Zelfbouw materieel (laatste update: Motorpost upgrade)
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: koploper/1000/b
Mike,
Waarom schuren? Je schuurt de kleine details makkelijk weg en komt nooit in diepliggende gleufjes en in hoekjes. Ik leg mijn bakken altijd in een badje van pure Dasty ontvetter en binnen uren (soms 1 of 2 dagen) hangen de vellen erbij, die je met een oude tandenborstel er zo af veegt. Alleen nog even ontvetten en klaar.
Ben
Waarom schuren? Je schuurt de kleine details makkelijk weg en komt nooit in diepliggende gleufjes en in hoekjes. Ik leg mijn bakken altijd in een badje van pure Dasty ontvetter en binnen uren (soms 1 of 2 dagen) hangen de vellen erbij, die je met een oude tandenborstel er zo af veegt. Alleen nog even ontvetten en klaar.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: koploper/1000/b
Tenzij je die details weg wil hebben, zoals een rubberen afdichting op de doorloopkop die bij de gerenoveerde stellen is verwijderd. Of wordt het die versie niet?
-
- Berichten: 981
- Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: koploper/1000/b
Ik heb inside information wat het gaat worden maar hou het lekker voor me.
Je bent lekker bezig Mike, worden weer gaaf. Hopelijk zie ik ze snel op de club baan
Je bent lekker bezig Mike, worden weer gaaf. Hopelijk zie ik ze snel op de club baan
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: koploper/1000/b
Nu weten we ook waar al die koplopers blijven, die op MarktPlaats voorbij komen
Ik heb er ook nog ééntje liggen, die binnenkort in een Martinair jasje gehesen moet worden. Alleen heb ik mijn twijfels over het ontlakken. Met een koploper ga je niet zomaar even experimenteren met agressieve vloeistoffen.
Afgelopen zomer heb ik een 1200 kap verprutst met een middeltje dat volgens de verkoper absoluut veilig zou zijn.
Achteraf bleek het een soort Napalm te zijn, want m'n kapje leek na enige tijd op een bruistablet.
Is de Dasty methode een beetje veilig voor het plastic ??
Groeten,
Pieter
Ik heb er ook nog ééntje liggen, die binnenkort in een Martinair jasje gehesen moet worden. Alleen heb ik mijn twijfels over het ontlakken. Met een koploper ga je niet zomaar even experimenteren met agressieve vloeistoffen.
Afgelopen zomer heb ik een 1200 kap verprutst met een middeltje dat volgens de verkoper absoluut veilig zou zijn.
Achteraf bleek het een soort Napalm te zijn, want m'n kapje leek na enige tijd op een bruistablet.
Is de Dasty methode een beetje veilig voor het plastic ??
Groeten,
Pieter
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: koploper/1000/b
Pieter, dat valt moeilijk te zeggen, Ik heb mijn Piko G1206 in de gootsteenonstopper gehad (plastic en metaal) zonder problemen.
Ik heb alwin eens een Minitrix rijtuig zien proberen.. die begon gewoon op een gesmolten kaars te lijken.
Ik heb alwin eens een Minitrix rijtuig zien proberen.. die begon gewoon op een gesmolten kaars te lijken.
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: koploper/1000/b
Heb hier ook nog een aantal koplopers liggen voor diverse projecten maar tot nu toe niet echt het juiste middel gevonden om de verf er op een mooie manier af te krijgen.
Weet dat Jos altijd overreiniger gebruikt maar die werkt hier toch niet
Mss ook eens de ontvetter gebruiken.
Rick
Weet dat Jos altijd overreiniger gebruikt maar die werkt hier toch niet
Mss ook eens de ontvetter gebruiken.
Rick
Love Kit Bashing and Home Made Structures
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: koploper/1000/b
Allereerst kun je ook gewoon om de detail randjes heen schuren
Maar dit heeft wel een reden. Ik had 4 verschillende donoren waarvan 1 van de analoge versie is, nog 1 analoge omgestickert naar een olympische, 1 digitaal voorbereide en 1 olympsche.
Ik merk dat er wel verschil zit in de lak laag welke Minitrix gebruikt heeft.
Met mijn vorige project koplopers heb ik gemerkt dat wanneer je ze alleen licht opschuurt (tandenborstel en wat Cif) dat je dan reliëf van de opdruk toch snel door de verf heen ziet. Dan moet je automatisch dikker spuiten waardoor je juist de detail kwijt raakt.
Ik heb eerste instantie inderdaad geprobeert met onze bekende huis, tuin en keuken middeltjes de verf er af te halen, maar dit lukte alleen bij de oudste Minitrix versie koploper. Daarmee haalde ik ongeveer 75% weg en dit duurde echt weken lang in een badje.
Met grover spul durf ik niet te werken. Ik weet totaal niet wat het doet met deze kappen. Met een bijvoorbeeld een goedkoop 1100 kapje durf ik verder te gaan (dit kost me dan 30 euro als ik er 1 verpest), maar met een 200-300 euro waarde kappen van een koploper zou ik het erg zonde vinden
Daarnaast had ik een aantal beschadigde donoren. van een 2tal bakken waren hoekjes afgebroken. Dit heb ik met veel tijd en handig werken met styreen kunnen repareren. Ook 1 koploper is blijkbaar met een vinger gedoopt in een raar goedje vastgepakt door de vorige eigenaar. De vingerafdruk zat in de verf gebakken en bleek zelfs na schuren de kap zeer licht aangetast te hebben.
Dus daarom niet zomaar met rare goedjes werken
Maar dit heeft wel een reden. Ik had 4 verschillende donoren waarvan 1 van de analoge versie is, nog 1 analoge omgestickert naar een olympische, 1 digitaal voorbereide en 1 olympsche.
Ik merk dat er wel verschil zit in de lak laag welke Minitrix gebruikt heeft.
Met mijn vorige project koplopers heb ik gemerkt dat wanneer je ze alleen licht opschuurt (tandenborstel en wat Cif) dat je dan reliëf van de opdruk toch snel door de verf heen ziet. Dan moet je automatisch dikker spuiten waardoor je juist de detail kwijt raakt.
Ik heb eerste instantie inderdaad geprobeert met onze bekende huis, tuin en keuken middeltjes de verf er af te halen, maar dit lukte alleen bij de oudste Minitrix versie koploper. Daarmee haalde ik ongeveer 75% weg en dit duurde echt weken lang in een badje.
Met grover spul durf ik niet te werken. Ik weet totaal niet wat het doet met deze kappen. Met een bijvoorbeeld een goedkoop 1100 kapje durf ik verder te gaan (dit kost me dan 30 euro als ik er 1 verpest), maar met een 200-300 euro waarde kappen van een koploper zou ik het erg zonde vinden
Daarnaast had ik een aantal beschadigde donoren. van een 2tal bakken waren hoekjes afgebroken. Dit heb ik met veel tijd en handig werken met styreen kunnen repareren. Ook 1 koploper is blijkbaar met een vinger gedoopt in een raar goedje vastgepakt door de vorige eigenaar. De vingerafdruk zat in de verf gebakken en bleek zelfs na schuren de kap zeer licht aangetast te hebben.
Dus daarom niet zomaar met rare goedjes werken
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
-
- Moderator
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: Midden Brabant
- Contacteer:
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: koploper/1000/b
FidOo schreef: Ik heb Hoontje eens een Minitrix rijtuig zien proberen.. die begon gewoon op een gesmolten kaars te lijken.
Dat was een eerste generatie ibertren plan E die ik gewoon met Thinner af had proberen te poetsen toen ik daar wat verf op had gemorst...
Dit ziet er goed uit Mike. Die koplopers zijn vast goed verzekerd of op zoek naar werk straks?
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: koploper/1000/b
Pieter,Pjotr schreef:Is de Dasty methode een beetje veilig voor het plastic ??
Ja hoor, ander had ik het ook niet geadviseerd. Maar: zien is geloven:
Eén oud Ibertren kapje en een fles Dasty:
Kapje in de onverdunde Dasty:
Na 1,5 uur; de verf heeft al losgelaten; de verf op het dak lijkt nog intact:
Maar als het kapje in een bakje water met een oude tandenborstel wordt afgeborsteld, is het resultaat een gaaf, maar kaal kapje.
Mijn ervaring is dat een kapje ook geen schade oploopt als het dagenlang in de Dasty ligt, maar als de verf los laat kan het er sowieso uit.
Het ligt aan de ondergrond en de soort verf of het kort of lang duurt voor de verf loslaat. Bij een metalen Fleischmann H0 V200 van 60 jaar oud duurde het 5 dagen!
Maar ook daar kwam de kap er ongeschonden uit.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: koploper/1000/b
Heb je ook ervaring met nieuwere kappen Ben?
Ik heb inmiddels al een hoop middeltjes geprobeerd, alleen dasty nog niet.
Ik heb inmiddels al een hoop middeltjes geprobeerd, alleen dasty nog niet.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: koploper/1000/b
Hoi Mike,
Nee, geen nieuwe kappen. Ik heb een tijd geleden een aantal oude H0 en N kapjes van goederenwagons met Dasty van verf ontdaan om met mijn paintbrush te kunnen oefenen. Je vindt op meerdere modelbouw fora veel ervaringen met Dasty. Ik heb daar nog nooit van schade gelezen en heb nog nooit meegemaakt dat kunststof niet tegen Dasty zou kunnen. Een paar kapjes zijn wel drie x in een Dasty badje geweest. Maar als je twijfelt, dan gewoon niet doen.
Je koopt het spul overigens alleen bij de Wibra voor ca. € 2,-
Ben
Nee, geen nieuwe kappen. Ik heb een tijd geleden een aantal oude H0 en N kapjes van goederenwagons met Dasty van verf ontdaan om met mijn paintbrush te kunnen oefenen. Je vindt op meerdere modelbouw fora veel ervaringen met Dasty. Ik heb daar nog nooit van schade gelezen en heb nog nooit meegemaakt dat kunststof niet tegen Dasty zou kunnen. Een paar kapjes zijn wel drie x in een Dasty badje geweest. Maar als je twijfelt, dan gewoon niet doen.
Je koopt het spul overigens alleen bij de Wibra voor ca. € 2,-
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: koploper/1000/b
Ik ga toch eens een keer dat spul testen. Bedankt voor de tip Ben!
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: koploper/1000/b
De 3d houdertjes voor de 1100en van Pieter zijn ook binnen gekomen. Morgen de motortjes bij het postkantoor ophalen
Zoals je kunt zien passen ze niet helemaal. Als je naar het chassis kijkt, zie je op 4 punten dat deze iets dikker is. In eerste instantie wilde ik wat van het 3d kapje af vijlen, maar dan word het wel erg dun. Dan ben ik bang dat de uitsteeksels afbreken als je ze vast schroeft. Ik moet toch nog wat uitsparingen van de chassis vrezen, dus donderdag ga ik de randjes ook gelijk bijwerken. Een update volgt dan uiteraard!
Zoals je kunt zien passen ze niet helemaal. Als je naar het chassis kijkt, zie je op 4 punten dat deze iets dikker is. In eerste instantie wilde ik wat van het 3d kapje af vijlen, maar dan word het wel erg dun. Dan ben ik bang dat de uitsteeksels afbreken als je ze vast schroeft. Ik moet toch nog wat uitsparingen van de chassis vrezen, dus donderdag ga ik de randjes ook gelijk bijwerken. Een update volgt dan uiteraard!
Laatst gewijzigd door mikey op 27 jan 2020 03:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: motorhouder 110
Vandaag weer even een update. Ik heb het potje Humbrol nummer 11 aangebroken en heb alle sierlijsten en deurgrepen zilver gemaakt.
Dit heb ik gedaan doormiddel van een gummetje in strookjes te snijden en hiermee dan de lijnen stempelen. Ik leg dan eerst een beetje verf op een styreen plaatje en doop daar het gummetje in. Dan eerst een paar keer los op het styreen stempelen zodat er bijna geen verf meer op het gummetje zit. Dan stempel ik pas op de kap.
Dan krijg je het onderstaande resultaat:
Op de laatste foto zie je dat ik op 1 van mijn geel grijze de sierlijsten van de ronde ramen zilver heb gemaakt.
Dit gaat de 1101 worden en had als 1 van de weinigen zilveren sierlijsten om de ramen aan de zijkant (niet aan de kop zijn kanten).
Dit is dan voor mij weer een one-of-a-kind model
Enne.... de ringen om de lampen ben ik nog niet vergeten. Deze worden zwart, maar dat potje had ik zo even thuis niet liggen. Dat is het nadeel van thuis 'EN' op een vereniging hobbyen. Dan heb je niet altijd alle spullen dubbel en sleep je nog wel eens wat heen en weer
Dit heb ik gedaan doormiddel van een gummetje in strookjes te snijden en hiermee dan de lijnen stempelen. Ik leg dan eerst een beetje verf op een styreen plaatje en doop daar het gummetje in. Dan eerst een paar keer los op het styreen stempelen zodat er bijna geen verf meer op het gummetje zit. Dan stempel ik pas op de kap.
Dan krijg je het onderstaande resultaat:
Op de laatste foto zie je dat ik op 1 van mijn geel grijze de sierlijsten van de ronde ramen zilver heb gemaakt.
Dit gaat de 1101 worden en had als 1 van de weinigen zilveren sierlijsten om de ramen aan de zijkant (niet aan de kop zijn kanten).
Dit is dan voor mij weer een one-of-a-kind model
Enne.... de ringen om de lampen ben ik nog niet vergeten. Deze worden zwart, maar dat potje had ik zo even thuis niet liggen. Dat is het nadeel van thuis 'EN' op een vereniging hobbyen. Dan heb je niet altijd alle spullen dubbel en sleep je nog wel eens wat heen en weer
Laatst gewijzigd door mikey op 27 jan 2020 03:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: 1100 sierlijste
strak werk Mike,
Volgens mij kunnen er nog wel een paar commerciële ombouwers bij jou in de leer
mvg
Freddy
Volgens mij kunnen er nog wel een paar commerciële ombouwers bij jou in de leer
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: 1100 sierlijste
Dat ziet er heel netjes uit, alleen horen de lampringen zilverkleurig te zijn en niet zwart voor zover ik op foto's zie (en bij mijn 1100 heb gedaan).
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: 1100 sierlijste
De buitenste ring is wel zwart. Er zit dan nog een dunne binnenring welke wel zilverkleurig zijn. Maar omdat de lichtgelijder er ook al richting die kleur gaat, maak ik de ringen zwartRick schreef:Dat ziet er heel netjes uit, alleen horen de lampringen zilverkleurig te zijn en niet zwart voor zover ik op foto's zie (en bij mijn 1100 heb gedaan).
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
-
- Berichten: 1398
- Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: 1100 sierlijste
Het wordt inderdaad super mooi!
ik ben benieuwd naar het eindresultaat
Groetjes Richard
ik ben benieuwd naar het eindresultaat
Groetjes Richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: 1100 sierlijste
Mikey,
De stempelmethode voor de sierlijsten heb ik ook pas toegepast. Werkt inderdaad perfect.
Hierbij nog een foto van een NS1100 met losse dakisolatoren. Eichhorn is overigens niet goedkoop met deze messing exemplaren.
Ter opvulling heb ik er destijds een aantal op de binnenkant van de WR rijtuigwanden gemodelleerd in m'n ShapeWays shop.
Groeten,
Pieter
De stempelmethode voor de sierlijsten heb ik ook pas toegepast. Werkt inderdaad perfect.
Hierbij nog een foto van een NS1100 met losse dakisolatoren. Eichhorn is overigens niet goedkoop met deze messing exemplaren.
Ter opvulling heb ik er destijds een aantal op de binnenkant van de WR rijtuigwanden gemodelleerd in m'n ShapeWays shop.
Groeten,
Pieter
- Bijlagen
-
- IMG_2756.JPG (56.8 KiB) 5402 keer bekeken
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: 1100 sierlijste
Das een mooi 1100tje Pieter! Ik heb er indertijd ook 1tje gesuperd met losse isolatoren en 0,3mm draad en het geeft de loc net weer wat extra.
@Mike: mooi werk!
Fred
@Mike: mooi werk!
Fred
Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: 1100 sierlijste
Wat doe je me aan... Nu wil ik ze ook vervangen. Als ik nu ook de pantograven ga vervangen, moet ik alles maar gelijk goed doenPjotr schreef:Mikey,
Hierbij nog een foto van een NS1100 met losse dakisolatoren. Eichhorn is overigens niet goedkoop met deze messing exemplaren.
Ter opvulling heb ik er destijds een aantal op de binnenkant van de WR rijtuigwanden gemodelleerd in m'n ShapeWays shop.
Groeten,
Pieter
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: 1100 sierlijste
Door de nieuwe houder kwam ik er achter dat ik maar 1 bevestigingspunt heb om de kap vast te schroeven.
Ik heb nu de oude motorsteun gebruikt om een 2e bevestigingspunt te maken. De zijkanten en de hoek heb ik er met de freesmachine af gehaald.
Dan kom je natuurlijk weer het volgende probleem tegen... De nieuwe wormwielen zijn net een slag groter waardoor deze nu tegen het nieuw gefreesde steuntje aanloopt.
Dan gaan we maar weer terug naar de freesmachine en passen we dit in
Op de onderstaande foto kun je nu goed de nieuwe uitsparing boven het wormwiel zien:
Dan hebben we nog een mooie locatie nodig voor de decoder. Wederom maak ik hier weer gebruik van de freesmachine en in no-time heb ik een uitsparing gecreëerd.
Op de onderstaande foto kan je goed het verschil zien tussen het oude chassis en de aangepaste voor de decoder:
En dan nog een plaatje met decoder:
Ik heb nu de oude motorsteun gebruikt om een 2e bevestigingspunt te maken. De zijkanten en de hoek heb ik er met de freesmachine af gehaald.
Dan kom je natuurlijk weer het volgende probleem tegen... De nieuwe wormwielen zijn net een slag groter waardoor deze nu tegen het nieuw gefreesde steuntje aanloopt.
Dan gaan we maar weer terug naar de freesmachine en passen we dit in
Op de onderstaande foto kun je nu goed de nieuwe uitsparing boven het wormwiel zien:
Dan hebben we nog een mooie locatie nodig voor de decoder. Wederom maak ik hier weer gebruik van de freesmachine en in no-time heb ik een uitsparing gecreëerd.
Op de onderstaande foto kan je goed het verschil zien tussen het oude chassis en de aangepaste voor de decoder:
En dan nog een plaatje met decoder:
Laatst gewijzigd door mikey op 27 jan 2020 03:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: 1100 chassis)
Mike,
V.w.b. de pantografen, die van piko van een 1200 zien er ook goed uit. Setje dakacc. meebestellen voor de isolatoren, et voila, goedkoper dan eichhorn
V.w.b. de pantografen, die van piko van een 1200 zien er ook goed uit. Setje dakacc. meebestellen voor de isolatoren, et voila, goedkoper dan eichhorn
Met groet Rob
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: 1100 chassis)
Bedankt voor de tip. Ze zijn daar €10,35 zag ik. Pieter heeft ze ook 3d getekend. Deze zijn aanzienlijk goedkoper. Ik denk dat het de 3d getekende versie gaat worden.robert schreef:Mike,
V.w.b. de pantografen, die van piko van een 1200 zien er ook goed uit. Setje dakacc. meebestellen voor de isolatoren, et voila, goedkoper dan eichhorn
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: 1100 chassis)
Recentelijk heb ik een lichtbalk voor een NS1300 op ShapeWays geplaatst. Hierbij heb ik ook maar wat pantograaf- en dakisolatoren ontworpen, omdat deze op pas een aangeschafte Startrain kap ontbraken.
https://www.shapeways.com/product/LGEPG ... d=64552559
Deze dakisolatoren met kabelopening zijn ook op een Minitrix 1100 te gebruiken. Voor de kabel kun je een messing staafje van 0,3 mm op maat knippen en vastlijmen.
Groeten,
Pieter
https://www.shapeways.com/product/LGEPG ... d=64552559
Deze dakisolatoren met kabelopening zijn ook op een Minitrix 1100 te gebruiken. Voor de kabel kun je een messing staafje van 0,3 mm op maat knippen en vastlijmen.
Groeten,
Pieter