Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door Jeroen »

Mooi!!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3591
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door Schachbrett »

Geniaal!

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Inmiddels ben ik de afgelopen dagen nog met de Br294 bezig geweest en heb ik mijn 2 NE81ers afgemaakt. Het laatste schilder, montage en verouder werk daarvoor heb ik vanavond nog gedaan, nadat ik weer terug was van het ophalen van wat bestelbusjes in Breda die Maarten voor me had meegebracht.

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb de kleur rood bewust wat te licht gehouden om het verouderen makkelijker te maken.

Afbeelding
Het onderstel moest uitgebouwd worden met wat hekwerk. Het hekwerk klopt niet helemaal maar beter dat het er op lijkt als dat het ontbreekt is mijn mening.

Dan de NE81er:
ESK VT09;
Afbeelding

Afbeelding

ESK VS03;
Afbeelding

Afbeelding

Dat was het weer even voor nu, groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 27 apr 2019 02:35, 4 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gisteren heb ik bij een copyshop 3 vertrekstaten op A3 formaat laten printen en laten lamineren waarvan eentje 2 keer.

De vertrekstaat van Neu Dalhausen Hörste heb ik dubbel laten doen en daarvan heb ik er eentje op een zwart gespoten plaat karton gelijmd. Deze heb ik nu in reclame poster houder uit een hondekop zitten en hangt hier aan de muur. Die poster houder was flink verkleurd en zag er niet zo mooi uit dus die heb ik gelijk ook maar zwart gespoten.
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 27 apr 2019 02:39, 3 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door maarten »

Leuk idee Michiel, ziet er mooi uit. Die hondekophouder is daar ook leuk voor. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik liep al een tijdje met de wens de treinsamenstelling van 1 RegionalBahn bestaande uit een loc+stuurstandrijtuig uit te breiden met een extra 2e klas rijtuig. Aangezien ik op dit moment geen geschikt normaal rijtuig had om om te bouwen heb ik maar een midden instap stuurstandrijtuig (BDylf4??) op te offeren. Daarnaast kreeg ik het idee dat het misschien wel leuk was als de rijtuigen van deze RB58 Oestereiden-Westernkotten-Erwitte u.z. een eigen huisstijl zouden krijgen passend bij de bussen die rond deze lijn rijden. Hiervoor zou ik dan ook een aangepast stuurstandrijtuig nodig hebben.

Nou heb daar een hele landing van over, onder andere 5 BDn(rz)f's met Karlsruhe kop waarvan eentje geheel kaal. Deze kale een rijtuigbak ergens uit 2004 of 2005 heb ik dan ook maar onder handen genomen.

De beide rijtuigen heb ik geschuurd en geplamuurd voor zover nodig en ik heb op de pc even de wanden getekend.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna heb ik op de gebruikelijke manier de rijtuigen bestikkerd, de wagenbakken bij geschilderd, afgelakt en verouderd met het onderstaande resultaat.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 27 apr 2019 02:44, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag heb ik in Ede een doosje met 2 sloop locs opgehaald die ik via marktplaats heb gekocht voor een paar euro. Het ging mij bij deze 2 vooral om de oude minitrix Br110 en deze blijkt zoals ik al op de foto's dacht te zien prima op te knappen tot een statisch model.

Ik ben begonnen eerst alles er af te slijpen aan goten en sierstrips wat er in 2001 niet meer op zat en er af te halen was.
Afbeelding
Ik heb inmiddels ook wat slijpwerk verricht aan de stukken naast de draaistellen om die strakker aan de kap te krijgen. Daarna heb ik alles in een laag dunne houtlijm gezet om het wat gladder te krijgen en ben nu de gaten in het dak dicht aan het maken.

De loc word uiteindelijk verkehrsrot en wat ik met de andere loc, een Franse dieselloc van Piko ga doen weet ik nog niet.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 27 apr 2019 02:47, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3591
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door Schachbrett »

Hallo Michiel,

Dat is weer een leuke uitdaging blijven mooie loks die 110 Bugelfalte!


