Weatheren van een witte muur

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Plaats reactie

Onderwerp starter
erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Weatheren van een witte muur

Bericht door erik-n-fan »

Ik heb heel ambitieus mijn plastic modelletje met water-basis verf in m'n airbrush voorzien van een mooie laag wit. Erg wit. Als in A4 wit... Op zicht koel, zakelijk, strak zoals ik gepland had ... maar het is toch echt te kleurloos / nieuw om leuk in een omgeving te plaatsen. Dus ik moet nu bezien wat handig is om deze loods te weatheren.

Ik raak de weg kwijt in de technieken dus ik zoek even tips omdat ik het zonde vind om m'n model meteen te verknoeien:
1. Weatheren op terpentine / wasbenzine basis van mijn waterbasis-ondergrond : mogelijk / vragen om drama?
2. Welke kleuren om wat viezere muren uit te beelden? Licht beige wash? Licht grijze wash? en dan nog iets donker grijs/zwarte wash?
3. Dry brush? beetje poeders?

Iemand die ervaring heeft om te gaan van A4 wit naar realistisch bakstenen muur? En iemand die iets over de genoemde oplosmiddelen kan roepen? Ik zou het erg waarderen om weer wat richting te vinden in jullie ervaring...

PS: Wagons weatheren obv olieverf heb ik wel ervaring mee en met weatheren van karton model dmv poeders. Plastic bouw nog niet....


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Weatheren van een witte muur

Bericht door maarten »

Ik zou het doen met poeders ipv met verf. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Weatheren van een witte muur

Bericht door robert »

Hoi,

Nooit met terpentine/wasbenzine over waterbasis gaan. Dit gaat reageren.(andersom gaat wel). Heb je niet een stuk kunststof wat je wit kan spuiten en daar op gaat oefenen met diverse kleuren en technieken? Dry brush , weet ik niet veel over te zeggen, gebruik altijd verf en terpentine methode, bevalt mij goed. Altijd met weinig beginnen, kan altijd meer bij.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Plaats reactie