Mijn garageband

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Plaats reactie

Onderwerp starter
tv_man
Berichten: 1439
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Mijn garageband

Bericht door tv_man »

Hoi, ik heb een garageband opgericht! We spelen vet kekke muziek en de buren hebben een pesthekel aan ons! Kom luisteren naar onze repetities vrijdagavond om half elf!

Afbeelding

Het verhaal: Een paar jaar geleden stond ik met mijn treinen op een beurs. Zoals het wel vaker voorkomt heb je dan om je heen andere modelbanen, al dan niet met toeters en bellen. Zo gebeurde het dat de toeters en bellen van de desbetreffende buurman inhielden, dat er twee dagen lang door een bandje een rockriedeltje werd afgespeeld wanneer iemand op een knopje drukte, dus de enige toepasselijke reactie hierop is om ook maar een bandje te op te richten om mensen op beurzen te verblijden met muziek. We zijn nog niet zo bekend, dus we spelen voorlopig in de garage, maar op een dag breken we door!

Het garageblok is in elkaar gesmurfd van styreen, evenals de instrumenten van de band. De figuren zijn preisertjes waar wat plastieken chirurgie op is toegepast. Moet nog een lampje in de garage inbouwen en de figuren verven. Mogelijke muziek wordt afgespeeld door het speakersysteem onder de baan waar ook stationsgeluiden kunnen worden afgespeeld.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2204
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Mijn garageband

Bericht door traiNiac »

Leuk idee Norman!



Onderwerp starter
tv_man
Berichten: 1439
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Mijn garageband

Bericht door tv_man »

Afbeelding

De band heeft een plaatsje gevonden in hun garage. Een beetje jammer dat niemand gaat zien hoe gedetailleerd het drumstel is geworden. Het dak is van aluminiumfolie met een golfplaattextuur, een beetje jammer dat dat net niet aan de kopse kant te zien is. Het is de bedoeling om het dak nog wat bij te werken en met de verfspuit wat minder glanzend te maken. En er is licht (twee ledjes en een weerstandje in serie, wordt later aangesloten op het 12v lichtsysteem van de baan), maar de draadjes tegen elkaar houden en tegelijk een foto maken gaat wat lastig, dus die foto hebben jullie nog van me te goed tot wanneer de garage een plaatsje heeft op de baan.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Mijn garageband

Bericht door shoven »

Leuk hoor.
Zitten de bandleden niet een beetje met hun hoofd tegen het dak van de garage?


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
tv_man
Berichten: 1439
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Mijn garageband

Bericht door tv_man »

Mja, de schaalhoogte van de deur is 185cm wat al een beetje krap is (leuk om je hoofd tegenaan te stoten!) en het stukje plastic waar ze allemaal op staan is ook bijna 1mm dus je hebt gelijk, ze zitten met hun hoofd tegen het dak aan. Het zij zo, zolang ze zich vermaken met het muziek maken. :D


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Mijn garageband

Bericht door shoven »

Je zou de vloer een paar mm kunnen laten zakken.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Mijn garageband

Bericht door Hoontje »

Wat leuk, ik houd van dit soort kleine 'grapjes' op een modelbaan of diorama! Erg leuk idee, misschien ga ik het wel lenen voor een van mijn projecten.
Dank voor het delen,

Groetjes,

Hoontje



Onderwerp starter
tv_man
Berichten: 1439
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Mijn garageband

Bericht door tv_man »

Je zou de vloer een paar mm kunnen laten zakken.
De vloer is inmiddels losgesneden (voordelen van het gebruik van heel dun styreen) Later wanneer het geheel wordt ingebouwd moet de vloer opnieuw gelegd worden. Het millimetertje geeft wel een betere indruk. Dank voor de tip!
misschien ga ik het wel lenen voor een van mijn projecten.
Nog een idee waar ik aan dacht waar mijn technische handigheid niet goed genoeg voor is: garagedeurtjes die met behulp van een servo geopend kunnen worden. In principe hetzelfde principe als wat jij op jouw baan hebt dus ik kan me voorstellen dat jij het nog voor elkaar krijgt ook.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Plaats reactie