Zelfbouw materieel (laatste update: Motorpost upgrade)

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1107
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: PIKO 1200 om nummere

Bericht door Doolemeister »

Hey Mike,

Heel erg mooi geworden!


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: PIKO 1200 om nummere

Bericht door mikey »

Doolemeister schreef:Hey Mike,

Heel erg mooi geworden!

Thanks! Ik neem ze morgen mee naar Houten ;)


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: PIKO 1200 om nummere

Bericht door mikey »

De afgelopen 3 dagen ben ik flink bezig geweest om mijn laatste 3 2200en te voorzien van Phildie zwaailichten.
Dit gaat om 1 bruine met blauwe zwaailichten en 2 geel grijze met rode zwaailichten.

Deze keer niet zo veel foto's, deze volgen nog met de volgende update.
Met een klein boortje heb ik een gaatje net onder het zwaailampje geboord. Daar moeten de lakdraden doorheen. Op de foto hieronder is dit erg moeilijk te zien.

Afbeelding

De decoder van Phildie is al helemaal compleet opgebouwd. Deze kan je gewoon in de print prikken.
Er zit ook een voorschakel printje aan. Deze past net onder de printplaat. Daar zit een kleine ruimte waar je alleen een pinnetje in af moet knippen.

De smd ledjes zitten op een mini ronde printplaat. Deze moet je wel eerst weer los solderen om de draden door de kap heen te krijgen. Met een stift markeer ik 1 draad en 1 zijde van de print zodat ik weer weet hoe ze vast moeten.
Vervolgens soldeer je deze dan weer vast.

Afbeelding

Ik heb ook even 2 filmpjes gemaakt. De zwaailichten tonen nog erg fel, maar er moeten nog glaasjes overheen waardoor dit aanzienlijk minder wordt.

Filmpje 1

Filmpje 2


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: 2200 Phildie zwaaili

Bericht door Hoontje »

Mooie update Mike. Herinnerd me eraan dat ik Martinus eens moet mailen. Had deze set in mei dit jaar bestelt, maar door privé omstandigheden kon hij toen niet leveren. Ben daarna vergeten het op te pakken... Vind het wel echt mooier dan geen lampen.

keep it up met je mooie ombouwen/superen!

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: 2200 Phildie zwaaili

Bericht door mikey »

Dan zou ik hem zeker even mailen. Ik had de setjes ergens in september besteld en 2 weken geleden binnen gekregen.


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Gebruikersavatar

Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: 2200 Phildie zwaaili

Bericht door Merijn »

Knap werk zeg! Ben benieuwd hoe ze er alledrie straks uitzien met zwaailampen.
Je schreef dat er nog een soort lampenkapjes over de leds heen komen. Zijn dat de originele namaak-lampjes die bij het model horen of heb je hier een mooier alternatief voor?

Groet, Merijn


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: 2200 Phildie zwaaili

Bericht door mikey »

Hoi Merijn,

Voor de rode zwaailichten gebruik ik de originele kapjes. Deze veil ik dan aan de onderzijde wat af en boor er met een klein boortje een gaatje in, zodat het smd ledje er in past.
Voor de blauwe zwaailichten gebruik ik kleine brandweerautootjes als donor. Deze hebben kleine blauwe glaasjes. Een foto daarvan gaat nog volgen zodra ik aan de glaasjes ga beginnen.

Als deze 3 ook af zijn, heb ik er totaal 5 met zwaailicht. Dan zal ik ook wel even een filmpje van plaatsen 8-)


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: 2200 Phildie zwaaili

Bericht door mikey »

Op de foto hieronder zie je de huisjes.
Ik heb het lampje eerst los gesoldeerd van het print plaatje en deze vervolgens door het voorgeboorde gaatje doorheen gedaan.
Erna weer vast solderen. De cabineverlichting plak ik ook met secondelijm in het huisje.

Afbeelding

Op de foto hieronder kun je de voorschakelprint goed zien. Om plaats te maken voor dit printplaatje moet je nog wel een pinnetje afknippen welke de originele printplaat omhoog houd. De originele print moet je dan los halen en dan kun je hem met een tangetje afknippen.

Afbeelding


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: 2200 Phildie zwaailicht)

Bericht door mikey »

Gisteren ben ik begonnen met mijn 2 traxx locomotieven te voorzien van Sound.

Ik had nog 2 D&H sound decoders liggen en daar hebben ze de soundfiles al van.
In 10 minuten tijd met de D&H programmer aan de slag en het sound staat op 2 decoders. Nu nog even inbouwen.
Ik heb ervoor gekozen om de Arnolds te voorzien van Sound i.p.v. te wachten op de Minitrix met Sound.

1 De Arnold met sound decoder is voordeliger als de Minitrix.
2 Het is nog maar de vraag of Minitrix een kloppende Traxx uit gaat brengen. Het plaatje wat ze nu laten zien klopt maar weinig aan.

Als eerste ben ik begonnen met het demonteren van de 2 locomotieven:

Afbeelding

Van de grijze versie (ex ITL) is de printplaat net even iets anders dan de NS versie.
Bij deze grijze past de decoder net niet in het gat. Even met een vijltje aan de slag en aan beiden zijdes een mm of 2 af vijlen en deze past dan wel.
Wel even opletten dat je de printbanen niet helemaal door vijlt.

Afbeelding

Afbeelding

Bij het loshalen van het NEM stekkertje op de printplaat waren bij mij een paar soldeerpunten afgebroken. Even de banen op de print volgen en dan vind je vanzelf de dichtstbijzijnde aansluitpunten (nog wel voor de componentjes blijven).

Zoals je ook kunt zien heb ik de versie gebruikt met de NEXT18 aansluiting. Hier kun je ook los contra stekker printplaatje kopen. Daar zitten dan wel stijve NEM 651 draden aan vast. Deze heb ik los gesoldeerd en er losse draden aan gemaakt.

Na het plaatsen en solderen van de decoder op de printplaat is het tijd om de motor er uit te halen. De draden van de speaker moeten namelijk naar beneden. De speaker is makkelijk passend te maken aan de onderzijde van de loc.

Afbeelding

Bij de klemmen van de motor in het chassis heb ik de gaten wat opgeruimd zodat daar ook een draadje bij doorheen kan.

Afbeelding

Zoals je hieronder kunt zien is er genoeg ruimte om deze in de onderbouw te krijgen.

Afbeelding

Dan is het tijd voor de dremel. Eerst een beetje grof uitzagen en erna voorzichtig met een vijltje zodat het allemaal mooi past.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan de draden naar beneden rijgen, de motor er weer in klikken en de printplaat vast schroeven.

Afbeelding

Afbeelding

Als het dan weer in elkaar zit alles even vast solderen (de draden naar de speaker kan je in de klemmetjes steken).

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels zit mijn NS Traxx alweer in elkaar en is positief getest. Vanmiddag nog de grijze af maken.
Volgend weekend in Zutphen mag deze als korte ICD stam gaan rijden. Dan zal ik ook wat filmpjes maken en deze uiteraard posten.


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Traxx geluid inbouw)

Bericht door FidOo »

He Mike, mooie ombouw. 1 vraag waarom ga je voor de sd18 met nxt18 aansluiting en niet voor de sd10a en bedraadt je die zelf. Scheelt weer een onhandige adapter.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Traxx geluid inbouw)

Bericht door mikey »

Hoi Joost,

Het had eigenlijk 2 redenen.

Ik had deze decoders al liggen voor andere projecten. Ik had al eerder besloten deze toch niet in die projecten in te bouwen. Dan is het zonde om daar weer speciaal nieuwe voor aan te schaffen.

De 2e reden is dat het op deze manier makkelijk is de decoder er weer in te zetten en uit te halen zonder solderen. Mocht ik er ooit in de toekomst weer een decoder in willen zetten i.p.v. de sound is dit eenvoudig te klikken.
Als ik wat aan het sound wil aanpassen is het ook makkelijker de decoder er uit te halen en op de programmer te klikken, dan een spoor aan te sluiten.

Als het dus past gebruik ik liever deze "handige" adapters. Ze kosten ook maar een paar euro per stuk.


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Gebruikersavatar

Prutsert
Berichten: 124
Lid geworden op: 14 okt 2014 00:31
Locatie: Haarlem

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Traxx geluid inbouw)

Bericht door Prutsert »

Dat was een leuk en leerzaam stukje om te lezen Mike.
Bedankt voor het delen via het N-forum.

Groet Hans


1 gebrek, N modelspoor en Formule-1 gek.

Bekijk ook mijn "hoogoven project" in schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =21&t=9299
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Traxx geluid inbouw)

Bericht door mikey »

Bedankt Hans!

Het heeft even geduurd, maar zoals beloofd hierbij het rijdende filmpje. Dubbel tractie als ICD stam met geluid. Ik moet alleen nog een beetje stoeien met de remvertraging en instellingen in Koploper om het remgeluid te activeren.



Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Traxx geluid inbouw)

Bericht door FidOo »

Mooi geworden hoor Mike.

En je redenatie is wel te begrijpen, overigens kun je met D&H tegenwoordig ook gewoon sounds laden via de rails. Dus je hoeft je decoder niet meer via Susi aan de programmer te hangen. (duurt wel een stuk langer, maar t niet hoeven openen en verwijderen van decoders vind ik een heel goed punt).

Maar he, als je de decoders al hebt!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Traxx geluid inbouw)

Bericht door mikey »

Dan is het nu weer tijd voor een update van mijn bollenwagens.

Ik heb de nieuwe leidingen voor de onderzijde eerst geschuurd, ontvet en in de primer gezet.
Vervolgens heb ik met de airbrush de bollen en de leidingen grijs gespoten.
Na de kleur grijs is het tijd voor de transfers. Dit zijn watertransfers.

Ik heb het idee dat de transfers er goed op zitten en wel tegen een stootje kunnen. Blanke lak moet ik dus nog even over nadenken.

Dan hier de fotootjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je kunt zien zijn alle borden zwart geworden. Ik heb door een hoop foto's door zitten snuffelen van dit type bollenwagen en tot op heden alleen met zwarte borden gevonden. Ook van al die foto's maar 1 met NS logo's. Vandaar dat ik nu maar 1 van de 6 heb voorzien van de NS logo's


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Bollenwagens)

Bericht door Rick »

Dat ziet er leuk uit, alleen zou ik wel op alle wagens NS-logo's aanbrengen of ze ruim verweren. Het logo was meestal vrijwel onzichtbaar geworden in de dienst. Bij mij zijn de wagens ook een iets donkerder grijs maar die zijn dan ook net uit de revisie gekomen. :)


Gebruikersavatar

geertvt
Berichten: 274
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Bollenwagens)

Bericht door geertvt »

Mooi zeg! Kleur vind ik wel erg in de buurt komen. NS logo's waren niet goed zichtbaar. Je kunt er natuurlijk ook onderstaande variant van maken... :D

Afbeelding

Afbeelding


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Bollenwagens)

Bericht door mikey »

Dat is helaas de verkeerde type bollenwagen Geert (ik gok je naam maar even aan de hand van je gebruikersnaam).

Kijk maar naar het buizenwerk. Het type welke jij nu neergezet hebt, heeft allemaal rechte buizen en aan de onderzijde geen leidingwerk.
Degene welke ik gemaakt heb is met ronde buizen over de bollen en heeft leidingwerk aan de onderzijde ;) Er zit dan ook nog eens verschil in de maat bol.


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Bollenwagens)

Bericht door mikey »

Rick schreef: Dat ziet er leuk uit, alleen zou ik wel op alle wagens NS-logo's aanbrengen of ze ruim verweren. Het logo was meestal vrijwel onzichtbaar geworden in de dienst. Bij mij zijn de wagens ook een iets donkerder grijs maar die zijn dan ook net uit de revisie gekomen. :)
Ik heb hier ook veel informatie vandaan gehaald (wel even kijken naar de juiste type: U3810)
http://spoorhistorie.com/goederenwagens-ucs.html
Als ik bij de plaatjes van de U3810 op de bovenstaande link bekijk (ik wil niet zomaar plaatjes zonder toestemming posten), kan ik totaal geen NS logo vinden of er uit halen. Er zitten plaatjes bij met gloednieuwe bollen. En dan is dit niet de enige bron welke ik bekeken heb 8-)

De U3840 heeft wel voornamelijk met NS logo gereden.
Ik blijf dus toch echt met 1 wagen met NS logo hoe gaaf ik ze ook vind ;)


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Gebruikersavatar

geertvt
Berichten: 274
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Bollenwagens)

Bericht door geertvt »

Bedankt voor je uitleg. Daar leer ik weer wat van!
Blijf het knap vinden hoe jij ze zelf kunt maken. Ook de botsneuzen vind ik geweldig. Ooit gedacht om ze te gaan verkopen?

Groeten Geert


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Bollenwagens)

Bericht door Rick »

mikey schreef: 16 apr 2019 11:31
Rick schreef: Dat ziet er leuk uit, alleen zou ik wel op alle wagens NS-logo's aanbrengen of ze ruim verweren. Het logo was meestal vrijwel onzichtbaar geworden in de dienst. Bij mij zijn de wagens ook een iets donkerder grijs maar die zijn dan ook net uit de revisie gekomen. :)
Ik heb hier ook veel informatie vandaan gehaald (wel even kijken naar de juiste type: U3810)
http://spoorhistorie.com/goederenwagens-ucs.html
Als ik bij de plaatjes van de U3810 op de bovenstaande link bekijk (ik wil niet zomaar plaatjes zonder toestemming posten), kan ik totaal geen NS logo vinden of er uit halen. Er zitten plaatjes bij met gloednieuwe bollen. En dan is dit niet de enige bron welke ik bekeken heb 8-)

De U3840 heeft wel voornamelijk met NS logo gereden.
Ik blijf dus toch echt met 1 wagen met NS logo hoe gaaf ik ze ook vind ;)
Bij de tweede foto van de 3810 zal je inderdaad geen NS-logo vinden, dat was toen nog niet ingevoerd. :lol: Zonder kan natuurlijk altijd al denk ik dat het merendeel wel een logo had. Maar meer foto's van bollenwagens laten zien kan natuurlijk geen kwaad.

Of ga je juist voor de afleveringstoestand?


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Bollenwagens)

Bericht door mikey »

geertvt schreef: 16 apr 2019 12:05 Bedankt voor je uitleg. Daar leer ik weer wat van!
Blijf het knap vinden hoe jij ze zelf kunt maken. Ook de botsneuzen vind ik geweldig. Ooit gedacht om ze te gaan verkopen?

Groeten Geert
Daar heb ik zeker over nagedacht, maar door tijdgebrek kom ik niet eens aan mijn eigen projecten toe. Ik ben nogal een perfectionist en steek daarom veel tijd in mijn projecten. En als ik dan al die tijd om ga rekenen in een tarief, worden ze onbetaalbaar.

Daarom maak ik alleen maar voor mijzelf en deel mijn ervaring met iedereen, zodat andere mensen ervan kunnen leren en ze zelf uit kunnen voeren.
Heel sporadisch maak ik nog wel eens een extra model, maar die verdwijnt dan meestal al direct naar een clubgenoot.


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Bollenwagens)

Bericht door mikey »

Rick schreef: 16 apr 2019 12:48 Bij de tweede foto van de 3810 zal je inderdaad geen NS-logo vinden, dat was toen nog niet ingevoerd. :lol: Zonder kan natuurlijk altijd al denk ik dat het merendeel wel een logo had. Maar meer foto's van bollenwagens laten zien kan natuurlijk geen kwaad.

Of ga je juist voor de afleveringstoestand?
Nee hoor. zeker ook wat bollenwagens op leeftijd, maar tussen al die foto's van bollenwagens op leeftijd heb ik maar 1 foto gevonden waar een NS logo zichtbaar is.

Betreft hier foto's plaatsen is het wel een lastig dingetje. Ik kan niet zomaar foto's van het internet plukken en deze hier posten. Dan moet ik weer toestemming aan diegene vragen. Gezien alle foto's welke ik bekeken hebben van vele bronnen komen, is het niet te doen al die mensen het te niet vragen.

Google, Flickr, FB enz is dan je grootste vriend ;)


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Bollenwagens)

Bericht door Rick »

Een link plaatsen is niet verboden en mag zonder toestemming hoor ;) Zoals naar dit aardige treintje.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Bollenwagens)

Bericht door mikey »

Je link is geen u3810 ;)

Ik weet dat je wel linkjes mag posten. Maar ik ben al langer als een jaar bezig met de ondezoek en het bouwen (tussen al die andere projecten door). Ik heb thuis gewoon een verzamelmapje op mijn computer waar ik al die foto's in opgeslagen heb voor mijzelf. Mijn geheugen weet echt niet meer van welke sites ik die foto's geplukt heb :?
Dan zul je mij maar moeten geloven op mijn blauwe ogen... Ohnee ik heb bruine ogen :lol:


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Plaats reactie