https://de.wikipedia.org/wiki/Wehrmacht ... R_360_C_14

Ik begrijp uit je reacties dat je je erg veel zorgen maakt over de betrouwbaarheid van de loks. Is dat vanwege je slechte ervaring met de BR 94? Dat is een 5 asser en die zal door zijn lange starre frame op wissels sneller problemen geven. De andere loks (V100, V60, V36, enz) hebben dat probleem niet. Ik heb 2 V60 loks van Fleischmann en die rijden prima! Ook op wissels. Alleen een Köfje van Minitrix heeft nog wel eens problemen met stroomafname, maar dat is een hele lichte 2 asser.

Groet, Wim



Onderwerp starter
Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Station Rande

Bericht door Peter Ruifrok »

M'n ervaringen met de BR94 zijn niet echt slecht, maar het viel me op dat van alle locs die ik heb, deze toch wel het grootste probleem kindje is. En het stoort me geweldig, wanneer ik weet dat ik de rails en de wissels goed gelegd heb, en dat alle locs overal prima rijden op heel lage snelheid, maar dat eentje dan soms wel en soms niet kortsluiting veroorzaakt op een wissel. Ik begrijp uit je reactie, dat de starre assen van de BR94 er voor zorgen, dat een wissel rechtdoor beter gaat dan af?


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Station Rande

Bericht door Wim H »

Vaak zal rechtuit op een wissel beter gaan dan afbuigend. Maar het is nog iets gecompliceerder. Als bij een 5 asser alle assen star in het frame zitten (zonder zijdelingse beweging) dan komt de lok moeilijk of niet door krappe bogen. R1 is dan vaak onmogelijk, R2 problematisch, en ook R3 geeft nog problemen. Om dat euvel te verhelpen worden sommige assen niet star in het frame geplaatst maar kunnen zijdelings bewegen. Hierdoor kan de lok wel weer door krappe bogen, maar nu komt er een ander probleem om de hoek kijken: doordat de assen zijdelings kunnen bewegen kan dat ook op een wissel gebeuren, waarbij de niet-aanliggende tong wordt geraakt. Deze tong heeft een andere polariteit en dus ontstaat er kortsluiting.

Eigenlijk horen de wielen precies tussen de spoorstaven te passen, en dus niet zijdelings te kunnen bewegen, maar bij modelspoor zijn de marges wat groter dan in het groot, dus blijft er altijd bewegingsruimte voor de as en kan deze de (verkeerde) wisseltong raken.

Om de kortsluiting te verhelpen kun je de wisseltongen isoleren van het puntstuk en iedere tong verbinden met de betreffende doorgaande rail. Alleen het puntstuk wordt dan gepolariseerd. Zelf heb ik dit gedaan bij mijn Peco wissels. Uiteraard is dat veel meer werk en zeker nu al je sporen al liggen niet de eerste keus. Ik weet ook niet hoe de wisseltongen van Kato rails wordt geschakeld. Misschien is hier een eenvoudig trucje voor, maar daar kan iemand anders wellicht meer over zeggen.

Groet, Wim
Laatst gewijzigd door Wim H op 07 apr 2016 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.



niko
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 aug 2010 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: Station Rande

Bericht door niko »

Zaunkönigs Bahn schreef:Onder file zit een menuoptie voor export. Dan kun je kiezen voor jpg of bmp. Kies bmp, want daar kun je het gemakkelijkst mee verder in andere pakketten. Je kunt dan een iets minder brede tekening uploaden zonder de tekenomgeving erbij.
Scarm kun je via instellingen instellen op de Nederlandse taal als je dat eventueel wenst.
.
bedankt voor den tip nu weet ik eindelijk ook hoe ik het kan opslaan ;)


mvg NiKo

Onderwerp starter
Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Station Rande

Bericht door Peter Ruifrok »