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Moet wel zeggen dat ik liever een Einheits Eloc heb zoals ze ooit bedoelt waren, dus liever in "kasten" vorm, maar een Bügelfalte op z'n tijd heb je ook nodig.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb de afgelopen dagen geen tijd gehad voor de hobby, begin van de week heb ik nog die Br110 rood geschilderd en wat aan dienstregelingen gewerkt.
Afbeelding

Donderdag was ik in Düsseldorf bij Menzels Lokschuppen en vond daar voor een leuk prijsje 5 rijtuigen zonder draaistellen, handig bouw materiaal voor mij.
Afbeelding

Daarnaast heb ik gister van "Lukas2" nog 3 restauratie rijtuigen overgenomen waar ik ook van alles van kan maken.
Afbeelding

Vandaag ben ik weer eens een dagje thuis en kan ik even bij laden, wat hobbyen en wat dingen in huis doen.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 27 apr 2019 02:49, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb lekker door kunnen werken en heb m'n Br110 nu klaar:
Afbeelding

Afbeelding

Nu maar weer eens kijken wat ik nu hierna ga doen, groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 27 apr 2019 02:50, 3 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Inmiddels ben even iets aan het tekenen geweest.

Laatst heb ik met een vriend van mij zitten brainstormen over welk materieel mijn RegionalBahn dienst Groningen-Leer(Ostfriesl.)-Emden-Woldaburg zou moeten rijden. Daar bij kwamen we uit op plan U ingezet door NoordNed die dan wel de NoordNed huisstijl zouden moeten krijgen en iets van beperkte catering er in( rijtijd +/- 2uur per rit).

Van deze plan U's heb ik nu even wat tekeningen gemaakt:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo zou dat er dan dus uit moeten zien en eigenlijk wil ik dit ook in model hebben maar dat is gezien het vele schuurwerk echt een zomer klus.

In het echt is de spoorlijn Nieuweschans-Leer rond 2001 buitendienst geweest voor modernisering maar dat komt mij even niet uit dus in mijn wereld doen we het even anders.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 27 apr 2019 02:55, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door maarten »

Dat kon nog best pittig worden die rondingen van de neus. Verder leuk plan. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

omBC2900, Bimdzf269 en Bpmbdzf297 gingen ook goed dus dit zal ook wel lukken. Oohja een 1600 heb ik ook al eens geprobeerd en ook dat lukte, dus heb dr wel vertrouwen in.

Jammer is wel dat ik nog een paar maanden moet wachten, want onder de 15 graden ga ik dat buiten niet doen. Binnen doe ik dat al helemaal niet, m'n woonkamer kan veel hebben maar er zijn ook bij mij grenzen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De afgelopen week ben ik niet veel aan dit gedeelte van de hobby toegekomen. Alle tijd ging aan een ander deel van de hobby het OV, sinds zondag ben ik dagelijks wel op pad om lijn instructie te geven op div. nieuwe buslijnen rond Arnhem.

Gister en vandaag heb ik dan wat tijd gevonden om ook op modelbouw gebied weer wat te doen.

Vorige week heb ik in Duitsland een heel interessant en inspirerend boek gekocht:
Afbeelding

Dit inspireerde mij om enkele oudere busmodellen een opknapbeurt te geven door de ramen opnieuw te schilderen en ze daarna te verouderen. Mede ook omdat ik één van deze bussen nodig heb voor Oelde Landhagen en ik daar ook andere bussen op wil hebben. Zo'n ouder model had niet mooi gestaan tussen de bus modellen die ik tegenwoordig bouw.
Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast ben ik ook maar eens begonnen andere bussen waar ik al eerder eens aan begonnen ben af te maken.
Afbeelding
Dit ligt nu bij deze 2 modellen weer even stil omdat ik er nog 5 voor een vriend van mij heb die nog afgemaakt moeten worden. Die 5 zijn nu aan de beurt om hun ramen te krijgen zodat ik ze daarna samen met deze 2 in één keer kan afwerken, dan loopt de productie lijn beter.

