Plan D , een ontwerppoging

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Plaats reactie

Onderwerp starter
robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Plan D , een ontwerppoging

Bericht door robert »

Hallo,

Hierbij het eerste opzetje voor een plan D rijtuig. Het is een ruw ontwerp van de wanden en de maten zijn nog niet alle correct. Nu de hamvraag, hoe verder. 3d print of resin gieten. In beide gevallen heb ik hulp nodig van een 3 d tekenaar of er moeten gietsels gemaakt worden van arnold. Zelfde geld voor de draaistellen. Komt u maar met op- en aanmerkingen.
Afbeelding


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

ns1200
Berichten: 807
Lid geworden op: 26 apr 2011 19:03

Re: Plan D , een ontwerppoging

Bericht door ns1200 »

Ha Robert

PM gestuurd

Rick


Love Kit Bashing and Home Made Structures

DenBeel
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jul 2017 18:56

Re: Plan D , een ontwerppoging

Bericht door DenBeel »

Ga alsjeblieft door, wel ze zo graag, en aangezien catawiki alle Arnold d's wegkaapt wil ik se zelf bouwen uit 3d prints.
Mvg

Rob


Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Plan D , een ontwerppoging

Bericht door Pjotr »

Als je ergens goede tekeningen weet te vinden, kan ik er eventueel wel een begin mee maken om er een 3D-ontwerp van te maken.
Met de kap alleen ben je er overigens niet. Chassis en draaistellen ontwerpen is wat complexer, omdat het materiaal een goede mix moet hebben van sterkte en detaillering.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale

Onderwerp starter
robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Plan D , een ontwerppoging

Bericht door robert »

Hallo Pieter,

Je hebt PB.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Plaats reactie