Hi Wim, hartelijk dank voor deze uitgebreide uitleg. Het lost het probleem niet op, maar nu begrijp ik tenminste hoe het komt. Alles wat ik weet van Kato wissels, is dat je de richting kunt schakelen (beide richtingen stroomvoerend, of alleen de richting die voorligt) en dat je onafhankelijk daarvan het hartstuk stroomloos of stroomvoerend kunt laten zijn. Omdat ik digitaal rijd, heb ik er voor gekozen om beide richtingen stroomvoerend te laten zijn. Immers, ik bepaal digitaal welke loc mag rijden en hoef dat niet via de wissels te schakelen. Bovendien zou ik dan belemmerd kunnen worden meerdere locs tegelijk te laten rijden, omdat er "toevallig" ineens op een baanvak geen stroom meer zou staan. Ik heb er ook voor gekozen de hartstukken stroomvoerend te laten zijn, juist om het haperen op de wissel te voorkomen. Bij alle locs die ik heb, gaat dat super, alleen niet bij de BR94. Die kan het een hele poos prima doen, maar dan ineens op een wissel waar die al 10 keer over heen gereden is, een kortsluiting veroorzaken. En de kortsluiting lijkt op de wisseltong te ontstaan.
Vwb de R1 t/m R3, wel meer locs hebben een probleem met krappe radialen, de BR17 en de BR 53 bijvoorbeeld ook. Daarom heb ik alleen de ruimste radiaal (zal wel R5 zijn) liggen. Ik kan niemand aanraden uberhaupt ooit een R1 te gebruiken.
Aan het kortsluitingsprobleem van de BR94 zal wel niets te doen zijn. Dan maar pendelen op een stukje rails zonder wissels......


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC

FidOo
Berichten: 5651
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Station Rande

Bericht door FidOo »

Peter, die BR17 en BR53 rijden gewoon door R2 en zelfs R1 (hetzij niet van harte).

Wat betreft je BR94 heeft Wim een goede uitleg gegeven. Het enige wat ik daar nog aan kan toevoegen is dat het nog wel eens voorkomt dat de spoorbreedte van de wielen niet helemaal correct is. Volgens de norm zou dit op 7.4mm moeten liggen (uit mn hoofd, Hopelijk kan iemand me hier even verbeteren mocht ik het fout hebben.)
Misschien dat die niet goed is.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Station Rande

Bericht door Peter Ruifrok »

Ik ga het checken.

Overigens duurde me de levertijd van de Keuhn MA10 te lang, en heb ik een tweede Digitrax DS64 aangeschaft voor de rest van mijn wissels (ja, ongeduldig, ik weet het....). In eerste instantie was het me een raadsel hoe ik de adressen naar 5-8 kon zetten (de eerste Digitrax stuurt adres 1-4 aan), maar achteraf bleek het heel simpel, omdat de Digitrax "zelf lerend" is.

In het programma dat ik gebruik (Railmaster, en dat zal bij andere programma's zoals Koploper of iTrain denk ik niet veel anders zijn), definieer je (teken je) op een relatief eenvoudige manier je sporenplan. Je kunt er meer dan 1 tekenen en opslaan, maar als je gaat rijden, moet je er voor zorgen, dat het juiste sporenplan op het hoofdscherm staat. In dit plan staan ook de wissels gedefinieerd, met adres (bij mij 1-8 dus) en het soort decoder (in dit geval Digitrax DS64, kies je uit een pull down menu), waar ze door worden aangestuurd. Vaak kun je ze ook nog een vinkje geven om ze om te polen. Dan hoef je de draadjes niet andersom te doen, als het sporenplan aangeeft, dat de wissel op rechtdoor staat terwijl die in het echt op af staat. En meestal kun je ook aangeven, hoe de wissel bij de start van het programma moet staan (ik zet ze altijd allemaal op rechtdoor). Op het hoofdscherm kun je door een wissel aan te klikken deze omzetten (dat kan overigens ook in een rij programma met een eenvoudig commando dat er uitziet als "zet wissel 7 op rechtdoor"). Nummer 1-4 werkten natuurlijk al, maar 5-8 deden niets. Nu wordt een DS64 rechtstreeks verbonden aan het spoor. Ik heb toen eerst voor de zekerheid de oude DS64 los gemaakt van de voeding, en alleen de nieuwe verbonden. Alle wissels 5-8 vervolgens met draadjes aangesloten, en toen de stroom er op gezet en Railmaster aangedaan. Even het knopje bij het groene LEDje indrukken (staat ID bij) en dan gaat het standaard knipper ritme, dat nog het meest op een hartslag lijkt, over in langzaam aan/uit ten teken dat de decoder klaar staat om geprogrammeerd te worden. Als ik dan op het hoofdscherm wissel 5 aan klik, dan wordt het eerste adres van de DS64 automatisch op 5 gezet en hoort dan bij die wissel. Dat het goed gaat, zie je aan het knipperen dat nu veel sneller gaat. Je doet hetzelfde met 6, 7 en 8 en dan gaat het LEDje vanzelf terug naar de hartslag. Klaar is kees. Werkt als een trein :D