Daarnaast ben ik dan ook nog met Oelde Landhagen bezig( waarover meer in dat topic) en ben ik aan het bedenken wat ik nog aan bussen wil bouwen voor op dat diorama.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 27 apr 2019 03:01, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De afgelopen weken heb ik weinig tijd voor deze hobby gehad en wanneer ik thuis was had ik meestal weinig zin om wat te doen.

Ik heb de laatste weken nog wat verder geschilderd aan de bussen maar af zijn ze nog lang niet.

Ook heb ik nog wat aan de Br290 voor Jeroen verder geschilderd maar ook dat nog niet afgerond.

Foto's van de stand van zaken daarvan word nog even niks want de accu van m'n camera ligt in de lader.

Verder ben ik ook nog bezig geweest met iets anders. Ik heb een Italiaanse diesel motorwagen staan en daar wil ik nog steeds wat mee. Ik heb met het idee gespeeld een tijd terug of ik daar rond Woldaburg wat mee kon maar de geschikte lijntjes heb ik als nodig voor m'n LVT's.

Nou kwam het idee dan een ander lijntje te zoeken waar ik met 1 zo'n motorwagen de hele dienst uit kan voeren. Hiervoor heb ik half NRW afgezocht want ik stelde aan het lijntje nog te veel aanvullende eisen. Ik wilde namelijk de lijn ook met het OV kunnen bezoeken en de lijn moest uitkomen op een klein station en niet op een groot station in het Ruhrgebiet ofzo. Iets bestaand en geschiktst kon ik niet vinden. De lijn mocht ook fictief zijn en kon zowel op zichzelf staan als aan/in mijn wereld rond Neu Dalhausen liggen maar bij die laatste heb ik al zoveel.
Daar kwam bij dat ik eigenlijk geen zin had heel veel aan plattegronden te moeten tekenen voor die spoorlijn en bij behorende dorpen. Uiteindelijk ontkwam ik daar toch niet aan en moest ik mijn eis van het per OV simpel kunnen bezoeken ook laten vallen.
Afbeelding
Ik heb uiteindelijk gekozen voor het gebied tussen Münster(westf.), Warendorf en Neu Beckum. Een stuk dat omrand word door mijn Werse Angel Eisenbahn en waar dat lijntje dus op aan kan sluiten. In dat gebied heb ik het plaatsje Hoetmar weggelaten en daar 2 fictieve plaatsen voor in de plaats gelegd.

Onder Freckenhorst heb ik het dorpje Espeltrup en wat verder naar het zuid/westen een wat groter dorp dat ik de naam Grödenstein heb gegeven. In Freckenhorst sluit de lijn dan aan op de lijn Neu Beckum-Warendorf. Ik heb gelijk een lijntje vanaf Grödenstein richting Ennigerloh gemaakt. Dit zou dan een restant van een goederenlijn moeten zijn geweest wat nu nog voor de helft aanwezig is en gebruikt word als museumlijn( waar ik nog materieel voor heb). Het eindpunt heb ik de naam Buddenbaum gegeven wat ik op een land kaart tegen kwam op ongeveer die plek.
Afbeelding
Op dit sporenplan zie je links de railinfra van deze 2 lijntjes.

