Zelfbouw materieel (laatste update: Motorpost upgrade)
Re: Ombouw NS1100 naar 1100 met botsneus (diverse varianten)
Ga ik ook eens proberen met de m'n witte raamlijsten, Hoopt dat t gaat want tot nu toe is het erg lastig.
Rick
Rick
Love Kit Bashing and Home Made Structures
Re: Ombouw NS1100 naar 1100 met botsneus (diverse varianten)
He, dat zou ook goed werken bij afgewreven zilverranden bij mijn BR 218
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Re: Ombouw NS1100 naar 1100 met botsneus (diverse varianten)
Deze heeft niets met de neuzen zagerij van Mike te maken, maar bij mij zijn zo'n 10 jaar geleden een aantal NS1127 ten prooi gevallen voor mijn eerste transformaties. Die lokjes waren toen uit allerlei startsets gehaald en te koop voor 70 tot 90 gulden. Met materiaal van Vapeur 70, nummer borden en SNCF borden/decals ben ik toen aan de slag gegaan om 5 verschillende versies te maken: 80007 (rangeerlok Paris Austerlitz), 8123, 8104, 8241 en 8144.
Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains
-
- Berichten: 1107
- Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
- Locatie: Regio het Groene Hart
Re: Ombouw NS1100 naar 1100 met botsneus (diverse varianten)
Hee Mike,
Nog vorderingen?
Groet,
Arjan
Nog vorderingen?
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Re: Ombouw NS1100 naar 1100 met botsneus (diverse varianten)
Hoi Arjan,Doolemeister schreef:Hee Mike,
Nog vorderingen?
Groet,
Arjan
Helaas wegens tijdgebrek thuis is het er even niet van gekomen, maar... je bericht prikkelt me wel gelijk weer Met een beetje geluk ga ik er van het weekend weer een beetje mee aan de slag!
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Ombouw NS1100 naar 1100 met botsneus (diverse varianten)
Vandaag heb ik alle randjes van de grijs-gele 1100's verwijderd.
Als eerste heb ik met een Stanley mesje het grove werk eraf gehaald en vervolgens met een korrel 800 schuur papiertje netjes glad gemaakt.
Eerst had ik nummer 1 af:
Even een nog onbewerkte kap erbij als vergelijking. Deze kap had ik extra over om alles als eerste op te proberen.
En vervolgens was uiteraard ook de 2e kap klaar.
Als eerste heb ik met een Stanley mesje het grove werk eraf gehaald en vervolgens met een korrel 800 schuur papiertje netjes glad gemaakt.
Eerst had ik nummer 1 af:
Even een nog onbewerkte kap erbij als vergelijking. Deze kap had ik extra over om alles als eerste op te proberen.
En vervolgens was uiteraard ook de 2e kap klaar.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Ombouw NS1100 naar 1100 met botsneus (diverse varianten)
Hier weer een kleine update. De voorzijden waar de neusjes moeten komen heb ik er grof afgehaald. Nu alleen nog met een fijn vijltje bijwerken.
Verder heb ik nog 4 neusjes voorbereid. Alle braampjes heb ik met een Stanley mesje er afgehaald.
Verder heb ik nog 4 neusjes voorbereid. Alle braampjes heb ik met een Stanley mesje er afgehaald.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
-
- Berichten: 1107
- Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
- Locatie: Regio het Groene Hart
Re: Ombouw NS1100 naar 1100 met botsneus (diverse varianten)
Hee Mike,
Je bent lekker bezig!
Goed verslag.
Mogelijk spreek ik je donderdag.
Groet,
Arjan
Je bent lekker bezig!
Goed verslag.
Mogelijk spreek ik je donderdag.
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Re: Ombouw NS1100 naar 1100 met botsneus (diverse varianten)
dat hakt er lekker in
Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains
Re: Ombouw NS1100 naar 1100 met botsneus (diverse varianten)
Bedankt voor de reacties! Dat is mijn motivatie
Vandaag ben ik even een half uurtje bezig geweest met 1 kapje.