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC

Onderwerp starter
Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Station Rande

Bericht door Peter Ruifrok »

panorama bahnhof Rande v2.jpg
panorama bahnhof Rande v2.jpg (121.61 KiB) 8648 keer bekeken
Tijd voor een update. Door me op max. 1.50 m lang vast te pinnen, heb ik me wel wat op de hals gehaald. Anderzijds, het moet wel in de kamer blijven passen, anders wordt moeders de vrouw niet blij en dat moeten we zien te voorkomen. Iedere cm is er dus een, maar dat lijkt goed te komen. Alle rails ligt nu, alle wissels functioneren probleemloos en ik heb een programma geschreven, waarin de locs een voor een door de baan heen rangeren. Het zullen korte treintjes blijven, of soms alleen de loc, maar daar heb ik vrede mee. Met de fiddle yard wacht ik nog even.

Uiteindelijk bleef ik niet tevreden over de rij eigenschappen van de BR53. Het locje is zo licht dat iedere halve mm oneffenheid telt, en ondanks de locbuffer bleef de BR53 soms stil vallen. Ik heb dat opgelost door van twee kwaden een goede te maken door de BR53 achter de BR94 te koppelen en ze beide dezelfde snelheid te geven (double headers heet dat op z'n Engels, weet eigenlijk niet wat de Nederlandse benaming is). Tot mijn grote verbazing leidt dit ook tot minder vaak kortsluiting door de BR94. Dat schept ook de nodige ruimte voor de vijfde loc. Hiervoor heb ik tijdelijk een krokodil genomen. Dat past eigenlijk niet, omdat de baan niet geëlektrificeerd is, maar ik heb hem nu eenmaal, dus tot er een andere loc komt (waarschijnlijk een V100) moet het maar zo.

Inmiddels ook een eerste begin met de scenery gemaakt. Zie foto's (als het me lukt die bij te voegen). Fabrieksgebouwen heb ik even "geleend" van een andere baan. Ik heb wat tijdelijke perrons in elkaar geknutseld om een idee te krijgen. Heb mijn oog op station Krakow van Auhagen (zie boven) laten vallen. En de laad/los unit is aardig gelukt vind ik zelf. Een kolenbunkertje om aan te geven waar het onderhoud gaat gebeuren. De huizen links op de foto staan er maar tijdelijk, daar komt denk ik de zagerij van Faller (Holzwerk, nr 232247). En natuurlijk een achtergrond, dat maakt zo'n verschil. En dan nog bomen bomen bomen, figuren figuren figuren en andere aankleding. Het Stellwerk van Auhagen vind ik ook mooi en ik denk over de Bekohlungsanlage van Faller (nr 222154). Nog genoeg te doen. Ik probeer wat foto's bij te voegen. Weer een panorama foto, waar alles rond op lijkt, maar dat is het niet. En wat impressies op dropbox met als link https://www.dropbox.com/sh/n8zd3600fvt5 ... hnoya?dl=0


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC

Onderwerp starter
Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Station Rande

Bericht door Peter Ruifrok »

Sorry, het blijft klungelen. Nu staat de panorama foto er twee keer. Gelukkig maar 124 kB.


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Station Rande

Bericht door Maurits71 »

photobucket accountje nemen Peter , dat maakt je level veel makkelijker


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1012
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Station Rande

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Maurits71 schreef:photobucket accountje nemen Peter , dat maakt je level veel makkelijker
Dat voorkomt niet dat je twee keer dezelfde afbeelding in je bericht opneemt. Achteraf kan dat nog worden gewijzigd zolang nog niemand heeft gereageerd. Gewoon een van de twee Img tags verwijderen.


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Station Rande

Bericht door maarten »

Zaunkönigs Bahn schreef:Achteraf kan dat nog worden gewijzigd zolang nog niemand heeft gereageerd.
Is dat zo? Naar mijn weten kun je je eigen berichten altijd bewerken tenzij een onderwerp op slot zit.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Station Rande

Bericht door shoven »

Klopt, net nog gedaan.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4479
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Station Rande

Bericht door spoor65 »

Op dit forum kun je idde gelukkig altijd jouw eigen berichten aanpassen cq aanvullen.

maar idd op veel andere fora kan dat alleen zolang er geen reacties zijn.

Weer een voordeel van onz mooie forum dus ;)

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Station Rande

Bericht door Peter Ruifrok »

Inmiddels is Bahnhof Rande wat verder. De scenery begint vorm te krijgen. Enige lampjes en lantarenpalen zijn gemonteerd, 4 seinen aan een Kuehn WD 10 aangesloten (dus nog 4 uitgangen over), heel veel dennebomen geplaatst, plus wat populieren en 1 in het oog springende boom (de beide laatste van J&J Vriend). Van Auhagen station Krakow en het seinhuis, van Faller de timmerfabriek. Die industriele gebouwen en die stadshuizen had ik al (ook van Faller). Moet zeggen dat de Auhagen modellen heel mooi uitvallen. Vond wel dat de onderdelen iets minder mooi uit de doos kwamen, moest ze iets meer bijsnijden dan bij Faller, maar dat kan toeval zijn. De twee huizen in het dorp vond ik bij Hans in Lochem, kant en klaar, in een doos met gebruikt materiaal. De lantarenpalen en de seinen overigens ook (ongebruikt, zelfbouw van Viessman), dus voor een prikkie.
Nog genoeg te doen overigens, bomen en figuren zijn er nooit genoeg. Vroeger had Preiser ongeverfde figuren, zo'n grote zak vol. Hebben ze die nog? En ik wil nog wat naast de timmerfabriek plaatsen (in de wei), waarschijnlijk de opslagplaats voor hout van Faller. Middenvoor, aan de rand komt nog een kwekerij, en daar waar de twee stoomlocs aan elkaar gekoppeld zijn een barak of een goederenloods.
Zie hier 5 nieuwe foto's.
https://www.dropbox.com/sh/n8zd3600fvt5 ... hnoya?dl=0


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Station Rande

Bericht door epocheales denken »

Hoi Peter,

Al jarenlang Preiser-fan, heb zelf ook zo'n mooi doosje liggen (verstoft alleen een beetje :lol: ) en ja, ze zijn nog steeds verkrijgbaar. Hier de link van MCS Stuttgart:

https://www.preiser-figuren.de/preiser- ... ,art-18351

Veel succes met jouw baan en de scenery,

Groet,

Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881

Onderwerp starter
Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Station Rande

Bericht door Peter Ruifrok »

Al even niet actief geweest op het forum, maar wel met de baan. De oude foto's verwijderd en net 12 nieuwe geplaatst om de voortgang te laten zien. De detaillering moet nog (bomen, mensen, dieren, lantarenpalen, een politie of brandweer auto met knipperende lichten op het dorpsplein, weide hekjes etc. etc.). Een voetgangersbrug om de mensen naar het verhoogde perron te brengen, is misschien ook geen slecht idee -:)
De link naar de foto's:
https://www.dropbox.com/sh/n8zd3600fvt5 ... hnoya?dl=0


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC

Onderwerp starter
Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Station Rande

Bericht door Peter Ruifrok »

Om de voortgang te laten zien: 7 nieuwe foto's toegevoegd. Iedereen een vrolijk kerstfeest en een voorspoedig 2017 met heel veel N-spoor plezier toegewenst!


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Station Rande

Bericht door erik-n-fan »

Hi Peter, erg leuke foto's. Je maakt goed voortgang op deze baan!


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan

Onderwerp starter
Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Station Rande

Bericht door Peter Ruifrok »

Een YouTube filmpje van Station Rande, dat viel nog niet mee :D
Gemaakt met een iPad op een hoge kruk; daarna begin en einde er af gehaald met Windows Live Movie Maker. Allemaal nieuw voor mij....
Maar voordat het filmpje van de iPad op m'n PC stond...
Afijn, hier is het resultaat
https://youtu.be/pjHkyusS70w


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
Plaats reactie