N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu vr jun 22, 2018 02:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 564 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za maart 03, 2018 11:15 

Gister avond had ik even zin aan wat anders te prutsen en er stonden hier nog wat rangeerlocjes in aanbouw dus die ben ik maar eens van lampen en andere meuk gaan voorzien.
Afbeelding
DSC32752

Groetjes Michiel

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 08, 2018 00:08 

Dit keer mag ik me weer eens in een andere schaal gaan vermaken. M'n vader heeft z'n spoor Z beurs baantje wat sporenplan betreft verbouwd en ik kreeg het verzoek deze voor Zutphen aan te kleden. M'n vader heeft zelf 0,0 inzicht op dat gebied en ik heb hem ook nog nooit succesvol een modelbaan aan zien kleden. Gelukkig is hij nu zover om dat toe te geven en mijn hulp in te roepen. Eerst stond het nog bij m'n ouders en dan schiet het voor geen meter op maar sinds maandag staat het bij mij. Helaas is het baantje technisch nog niet klaar wat mij in het aankleden belemmerd. Ook heb ik nu nog geen gebouwen dus ik moet zelf bedenken waar wat zou kunnen komen en dan hopen dat het uit komt. Zondag neem ik bij m'n ouders alle gebouwen mee die er voor dit baantje beschikbaar zijn en dan kan ik kijken hoever ik daarmee kom en hoeveel werk er aan het toonbaar maken van de gebouwen zit.

Inmiddels heb ik de helft van alle rails moeten herleggen en met secondelijm vast moeten lijmen( ik hoop dat het nu goed ligt). Daarna kon ik verder met de ruwe vorm van het landschap en de stijgende wegen. Vanavond ben ik begonnen met het aanbrengen van behang voor het wegdek en door een onhandige werk volgorde gaat dat minder soepel als ik gewent ben. Ook moet ik overal rekening houden met dat er gereden moet worden, iets waardoor ik weer weet waarom ik dat normaal niet doe. Ook moet het grijze stuk afneembaar blijven om bij de treinen te kunnen.
Afbeelding
DSC32777

Afbeelding
DSC32778

Afbeelding
DSC32779

Afbeelding
DSC32780

Afbeelding
DSC32783

Afbeelding
DSC32784

Afbeelding
DSC32785

Afbeelding
DSC32787

Dit baantje kan best iets moois worden maar of ik dat voor Zutphen over 1,5 week red betwijfel ik ook al heb ik een behoorlijk bouw tempo en kan ik sommige (rust)dagen zo'n 10 a 12 uur achter een door bouwen. Ik doe het liever goed als half dus komt het niet af binnen 1,5 week dan is dat jammer maar niet mijn probleem.

Word vervolgd, groetjes Michiel

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 08, 2018 08:42 

Stomme rijdende K*ttreintjes ook.. :mrgreen: :mrgreen:

Tof dat je je daar aan waagt Michiel.. Ben benieuwd.. nu hebben we ook nog eens bewegende beelden nodig :roll:

Lid van: http://www.mcdespoorstaaf.nl
Bouwt momenteel: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 08, 2018 08:56 

FidOo schreef:
Stomme rijdende K*ttreintjes ook.. :mrgreen: :mrgreen:

Jij snapt uhm :mrgreen:

Stel dat m'n Pa de boel aan de praat krijg voor of in Zutphen dan kan je de bewegende beelden daar zelf komen maken ;)

Groetjes Michiel

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 09, 2018 13:13 

Gister eerst nog aan de onderbouw en het wegdek door zitten prutsen wat niet allemaal wilde zo als het wilde. Daarna ben ik het groen aan de gang gegaan wat vooral in het begin nogal lastig was omdat het baantje ervoor op z'n kant moest. Het heeft inmiddels in de meest vreemde hoeken schuin gestaan maar daardoor heb ik wel meters kunnen maken. Uiteraard ging 1 van de wissels vastzitten iets waar ik me bij mijn werk niet druk over hoef te maken maar die doet het ook weer grotendeels.
Afbeelding
DSC32788

Afbeelding
DSC32789

Daarna was de (verdunde)houtlijm op dus werd het een tripje naar de gamma voor 2 nieuwe flessen bison houtlijm.

Ik kan nu nog wel wat doen maar ik moet eigenlijk alle spoor Z gebouwen van m'n vader hebben voor ik het echt goed kan gaan aankleden.

Groetjes Michiel

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 09, 2018 16:19 

Ik heb net ook weer aan de kleine rangeer/industrie locjes gewerkt zodat ik ze als de lijm droog is kan gaan schilderen.
Afbeelding
DSC32795

Afbeelding
DSC32796

Afbeelding
DSC32797

Groetjes Michiel

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 10, 2018 00:38 

Ik de locjes gegrond met zwarte en zilvere spuitverf van de action en daarna in hun( deels verweerde) basis kleuren geschilderd.
Afbeelding
DSC32804

Groetjes Michiel

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 10, 2018 22:58 

Ondertussen ben ik verder gegaan met het schilderen van de industrie locjes.
Afbeelding
DSC32806

Groetjes Michiel

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2018 22:20 

Gister avond heb ik bij m'n vader al z'n spoor Z huisjes mee genomen en toen ik thuis kwam heb ik die een beetje op proef neergezet om te kijken wat ik er mee kan.
Afbeelding
DSC32809

Afbeelding
DSC32810

Afbeelding
DSC32811
De 2 stads huizen achter vind ik te groot en lomp voor op dit baantje, voor dat hele vlak zal m'n vader nog het nodige moeten kopen. Ik moet voor ik de huisjes kan vastlijmen en alles er omheen kan aankleden ze eerst allemaal na lopen op beschadigingen en lijmvlekken. Wat geen lijmvlekken heeft en niet beschadigd is kan ik direct verouderen. De rest moet ik eerst repareren en/of overschilderen om ze toonbaar te maken.

Groetjes Michiel

Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 07, 2018 23:32 

Voor mijn Winterswijk diorama moest ik nog wat Nederlands materieel maken, dat word 1 DM90 en 2 Lintjes. Nu het eindelijk warm is is het moment aangebroken daar even heel snel werk van te maken. Vandaag moest alles gezaagd en verlijmd worden, voor ik weg ging vanmiddag( ik moest toch even naar Zandvoort vond ik) kreeg ik het niet af dus moest ik het afgelopen uur nog even aan de bak. Nu ben ik zover dat ik ze morgen begin van de middag kan gaan schuren.
Afbeelding
DSC33000
Dit word de DM90 en nee komt geen knik in de zijwand, dat probeer ik in de tekeningen nog wel te bereiken. Hiermee heeft mijn camera de grens van 13.000 opnames bereikt, nog nooit gelukt met eerdere camera's.

Afbeelding
DSC33001
Dit worden de 2 Lintjes.

Groetjes Michiel

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 564 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur