Plan-E reclames

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Plan-E reclames

Bericht door Pjotr »

In het kader van de modelbaan-diversiteit heb ik recentelijk wat reclames voor op de Minitrix Plan-E ontwikkeld. Dit is bijvoorbeeld de Concordia reclame voor levensverzekeringen, die bij mij nu de standaard Chocomel reclame heeft vervangen.

Ik herinner me nog de reclame(teken)filmpjes uit de zeventiger jaren van deze club. Geen idee of ze nog bestaan, maar het past prima in tijdperk IV.

Afbeelding


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale
Gebruikersavatar

Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 683
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Plan-E reclames

Bericht door Paul_DMV »

Gaaf, ik heb laatst een setje decals geruild met Rick. Die ga ik er ook een op zetten, en ik heb nog 2 plan E's gekocht waar ook al iets anders op zat geplakt.

Ik ben bijna klaar met mijn "plug en play" kortkoppel systeem voor de plan E. Het werkt inmiddels maar de laatste hand aanpassing heb ik nu verwerkt in het 3d model. Volgende print order komt deze uit.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Plan-E reclames

Bericht door WimC »

Voor zover ik me kan herinneren had een stammetje niet altijd rijtuigen met reclame, niet altijd allemaal met reclame en ook niet allemaal dezelfde op de rijtuigen.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Plan-E reclames

Bericht door WilcoV »

Als ik foto's met plan E rijtuigen op internet opzoek zie ik meestal slechts één rijtuig met reclame in een stam en altijd op dat rijtuig 3x dezelfde reclame. Eigenlijk zie ik meer Plan E's zonder reclame in een stam dan met. Maar wellicht kunnen anderen ander foto's overleggen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Plan-E reclames

Bericht door WimC »

Ja, dat klopt, een rijtuig heeft altijd drie keer dezelfde reclame. Ik bedoelde dat er twee rijtuigen met verschillende reclame in een stam kunnen zitten (dus b.v. eentje met 3x Grolsch, eentje met 3x Chocomel).

Overigens heb ik in de jaren 80 nooit een rijtuig gezien met Chocomelreclame (op de lijn. Roosendaal-Zwolle. Omdat ik toen al N-spoor had en langs die lijn woonde (en naar school fietste) lette ik er altijd wel op. Wat natuurlijk niet hoeft te beteken dat het er niet was, maar ik denk dat die reclame van eerder was.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Plan-E reclames

Bericht door Pjotr »

Wilco / Wim,

Bedankt voor de info.
Dat betekent dat er bij mijn Plan-E's in de stam ook wat kale reclamebanen bij moeten komen. Anders wordt het wel een heel bonte boel en krijg ik wellicht last met de Reclame Code Commissie.

Of de drie reclame banen qua plaatje exact hetzelfde dienen te zijn is volgens mij afhankelijk van de desbetreffende reclame.
De drie banen op een rijtuig waren waren altijd wel afkomstig van dezelfde adverteerder.

Groeten,
Pieter


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale
Plaats reactie