De lijn Freckenhorst-Grödenstein Hbf is maar 13km lang dus als je alleen dat op en neer zou rijden staat de motorwagen lang stil op de eind stations. Het aangrenzende traject Freckenhorst-Warendorf is maar 5km en Warendorf zou een aantrekkelijkere bestemming zijn. Daarom ben ik bij het maken van een dienstregeling gelijk er vanuit gegaan dat hij door moest rijden naar Warendorf. Dit bleek uiteindelijk ook te doen en leverde tussen Freckenhorst en Warendorf gelijk een betere spreiding over het uur op.
Afbeelding
Het komt er wel op neer dat er in Grödenstein Hbf kort gekeerd moet worden( 3min) maar er staat tegen over dat er richting Grödenstein een stilstand tijd is van 5min in Freckenhorst om zo nog aan te sluiten op een andere trein. Richting Warendorf is er bij aankomst nog wat speling tot de volgende trein daar weg moet. In Warendorf heeft de trein 14min keertijd maar moet wel omgereden worden omdat hij anders in de weg staat. In de onderstaande Basis Sporen Opstelling is op papier de sporenbezetting van de belangrijkste stations te zien.
Afbeelding

Dit alles bied dan weer mogelijkheden om evt. een nieuw diorama te bouwen in de toekomst. De plattegrond en ook een andere aangrenzende plattegrond heb ik niet geheel uitgewerkt en daar ben ik nu nog mee bezig. Deels doe ik dat op een later tijdstip als ik daar behoefte aan heb.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 27 apr 2019 03:08, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door Jeroen »

Je maakt er wel een hele studie van, Michielstadhausenmans! Impressive....

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Jeroen, dat is voor mij ook wel 60% van de hobby, het bouwen van dingen is slechts 40% daarvan schat ik.

Hier nog een foto van het onderstel van de Br290 zoals die er nu bij staat:
Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 27 apr 2019 03:10, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Net lopend op weg van het werk naar huis zei iets me dat ik even bij de action moest gaan kijken,..............dus daar maar even langs gelopen en uitgebreid rond gekeken.

Uiteindelijk ging ik naar huis met een lading secondelijm, 5 tubes verf( voor het kleuren van strooisel) en een pakje geperste tuinaarde.

Maar dat was niet het belangrijkste, ik heb er 2 kleine vitrinekastjes mee genomen waar een aantal minidiorama's in gebouwd kunnen worden:
Afbeelding
De binnen diepte is 6cm.

Leuke kastjes voor €6,- per stuk.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 27 apr 2019 03:13, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Inmiddels heb ik na een flinke zoektocht nog 4 kastjes weten te scoren. Wat blijkt niet iedere Action verkoopt ze, bij de winkels in Nijmegen Dukenburg, Velp en Huissen bijvoorbeeld hebben ze ze niet maar in de Laar Oost in Arnhem dus wel en daar waren er nog genoeg.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door Wim »

Hallo Michiel,

mooie kastjes!
Vraag: wat is die nep rail links bovenin de foto? Waar komt dat vandaan?

Losse foto hiervan met afmetingen, is zeer wenselijk.

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Wim op 13 jan 2013 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2283
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door martinb »

Die nep rails zijn de rails die onder de dell prado modellen zit. Verschillende hobbywinkels verkopen ze incl de lok rond de 5 euro, idem marktplaats. :lol:


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Wim, had je van die nep rails nodig?, blader dit topic even door dan kom je genoeg foto's tegen maar ik heb dit spul in alle soorten en maten dus als je wat wil hebben kan ik wel even kijken wat ik kan missen.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 23 aug 2017 20:04, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door Wim »

Michiel, dank voor het kijken.
Nee, nog niet nodig. Vroeg mij alleen af waar die vandaan kwam.

Martin ook dank voor de tips!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

neudalhausenstadbahn schreef:Ik heb net de wanden voor de U4 stellen uitgeprint en gelijk een setje koersbakken uitgeprint want een deel heeft U78 bestemmingen terwijl ik die stellen voor de U80 nodig heb.
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Tot vandaag was er nog niks gebeurd met de wanden die ik in Juli heb uitgeprint. Vandaag de U-bahnwagens en de stikkers er maar eens bij gepakt en er eens mee verder gegaan.
Afbeelding
Het resultaat is dat ze nu bestikkerd zijn en ik ze ergens de komende dagen af moet gaan schilderen en 4 v/d 5 van een panto moet voorzien.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 27 apr 2019 03:17, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie