Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Sinds gister zit ik een golf van veel vast zittende spieren met de bij behorende hoofd, nek, schouder en rug pijn waar pijnstillers alleen nauwelijks tegen helpen en ook de oefeningen die ik van de fysio lang niet altijd helpen of mogelijk zijn. Aangezien soms vele beperkte arm en schouder bewegingen helpen bij het loskrijgen van de spieren ben ik vanmiddag die blokjes van bierviltjes maar gaan schuren. Die beweging ging moeizaam en zeer gespannen maar hielp langzaam aan wel om van de pijn af te komen. 10 van die blokjes heb ik geschuurd en daarna ben ik gestopt. De rest bewaar ik voor morgen omdat ik verwacht dat het morgen wel weer zo'n "feest" zal zijn( is meestal 3 a 4 dagen achter elkaar) en dan kan ik morgen weer wat schuurwerk doen.
Afbeelding
Rechts is geschuurd en links moet nog.

Afbeelding
Dit worden stalen brammen van de restanten die ik van de aluminium brammen overhield.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vanmiddag heb ik nog wat schuurwerk gedaan, vooral om m'n rug en schouders los te krijgen. De rest van de dag ben ik aan het schilderen en verouderen geweest. De buffers en draaistellen moeten nog maar verder zijn ze klaar. Logo's en lading moet ook nog.
Afbeelding

Afbeelding
Ik heb vooraf eerst heel veel foto's van internet getrokken als voorbeeld.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vanmiddag ben ik nog bij de n-spoorstore geweest en heb daar het nodige meegenomen. Net bij het uitpakken foto's gemaakt maar de helft van de foto's die ik gemaakt dacht te hebben staan niet op de camera. Wel op m'n telefoon maar foto's van telefoon naar pc zetten lukt me nog niet. Dus dan doen we het maar met de foto's die er wel zijn, geen zin alles weer voor de dag te halen.
Afbeelding
Naar het linkse boek was ik al een hele tijd opzoek en nu had ik hem nog bijna voor de 2e keer over het hoofd gezien.

Afbeelding

Afbeelding
Locs heb ik nog veel meer want daar ging ik voor maar mijn voorraad is nu nog niet verzadigd. Op m'n lijstje staan nu nog 1 a 2 eurosprinters, 1 tot 3 LVT's/Br772, 4 a 5 V60's, een FS draaistroom 5asser, enkele E91's.

Daarna heb ik de 5 wagens nog van lading voorzien, de "kolen" is grijze ijzererts met verdunde zwarte verf. Aan grijze ijzererts kan je komen als je iemand kent die er mee werkt. Dat van mij heb ik gekregen van een vriend die na het lossen van een lading van dat spul z'n schip moest uitvegen en bedacht dat voor mij in een pot te doen.
Afbeelding

Afbeelding

Hoogtepunt van de dag was Bastiaan/Slabbetje tegen te komen, we bleken elkaar al ongeveer 14 jaar niet meer gezien te hebben.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door maarten »

neudalhausenstadbahn schreef: 14 aug 2021 22:34
Afbeelding
Naar het linkse boek was ik al een hele tijd opzoek en nu had ik hem nog bijna voor de 2e keer over het hoofd gezien.
Die linker staat bij mij ook in de boekenkast, is inderdaad een mooi boek. 8-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Nou sta ik wel bekend om mijn heksen brouwseltjes maar nu had ik wel een hele vage ervaring. Net een donkere grijs/zilveren verf gemengd van 2 soorten muurverf en houtlijm. Verhoudingen een paar keer aangepast en steeds goed geschut tot de kleur goed was. Toen was het potje tot 5mm onder de rand vol. Ik schilder 2 dingen en toen stond de verf in eens tot aan de rand. Ik schilder nog wat en toen stond er een kop op het potje.
Afbeelding
Het rook wat naar ammoniak, na veel tikken tegen het potje kwamen er gasbelletjes boven en nadat die 1 voor 1 open gingen begon de verf weer te slinken. Ik heb het wel vaker mee gemaakt maar niet bij een mengsel zonder meel en nooit zo snel.