De 2 neusjes passen er nu goed op. Nu alleen nog het laatste kapje en dan kan ik ze van de verf ontdoen en vast lijmen.
Op de onderstaande foto's heb ik even alle 3 de projecten neergelegd.
Zodra de neuzen passend en van de verf ontdoen zijn, kan ik de onderstellen in orde maken.
Erna is het eindelijk spuit tijd
Vandaag ben ik even een half uurtje bezig geweest met 1 kapje.
De 2 neusjes passen er nu goed op. Nu alleen nog het laatste kapje en dan kan ik ze van de verf ontdoen en vast lijmen.
Op de onderstaande foto's heb ik even alle 3 de projecten neergelegd.
Zodra de neuzen passend en van de verf ontdoen zijn, kan ik de onderstellen in orde maken.
Erna is het eindelijk spuit tijd
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
-
- Berichten: 1398
- Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43
Re: Ombouw NS1100 naar 1100 met botsneus (diverse varianten)
Hoi Mike
weer lekker bezig geweest!
ziet er netjes uit, ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Groeten Richard
weer lekker bezig geweest!
ziet er netjes uit, ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Groeten Richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Re: Ombouw NS1100 naar 1100 met botsneus (diverse varianten)
Bedankt Richard.
Vandaag hadden we een open dag op de vereniging. De intentie was om vandaag wat aan mijn 1100's te gaan doen. Helaas wegens de drukte bij ons (het vele praten met mensen), heb ik er geen tijd voor gehad.
Een aantal dagen geleden had ik de laatste 2 kapjes een badje gegeven om ze van alle vuil, vetten en slechte stukken verf te ontdoen. Wel heb ik deze avond de neusjes op de kapjes kunnen lijmen met epoxy lijm.
Hieronder mijn chemisch badje (bestaande uit water en een vaatwasblokje)
Hieronder kun je de geplakte neuzen zien.
Op de 2 foto's hieronder kun je zien dat ik 1 neusje aan heb moeten passen. De onderzijde van de neus was namelijk niet helemaal recht. Dit heb ik opgelost door aan iedere zijde een stukje styreen te plakken met secondelijm. Vervolgens heb ik hem met een vijltje helemaal recht gevijld. Als laatste heb ik met een Stanleymes voorzichtig de overtollige randjes eraf gehaald.
Mijn "te doen" lijstje gaat steeds kleiner worden. Het onderstaande moet nog gedaan worden:
- van 4 draaistellen de buffers/bufferbalken aanpassen
- draaistellen en kapjes spuiten
- kapjes voorzien van transfers
- laklaag spuiten
- nieuwe licht geleiders aanbrengen
- plaatjes verven met een kwastje en onder de neusjes monteren.
- zwarte kabels onderaan de neus verven en monteren
- loc weer in elkaar zetten
Lijkt makkelijker gezegd al gedaan
Vandaag hadden we een open dag op de vereniging. De intentie was om vandaag wat aan mijn 1100's te gaan doen. Helaas wegens de drukte bij ons (het vele praten met mensen), heb ik er geen tijd voor gehad.
Een aantal dagen geleden had ik de laatste 2 kapjes een badje gegeven om ze van alle vuil, vetten en slechte stukken verf te ontdoen. Wel heb ik deze avond de neusjes op de kapjes kunnen lijmen met epoxy lijm.
Hieronder mijn chemisch badje (bestaande uit water en een vaatwasblokje)
Hieronder kun je de geplakte neuzen zien.
Op de 2 foto's hieronder kun je zien dat ik 1 neusje aan heb moeten passen. De onderzijde van de neus was namelijk niet helemaal recht. Dit heb ik opgelost door aan iedere zijde een stukje styreen te plakken met secondelijm. Vervolgens heb ik hem met een vijltje helemaal recht gevijld. Als laatste heb ik met een Stanleymes voorzichtig de overtollige randjes eraf gehaald.
Mijn "te doen" lijstje gaat steeds kleiner worden. Het onderstaande moet nog gedaan worden:
- van 4 draaistellen de buffers/bufferbalken aanpassen
- draaistellen en kapjes spuiten
- kapjes voorzien van transfers
- laklaag spuiten
- nieuwe licht geleiders aanbrengen
- plaatjes verven met een kwastje en onder de neusjes monteren.
- zwarte kabels onderaan de neus verven en monteren
- loc weer in elkaar zetten
Lijkt makkelijker gezegd al gedaan
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Ombouw NS1100 naar 1100 met botsneus (diverse varianten)
Hier weer even een update van vandaag.
Bij het openmaken van 1 van de kapjes was er al 1 rood schakelaartje afgebroken. Hierdoor heb ik besloten deze er overal af te halen, de printplaat door te lussen en de gaten in de kapjes netjes weg te werken.
Als eerste heb ik, waar de schakelaar zat, de print doorgelust met een stukje draad.
Gezien ik zonder bovenleiding rij, is dit voor mij geen probleem.
Vervolgens heb ik een stukje styreen ongeveer op maat gesneden en met een klein vijltje bewerkt. Door middel van juist vijlen kon ik zo een soort van wig vorm maken.
Hierna heb ik aan de onderzijde van het stukje styreen gewoon een druppel secondelijm in gedaan.
Vervolgens weer met een stanleymes het overtollige weg gesneden. Tevens de 2 logo's naast het gat moest aan mijn stanleymes geloven
Hieronder kun je duidelijk het verschil zien tussen het oerlelijke rode doppie en het mooie afgevlakte dak.
Ten slotte kun je hieronder zien hoe alle 4 de daken zijn geworden:
Hierna had ik nog een klein beetje tijd om de laatste 3 draaistellen te demonteren. De buffers kun je voorzichtig met een tangetje losdraaien (ja deze hebben schroefdraad). Bij de eerste 2 draaistellen die ik al gedaan had, wist ik het nog niet. En heb ik na veel gevloek de dremel er maar in gezet. Deze buffertjes kan ik dus helaas niet meer hergebruiken. Gelukkig krijgen alle 3 de modellen vierkante buffers zoals het hoort. De ronde buffers die ik nu nog over heb, gaan naar 2 reparatie projecten.
Ik heb namelijk nog 2 1117's liggen waar aan 1 zijde de buffers/bufferbalken afgebroken zijn.
Zojuist ben ik er achter gekomen dat ik van 1 model de nummers aan de voorzijde ook nog mis. Deze ga ik zelf op mijn werk printen. Daar heb ik namelijk een laserprinter staan. Nu alleen nog wat decal papier op de kop tikken.
Heeft er iemand ervaring met een goed merk decal papier?
Bij het openmaken van 1 van de kapjes was er al 1 rood schakelaartje afgebroken. Hierdoor heb ik besloten deze er overal af te halen, de printplaat door te lussen en de gaten in de kapjes netjes weg te werken.
Als eerste heb ik, waar de schakelaar zat, de print doorgelust met een stukje draad.
Gezien ik zonder bovenleiding rij, is dit voor mij geen probleem.
Vervolgens heb ik een stukje styreen ongeveer op maat gesneden en met een klein vijltje bewerkt. Door middel van juist vijlen kon ik zo een soort van wig vorm maken.
Hierna heb ik aan de onderzijde van het stukje styreen gewoon een druppel secondelijm in gedaan.
Vervolgens weer met een stanleymes het overtollige weg gesneden. Tevens de 2 logo's naast het gat moest aan mijn stanleymes geloven
Hieronder kun je duidelijk het verschil zien tussen het oerlelijke rode doppie en het mooie afgevlakte dak.
Ten slotte kun je hieronder zien hoe alle 4 de daken zijn geworden:
Hierna had ik nog een klein beetje tijd om de laatste 3 draaistellen te demonteren. De buffers kun je voorzichtig met een tangetje losdraaien (ja deze hebben schroefdraad). Bij de eerste 2 draaistellen die ik al gedaan had, wist ik het nog niet. En heb ik na veel gevloek de dremel er maar in gezet. Deze buffertjes kan ik dus helaas niet meer hergebruiken. Gelukkig krijgen alle 3 de modellen vierkante buffers zoals het hoort. De ronde buffers die ik nu nog over heb, gaan naar 2 reparatie projecten.
Ik heb namelijk nog 2 1117's liggen waar aan 1 zijde de buffers/bufferbalken afgebroken zijn.
Zojuist ben ik er achter gekomen dat ik van 1 model de nummers aan de voorzijde ook nog mis. Deze ga ik zelf op mijn werk printen. Daar heb ik namelijk een laserprinter staan. Nu alleen nog wat decal papier op de kop tikken.
Heeft er iemand ervaring met een goed merk decal papier?
Laatst gewijzigd door mikey op 27 mar 2013 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Ombouw NS1100 naar 1100 met botsneus (diverse varianten)
Hier zijn we weer met een update.
Alle draaistellen heb ik vandaag helemaal af gemaakt. Gezien ik de vierkante buffers gebruik ipv de standaard ronde buffers, zijn de gaten van de bufferbalken te groot. Als eerste heb ik de bufferbalken opgevuld met een stukje styreen (vastgemaakt met een druppel secondelijm).
Hierna kon ik opnieuw kleine gaatjes boren met de juiste maat.
Vervolgens wederom met een druppel secondelijm de buffers er in gestoken.
Als laatste heb ik kleine inkepingen in de originele draaistellen gemaakt en hier de bufferbalk op gelijmd. Zoals je ziet heb ik ook alle koppelingen vervangen voor langere. Dit is niet verplicht, maar gezien ik met ontkoppelaars werk, zijn ze anders te kort om ver genoeg omhoog te kunnen.
Hieronder zie je alle 6 de draaistellen helemaal af. Nu alleen nog maar een likje verf.
Nu alleen nog een paar uitsparingen in het chassis van de loc vrezen en dan kan het spuiten gaan beginnen
Alle draaistellen heb ik vandaag helemaal af gemaakt. Gezien ik de vierkante buffers gebruik ipv de standaard ronde buffers, zijn de gaten van de bufferbalken te groot. Als eerste heb ik de bufferbalken opgevuld met een stukje styreen (vastgemaakt met een druppel secondelijm).
Hierna kon ik opnieuw kleine gaatjes boren met de juiste maat.
Vervolgens wederom met een druppel secondelijm de buffers er in gestoken.
Als laatste heb ik kleine inkepingen in de originele draaistellen gemaakt en hier de bufferbalk op gelijmd. Zoals je ziet heb ik ook alle koppelingen vervangen voor langere. Dit is niet verplicht, maar gezien ik met ontkoppelaars werk, zijn ze anders te kort om ver genoeg omhoog te kunnen.
Hieronder zie je alle 6 de draaistellen helemaal af. Nu alleen nog maar een likje verf.
Nu alleen nog een paar uitsparingen in het chassis van de loc vrezen en dan kan het spuiten gaan beginnen
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Ombouw NS1100 naar 1100 met botsneus (diverse varianten)
Vandaag de laatste hand aan de blokken gedaan. De chassis heb ik nu aangepast met een dremel om de kapjes passend te maken. Deze schuiven er nu perfect overheen.
Nu is als eerste het spuiten op de agenda. Erna kan ik de randen onder de neuzen apart verven en er onder monteren. Vandaar dat er nu nog dikke spleten tussen zitten.
Nu is als eerste het spuiten op de agenda. Erna kan ik de randen onder de neuzen apart verven en er onder monteren. Vandaar dat er nu nog dikke spleten tussen zitten.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
-
- Berichten: 5084
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Ombouw NS1100 naar 1100 met botsneus (diverse varianten)
Ik volg je topic al een tijd en ik vind het een erg leuk ombouw project, gaan stel mooie locs worden schat ik zo.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Re: Ombouw NS1100 naar 1100 met botsneus (diverse varianten)
Hoi Mike,
als je eventueel nog zo'n rode /zwarte onderplaat boven de buffers heb .
Kreeg gisteren een 1150 binnen en daar was het rode plaatje afboven de buffers .
Hoor het wel van je .
mvg Sjaak
als je eventueel nog zo'n rode /zwarte onderplaat boven de buffers heb .
Kreeg gisteren een 1150 binnen en daar was het rode plaatje afboven de buffers .
Hoor het wel van je .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Ombouw NS1100 naar 1100 met botsneus (diverse varianten)
Het heeft even geduurd, maar als het goed is heb je er nu 1tje van mij ontvangenKrab schreef:Hoi Mike,
als je eventueel nog zo'n rode /zwarte onderplaat boven de buffers heb .
Kreeg gisteren een 1150 binnen en daar was het rode plaatje afboven de buffers .
Hoor het wel van je .
mvg Sjaak
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Bouw locomotieven 1100 botsneus, 1500, 2400 en 1600P
Helaas een veel te lange tijd weer inactief op het forum geweest.
Evengoed ben ik nog wel druk aan het bouwen. Dit topic heb ik nu veranderd van alleen 1100 botsneus naar algemeen loc bouw topic.
Sinds kort ben ik in het bezit gekomen van 2 messing 2400's, een messing 1600P en een messing kit van de 1500. De bouw van alle modellen zal ik in dit topic bij gaan houden.
Allereerst ben ik begonnen met de bouw van de 1500 (zie de messing platen uit het kitje hieronder)
Hieronder 2 foto's na het solderen van het basisframe
Vervolgens ben ik met de dakdelen begonnen. Deze heb ik met een buisje rond gebogen
Zoals je op de foto hierboven ziet, heb ik de onderdelen ook al op het dak gemonteerd. Deze bestaat uit 3 plaatjes. Vervolgens heb ik voor ieder deel een gat in het dak geslepen. Met een beetje secondelijm heb ik ze eerst vastgelijmd om ze vervolgens vast te solderen. Zie foto hieronder
Hierna waren de buffers aan de beurt. Ook deze zijn vast gesoldeerd. Dit was nog wel een hele opgave om deze recht te krijgen. De pantograaf op het dak wordt nog vervangen door de juiste. Op mijn 1500 horen enkelbenige en niet de 2 benige die in de kit zaten.
Nu zijn de daken op de cabine's aan de beurt. Toen ik ze erop geplakt had, bleken ze veel te laag te zitten. Deze horen namelijk gelijk uit te komen met de rest van het dak. Dit los op ik met wat opvulmiddel. Deze heb ik er nu dik opgesmeerd om ze de volgende keer mooi glad te schuren.
Zoals je hieronder kunt zien, zijn de onderstellen alles behalve mooi. Deze ben ik inmiddels met een vrees helemaal aan het bewerken. De onderste rand heb ik er al helemaal afgehaald. Deze maak ik later van styreen.
Nu alleen nog op jacht naar een class 31 van graham farish als donor motor en draaistellen. Al een aantal weken ben ik Eb@y uk aan het afspeuren. Tot op heden helaas nog geen koopje gevonden. Nog even geduld dus
Evengoed ben ik nog wel druk aan het bouwen. Dit topic heb ik nu veranderd van alleen 1100 botsneus naar algemeen loc bouw topic.
Sinds kort ben ik in het bezit gekomen van 2 messing 2400's, een messing 1600P en een messing kit van de 1500. De bouw van alle modellen zal ik in dit topic bij gaan houden.
Allereerst ben ik begonnen met de bouw van de 1500 (zie de messing platen uit het kitje hieronder)
Hieronder 2 foto's na het solderen van het basisframe
Vervolgens ben ik met de dakdelen begonnen. Deze heb ik met een buisje rond gebogen
Zoals je op de foto hierboven ziet, heb ik de onderdelen ook al op het dak gemonteerd. Deze bestaat uit 3 plaatjes. Vervolgens heb ik voor ieder deel een gat in het dak geslepen. Met een beetje secondelijm heb ik ze eerst vastgelijmd om ze vervolgens vast te solderen. Zie foto hieronder
Hierna waren de buffers aan de beurt. Ook deze zijn vast gesoldeerd. Dit was nog wel een hele opgave om deze recht te krijgen. De pantograaf op het dak wordt nog vervangen door de juiste. Op mijn 1500 horen enkelbenige en niet de 2 benige die in de kit zaten.
Nu zijn de daken op de cabine's aan de beurt. Toen ik ze erop geplakt had, bleken ze veel te laag te zitten. Deze horen namelijk gelijk uit te komen met de rest van het dak. Dit los op ik met wat opvulmiddel. Deze heb ik er nu dik opgesmeerd om ze de volgende keer mooi glad te schuren.
Zoals je hieronder kunt zien, zijn de onderstellen alles behalve mooi. Deze ben ik inmiddels met een vrees helemaal aan het bewerken. De onderste rand heb ik er al helemaal afgehaald. Deze maak ik later van styreen.
Nu alleen nog op jacht naar een class 31 van graham farish als donor motor en draaistellen. Al een aantal weken ben ik Eb@y uk aan het afspeuren. Tot op heden helaas nog geen koopje gevonden. Nog even geduld dus
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Bouw locomotieven 1100 botsneus, 1500, 2400 en 1600P
Hele mooie loc die 1500. Staat ook bij mij hoogbop mijn lijst. Durf hetballeen niet aan om hem zelf te bouwen.
Succes met de bouw, je hebt al een mooi begin.
Succes met de bouw, je hebt al een mooi begin.
Re: Bouw locomotieven 1100 botsneus, 1500, 2400 en 1600P
He Sander
Je hebt een pb-tje.
Rick
Je hebt een pb-tje.
Rick
Love Kit Bashing and Home Made Structures
Re: Bouw locomotieven 1100 botsneus, 1500, 2400 en 1600P
Vandaag weer een stukje verder gegaan met de onderstellen. Deze heb ik helemaal losgehaald en de laatste hand aan het metaal gelegd. De volgende keer kan ik met styreen aan de slag de laatste onderdelen er op te monteren. De 1e class 31 is in ieder geval besteld.
Op de onderstaande foto kun je goed de verschillen zien.
Op de onderstaande foto kun je goed de verschillen zien.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Bouw locomotieven 1100 botsneus, 1500, 2400 en 1600P
Vandaag kreeg ik mijn 1e Class 31 binnen vanuit Engeland. Even getest en heeft een hele mooie gemiddelde snelheid. Er zitten 2 grote vliegwielen in waardoor hij ook mooi uitrolt.
Maandag gaat de sloop van deze loc beginnen
Maandag gaat de sloop van deze loc beginnen
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Bouw locomotieven 1100 botsneus, 1500, 2400 en 1600P
Hoeveel bouwpakketen 1500 heb je dan, dat je het over je 1e hebt
Paul Bender
Scheppen kan iedereen, stoken is een vak
Scheppen kan iedereen, stoken is een vak
Re: Bouw locomotieven 1100 botsneus, 1500, 2400 en 1600P
He, Paul.
Weet dat ie er minstens 3 heeft nu
komen net 2 bij mij vandaan.
Grt Rick
Weet dat ie er minstens 3 heeft nu
komen net 2 bij mij vandaan.
Grt Rick
Love Kit Bashing and Home Made Structures