3D/RM: omC ome Keesje in N

Zelfbouw, wie doet het en hoe.

Hube

Re: 3D/RM: omC ome Keesje in N

Bericht door Hube » 23 jun 2019 22:19

Hoi Fred,

Jouw ome Keesje is een heel mooi model geworden.
Ben je van plan om een kapje van dit model in Je shapeways shop te zetten?
Ik zou een VT75 van minitrix als donor willen gebruiken. Deze heeft een asafstand van 38,5 mm. 1 mm meer dan jouw aandrijving als ik het goed begrepen heb. Dat lijkt mij overkomelijk en ik ben het wel gewend om te zagen in donormodellen.

Groetjes,
Gerard

NS 60-70 -er jaren, Elst, mijn jeugd
pr8 baan in een kast

Onderwerp starter
3dbuildr
Contacteer:

Bericht door 3dbuildr » 11 jul 2019 09:00

Gerard en ik hebben achter de schermen contact gehad over de maten van de VT75 en die van de omC-kap. Daarom toch even een post om iedereen op de hoogte te brengen van de uitslag van Gerard zijn vraag.

De uitdaging zit hem in de breedte én in de lengte van de VT75 aandrijving in combinatie met de omC-kap. De hoogte zal geen probleem zijn. Omdat er teveel aangepast moeten worden aan de VT gaat de samenhang van de donor-aandrijving verloren. Daarom denken we dat het niet verstandig is om de VT75 als donor te gebruiken.

Jammer maar helaas, de speciaal voor de omC ontwikkelde aandrijving zal hier uitkomst moeten bieden ;-)

Fred

Hube

Bericht door Hube » 11 jul 2019 10:00

Ja, zo is het.
Ik mag graag zagen en slijpen aan donor modellen maar bij de VT75 gaat dat toch even te ver voor mijn 70€ model.
De rijeigenschappen van de speciale aandrijving van Fred schijnen goed te zijn. Dan is dat een (veel) betere optie.

Groetjes,
Gerard

NS 60-70 -er jaren, Elst, mijn jeugd
pr8 baan in een kast

Plaats reactie