Verder vandaag de brammen grijs of zwart gespoten. Bij de aluminium brammen zit daar nu deels de eerste laag licht zilver overheen en bij de stalen brammen aan 2 zijdes de donkere zilver.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oohja wat ventilatie betreft waai ik bijna de woonkamer uit dus dat zit wel goed. De muggen kunnen bijna niet vliegen van de trek die er staat.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Het raadsel van de borrel verf is opgelost; ik heb nog 2 keer de zelfde oude houtlijm gebruikt en beide keren met het zelfde resultaat dat het volume soms zelfs bijna verdubbeld door het gas uit de lijm. Het is bijna bruislijm terwijl het gewone houtlijm is maar die is dus gaan gisten. Gister middag zag het potje dat bijna overstroomde er zo uit:
Afbeelding

Ik ben gister met de lading en het verouderen bezig geweest en flink op geschoten. De ijzeren/stalen brammen zijn nu net iets te roest maar dat is makkelijk op te lossen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Een aantal wagens is af:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog 4 wagens afmaken en daarna ff zien wat ik verder ga doen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vannacht was het nog even tijd voor creatief met panty's deel 2 want de Eanos'en hadden netten nodig.
Afbeelding

Daarna terwijl ik( te vergeefs zo bleek) op m'n pc zat te wachten ook nog de 2 laatste rongenwagens van lading voorzien.
Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Zo weer terug van vakantie.

Net voor de vakantie mijn 2 Eanos bakken nog afgemaakt:
Afbeelding

Ik had zo voor ik weg ging mooi alles af waar ik mee bezig was. Nu kan ik vrij met wat anders starten alleen wat ik wil?, er staan/liggen nog wat open projecten om me heen maar ik heb ook inspiratie voor iets nieuws. Als het afgelopen corona jaar iets geleerd heeft is dat ik vooral met de creatieve winden mee moet waaien alleen voelt het nu even bijna windstil. De creatieve storm die ik begin van mijn vakantie is even gaan liggen maar ik heb wel wat ideeën dat weer aan te wakkeren. Maar dan nog spoken de dingen die ik nog af moet maken nu ook door m'n hoofd. Aan 2 projecten tegelijk werken zou eigenlijk het mooiste zijn, ff zien of ik dat voor elkaar kan krijgen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag weer eens bij 2 kringloopwinkels geshopt en redelijk wat gekocht. Na een tijd weer eens een koffer gevonden van het type dat ik verzamel voor een betaalbare prijs. Ik gebruik die dingen om allerlei spullen in op te bergen.
Afbeelding

Een set van 3 open kastjes waar ik diorama's in kan bouwen.
Afbeelding

2 doosjes met kralen die voor verschillende dingen bruikbaar zijn zoals oa reddingboeien.
Afbeelding

2 setjes kreeftvorken die ik meer zie als klein plamuurmes en om vormen mee in XPS schuim te drukken.
Afbeelding

En dan nog 9 molens, sommige zijn te klein voor het type dat ze uitbeelden in N maar die zijn dan wel tot kleinere modellen aan te passen of op de achtergrond te gebruiken. Een deel mist hier en daar enkele balken maar de wieken zijn op 1 setje na compleet en de gene die er 1 mist dan gewoon in restauratie ofzo.
Afbeelding

Afbeelding
2 van de molens gaan nog naar m'n vader toe en ik gebruik er op korte termijn 1 of 2 en de rest beschikbaar voor wie ze hebben wil of voor latere projecten.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Van de week bracht Jaap een zakje Woodland Poly Fiber mee waarvan ik was vergeten dat ik die bij de n-spoorstore gereserveerd had. Met dank aan Hans die mij wist te melden dat ik dat 24-8( tijdens mij vakantie) had gereserveerd. Toen ging er een lampje branden dat ik dat ergens vluchtig tussen het brainstormen met Bjorn na het kijken van youtube filmpjes had gereserveerd. Alleen na welke filmpjes en wat mijn plannen er toen mee waren blijft voor mij en Bjorn een raadsel.

Daarmee is de uitdaging opnieuw geboren en ik heb wel wat ideeën. Voor een deel daarvan moet ik( of Jaap) eerste de door mij bestelde boom skeletten van Woodland ophalen. Jullie kennen mij daar kan ik natuurlijk die op wachten en met de rol koord onder mijn werkblad hoeft dat ook niet. Dus gister 2 skeletten gemaakt van dat koord en aansluitend gelijk dat poly fiber er op gelijmd. Probeer dat niet zoals ik met secondelijm te doen want dat werkt niet. Het vraagd om een lijm die direct plak kracht heeft en alles lijm bleek hiervoor te voldoen.
Afbeelding
Ik had de skeletten beter eerst kunnen schilderen. Aangezien ik dat dus niet had gedaan heb ik er 4 kleuren( turkoois, heel licht mint groen, zwart en grijs) spuitverf nat op nat overheen gespoten, "wet bleding" met de spuitbus dus. Nu nog een drybrush er over en dan kan er groen op. Hiervoor ga ik fine turf van woodland gebruiken.
Afbeelding

De komende tijd ga ik nog meer woodland producten uitproberen en testen wat ik er mee kan en of ze het voor mij waard zijn om vaker te gebruiken. In de basis ben ik fan van de woodland producten die ik tot nu toe gebruikt heb en ze bevallen mij beter als van veel andere merken. Alle proef modellen ga ik in 2 of 3 fout maken zodat van ieder en in ieder geval eentje als voorbeeld op bierviltjes naar de n-spoorstore kan. Dit plan om het zo te doen heb al weken en lijkt me voor iedereen zeer nuttig.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb gister m'n nieuwe flesjes secondelijm binnen gekregen. Ze ogen naast een tubetje niet heel groot maar er zou bijna 7x zoveel in moeten zitten als in een tubetje.
Afbeelding
De lijm is echt anders als die in de tube. Het veel dunner en vluchtiger op poreuze materialen trekt het veel sneller in en word dan dus ook heter als de andere secondelijm. Ik heb het op wat foliage clusters van woodland geprobeerd. Dat werkt duidelijk heftiger dus doordat het dunner is verdeeld het zich veel beter en trekt sneller in. De drogingsreactie word ook heftiger en dan slaat het groen witter uit als met de andere secondelijm. Opzich niet erg, iets minder gebruiken zou de oplossing moeten zijn maar dat is proberen en wennen.
Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb al van alles gebouwd maar er blijft altijd ruimte voor wat nieuws......... Remco heeft een nieuwe grotere krabpaal voor z'n kat nodig dus bouw ik nu een krabpaal in schaal 1 op 1.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zoals te zien heb ik hier en daar nog wat verstevigingen aangebracht en dat moet ik onderaan ook nog doen, daar moet ik morgen nog wat voor zagen.
Afbeelding

Verder nog even met Remco overleggen of de voet nog vergroot moet worden( ik denk van wel). Ook nog 2 tapijttegels afsnijden morgen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vanmiddag is Remco hier geweest en die heeft wat spullen gehaald en mee geholpen. Hij wilde graag dat ik er een huisje in zou maken dus dat zijn we samen gaan doen. Daarna zijn we sisal touw er omheen gaan lijmen, dat moet de komende dagen beetje bij beetje. Vooral veel droogtijd en weinig doen maar ik vind het best.
Afbeelding

Vanavond ben ik nog naar Breda geweest, even Maarten van raamkozijnen voorzien en taart zitten eten op het perron.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik begon weer eens het overzicht in m'n modelbouw werk te verliezen en dan word het rommelig in m'n hoofd en komt er niet veel meer onder m'n handen vandaan. Dus vandaag weer een nieuwe modelbouw planning gemaakt of ik die wat tijd betreft vast kan houden zie ik wel als ik maar met weinig nadenken door kan werken en rust in m'n hoofd krijg/houd.
Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door maarten »

Zo'n overzicht is wel prettig ja. Dat doe ik ook wel eens bij grotere projecten. Zeker als je meerdere projecten onder handen hebt kun je volgens mij bijna niet anders.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De afgelopen dagen ben ik de tijd dat ik thuis was bezig geweest met het plannen en voorbereiden van 2 series bijwagens. Dat koste meer tijd als verwacht en ik was minder thuis als verwacht.

Voor de 4assers moest ik iets passends zoeken omdat de draaistellen niet afgedekt kunnen worden door beplating of trappen. Een passend type bijwagen is er niet maar de LHB bijwagens die in Braunschweig rijden bleken een goede basis. Voor een andere vervoerder had ik daar al modellen van gebouwd zodat ik de indeling en maten kon vergelijken.
Afbeelding
De beide eind balkons moeten vervallen en de lengte mag wat langer. De kopwanden worden voor het gemak gewoon verticaal en de bak gaat wat meer taps toelopen om binnen het vrije ruimte profiel in de bogen te blijven.
Afbeelding

Afbeelding
Ik bedenk net dat deze wand nog aangepast moet worden omdat hij verticaal word en niet schuin.

Dan heb ik nog wanden voor een serie aufbau bijwagens gemaakt met vouwdeuren, daarvan komen er 4.
Afbeelding

Afbeelding

Nu nog checken wat ik aan de onderstellen moet voorbereiden.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door jeemka »

Zaterdag was een deel van het Demoteam bijeen bij Michiel's ouders thuis. Daar mocht ik (Jaap) ook bij aanwezig zijn. Onder het genot van hapjes en drankjes werd er flink geknutseld.

Afbeelding


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Het was weer een geslaagde dag gister, hopen dat de 3e keer Maarten er wel bij kan zijn.

Ik was lekker bezig met trams bouwen alleen toen ik 4 kappen grotendeels af had bleken ze 1cm te lang. Ergens in m'n hoofd heb ik de maten ook na 2x meten anders opgeslagen als ze waren. Ik vond de verhoudingen al raar ogen maar ik kon dus overnieuw beginnen. De te lange kappen bleken voor de 4assers juist weer 1cm te kort dus ze daarvoor hergebruiken kan dus ook niet. Toen maar 4 nieuwe gemaakt die iets minder ver gekomen zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Aan de binnenkant heb ik de naden verstevigd met secondelijm en meel.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

In de categorie ieder nadeel heb z'n voordeel............mijn buurvrouw maakt weer haar eigen sigaretten dus er staan voor mij weer lege tabakspotten op de trap _o_ :Thumb
Afbeelding

Onder tussen is mijn lichaam weer een drama vandaag, ik zou me van de hoofdpijn, verkrampende en vast zittende spieren graag door m'n kop willen schieten |:( . Dus ipv dat ik op een verjaardag hebben m'n ouders me maar weer naar huis gebracht. Morgen mag mijn fysiotherapeut zich er weer mee vermaken :twisted: :roll: 7(8)7

Nou hopen dat het lukt nog een beetje wat te prutsen vanavond op de momenten dat het een beetje gaat.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag heb ik met Remco z'n krabpaal afgemaakt en die daarna met de steekwagen naar zijn huis gereden. De kat moest er even opgezet worden maar ze was er snel aan gewent.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals bij Project Schaumhof gezegd vind ik het lastig dat ik steeds de borrelglaasjes met raamkozijnen om stoot. Ook dat gereedschap steeds op net onhandige plekken ligt en/of wegglijd als ik het na iedere handeling weg moet leggen en wisselen. Nu had ik een week terug een bestelling flesjes secondelijm binnen gekregen en zaten mooi in een schuimrubber plaat met gaten. Daar bleken de borrelglaasjes ook net in te passen dus een strook afgeknipt en vast geschroefd en gelijmd.
Afbeelding

Daarna heb ik wat ander spul opgezocht en de ringetjes die ik vond heb ik links en rechts er van gebruikt om dingen als een priem, pincet of schroevendraaiertjes in te stoppen.
Afbeelding

Voor andere dingen zijn de kleine ringen te klein maar ik vond 1 grotere en die heb ik rechts van me in een tafel gedraait. Daarna heb ik er een buisje in gelijmd en er nog een haakje naast gelijmd. Ik kan nu m'n beiteltje en steenprikkers er in stoppen en een tang er aan hangen.
Afbeelding
Ik moet nog op zoek bij m'n ouders in de werkplaats of bij een vriendin van mij naar extra ringen zodat ik ook m'n afbreekmesje, schaar en ander spul er in kan hangen. Een fles tacky glue op z'n kop in zoiets kunnen zetten is ook wel praktisch dus daar ga ik nog even naar kijken.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag heb ik van gedroogde bladeren bosbodem strooisel gemaakt. De bladeren bleken nog niet droog genoeg dus heb ik ze maar in delen in de over gedaan. Daarna ze zoveel mogelijk verkruimeld en door een zeef gedaan. Wat aan groter spul over is gebleven gaat een bloembak in.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Totaal heb ik van 1 vuilniszak bladeren uit de tuin van Jaap zo'n 3L strooisel. Hier moeten dan nog wat groene strooisels doorheen gemengd worden.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag wat Inox rijtuigen in Lochem opgehaald.
Afbeelding
Mijn eerste idee is de rode band bruin te maken maar wat mint groene accenten is ook wel mooi. Of ik dat met de deuren doe of met de vensterband of evt. de rode band( als ik de vensterband bruin maak) moet ik nog bedenken. Dat laatste sluit wel het beste aan bij m'n bestaande Teutoburger Wald Eisenbahn materieel.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben druk bezig met het maken van een behuizing voor een externe hardeschijf maar dat is op dit moment veel wachten en weinig doen. Maar ik er wel boven op blijven zitten dus ik kan me nu niet op een ander project zoals Schaumhof 2 storten want dan komt dit niet af.

Nu kwam ik een oude rijtuigbak tegen die misschien al wel 15 jaar hier rond slingert. Deze ben ik nu tot kantoor aan het ombouwen. Wat ik hiermee ga doen weet ik niet maar als iemand het wil hebben laat het weten.
Afbeelding

Afbeelding
Hier zit nu een hek voor.

Afbeelding
Deze kleur is een goeie basis voor veroudering.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Het kantoor is af:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie