Zelfbouw materieel (laatste update: Motorpost upgrade)

Zelfbouw, wie doet het en hoe.

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Bollenwagens)

Bericht door Rick »

mikey schreef: 16 apr 2019 11:31
Rick schreef: Dat ziet er leuk uit, alleen zou ik wel op alle wagens NS-logo's aanbrengen of ze ruim verweren. Het logo was meestal vrijwel onzichtbaar geworden in de dienst. Bij mij zijn de wagens ook een iets donkerder grijs maar die zijn dan ook net uit de revisie gekomen. :)
Ik heb hier ook veel informatie vandaan gehaald (wel even kijken naar de juiste type: U3810)
http://spoorhistorie.com/goederenwagens-ucs.html
Als ik bij de plaatjes van de U3810 op de bovenstaande link bekijk (ik wil niet zomaar plaatjes zonder toestemming posten), kan ik totaal geen NS logo vinden of er uit halen. Er zitten plaatjes bij met gloednieuwe bollen. En dan is dit niet de enige bron welke ik bekeken heb 8-)

De U3840 heeft wel voornamelijk met NS logo gereden.
Ik blijf dus toch echt met 1 wagen met NS logo hoe gaaf ik ze ook vind ;)
Bij de tweede foto van de 3810 zal je inderdaad geen NS-logo vinden, dat was toen nog niet ingevoerd. :lol: Zonder kan natuurlijk altijd al denk ik dat het merendeel wel een logo had. Maar meer foto's van bollenwagens laten zien kan natuurlijk geen kwaad.

Of ga je juist voor de afleveringstoestand?


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Bollenwagens)

Bericht door mikey »

geertvt schreef: 16 apr 2019 12:05 Bedankt voor je uitleg. Daar leer ik weer wat van!
Blijf het knap vinden hoe jij ze zelf kunt maken. Ook de botsneuzen vind ik geweldig. Ooit gedacht om ze te gaan verkopen?

Groeten Geert
Daar heb ik zeker over nagedacht, maar door tijdgebrek kom ik niet eens aan mijn eigen projecten toe. Ik ben nogal een perfectionist en steek daarom veel tijd in mijn projecten. En als ik dan al die tijd om ga rekenen in een tarief, worden ze onbetaalbaar.

Daarom maak ik alleen maar voor mijzelf en deel mijn ervaring met iedereen, zodat andere mensen ervan kunnen leren en ze zelf uit kunnen voeren.
Heel sporadisch maak ik nog wel eens een extra model, maar die verdwijnt dan meestal al direct naar een clubgenoot.


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Bollenwagens)

Bericht door mikey »

Rick schreef: 16 apr 2019 12:48 Bij de tweede foto van de 3810 zal je inderdaad geen NS-logo vinden, dat was toen nog niet ingevoerd. :lol: Zonder kan natuurlijk altijd al denk ik dat het merendeel wel een logo had. Maar meer foto's van bollenwagens laten zien kan natuurlijk geen kwaad.

Of ga je juist voor de afleveringstoestand?
Nee hoor. zeker ook wat bollenwagens op leeftijd, maar tussen al die foto's van bollenwagens op leeftijd heb ik maar 1 foto gevonden waar een NS logo zichtbaar is.

Betreft hier foto's plaatsen is het wel een lastig dingetje. Ik kan niet zomaar foto's van het internet plukken en deze hier posten. Dan moet ik weer toestemming aan diegene vragen. Gezien alle foto's welke ik bekeken hebben van vele bronnen komen, is het niet te doen al die mensen het te niet vragen.

Google, Flickr, FB enz is dan je grootste vriend ;)


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Bollenwagens)

Bericht door Rick »

Een link plaatsen is niet verboden en mag zonder toestemming hoor ;) Zoals naar dit aardige treintje.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Bollenwagens)

Bericht door mikey »

Je link is geen u3810 ;)

Ik weet dat je wel linkjes mag posten. Maar ik ben al langer als een jaar bezig met de ondezoek en het bouwen (tussen al die andere projecten door). Ik heb thuis gewoon een verzamelmapje op mijn computer waar ik al die foto's in opgeslagen heb voor mijzelf. Mijn geheugen weet echt niet meer van welke sites ik die foto's geplukt heb :?
Dan zul je mij maar moeten geloven op mijn blauwe ogen... Ohnee ik heb bruine ogen :lol:


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Gebruikersavatar

3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Bollenwagens)

Bericht door 3dbuildr »

Mikey, fraai geworden met dat leidingwerk!! Naar aanleiding van jouw opmerking over wel/geen NS-logo heb ik eens door mijn verzameling foto's heengespit en ik vind er behoorlijk wat met dit type leidingwerk mét NS-logo:

Afbeelding
2x14m3metNSlogo by , on Flickr

Dus ik zou zeggen doe wat jij leuk vindt, met en zonder zijn allebei OK! (Eventueel kun je de handwielen van de kleppen nog met wat rood aanstippen en de drukmeter met wat wit). Imposant rijtje zo :)

Fred


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Bollenwagens)

Bericht door mikey »

Bedankt voor de plaatjes Fred. Als ik heel goed naar de borden kijk, lijken het 6 foto's te zijn van 2 bollenwagens (kan ik misschien mis hebben).
Wel grappig om te zien dat ze niet echt consequent waren met de plaatsing van het NS logo. Ze zitten op verschillende hoogtes :P


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier

ns1200
Berichten: 807
Lid geworden op: 26 apr 2011 19:03

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Bollenwagens)

Bericht door ns1200 »

Heeft er iemand foto's van de bollenwagens voor de Nederlandse Cement Handelsmij?
Die van de ENCI heb ik al.
Rick


Love Kit Bashing and Home Made Structures
Gebruikersavatar

richard7877
Berichten: 1398
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Bollenwagens)

Bericht door richard7877 »

[/quote]

Daarom maak ik alleen maar voor mijzelf en deel mijn ervaring met iedereen, zodat andere mensen ervan kunnen leren en ze zelf uit kunnen voeren.
Heel sporadisch maak ik nog wel eens een extra model, maar die verdwijnt dan meestal al direct naar een clubgenoot.

[/quote]

Daarom ben ik ook blij dat ik bij deze club zit :P

Maar even alle gekheid op een stokje echt onwijs gaaf geworden, ik moet ook nodig eens even verder met mijn bollenwagens en vele projecten die op mij liggen te wachten.

Groeten Richard


http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Bollenwagens)

Bericht door mikey »

Afgelopen maandag ben ik verder gegaan met het onderzoek naar de Piko 2400 en het wegvallen van het geluid.

Ik heb de boel open gehaald en het e.e.a. getest. Ik ben inmiddels achter de oorzaak.
Het probleem zit hem in het aangedreven draaistel. Het ophangpunt van het draaistel zit boven de voorste as waar de antislip bandjes om zitten.
Zodra de lok in beweging komt, in de richting van het aangedreven draaistel, probeert het draaistel licht te kantelen door de antislip bandjes. Wanneer dan het niet aangedreven draaistel even geen contact maakt, kan het aangedreven draaistel ook geen contact maken met het spoor. Door antislipbandjes komt geen stroom door en de andere as wordt opgetild waardoor ook geen contact is. Doordat de stroom dan even weg valt, geeft de lok geen tractie meer en komt het volle gewicht weer op alle 4 de assen te staan (het aangedreven draaistel probeert dan niet meer te kantelen). op dat punt krijgt de lok weer stroom en gaat het geluid vrolijk verder. De lok blijft in beweging door het vliegwiel.

Dan zijn er een aantal oplossingen:

-De 2 assen omwisselen in het aangedreven draaistel. De anti slipbandjes werken dan minder. Ze stuiteren dan als het ware over het spoor. Dit gaat dan licht te koste van de trekkracht.
-De antislip bandjes as vervangen voor een niet antislip bandjes as. Dit gaat erg ten koste van de trekkracht.
-Een locbuffer inbouwen om de stroomloze stukjes op te vangen.

Inmiddels ben ik met de laatste optie bezig.
Ik heb ruimte genoeg gevonden om een lokbuffer in de lok te plaatsen. Deze buffer bouw ik zelf met smd componentjes aan de hand van het schema van Martin Domburg.

Ik heb al een locbuffer gebouwd en inmiddels 2 lakdraden aan de Next 18 decoder gesoldeerd. Ik heb de juiste pinnen van de connector gevolgd en de enige oplossing is dit rechtstreeks op de Next18 connector te solderen.
Momenteel heb ik alleen nog maar een foto van de lakdraden. Morgen ga ik verder met de bouw en geef erna weer een update.

Afbeelding


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: 2400 locbuffer)

Bericht door erik-n-fan »

Heel benieuwd of dit de prettigste oplossing is. Ik herken dit gedrag ook een beetje bij mijn 2400, maar het patroon zoals jij zo duidelijk ervaart heb ik nog niet kunnen herkennen - ik ga er zelf nog eens goed op letten en ben uiteraard benieuwd naar het resultaat van de locbuffer.


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: 2400 locbuffer)

Bericht door Hoontje »

Ben ook erg benieuwd! De rijeigenschappen van mijn 2400 met sound vallen echt bar tegen. Een extreem schone baan lost wel een en ander op, maar na 1 rondje begint hij inderdaad ook te hikken qua sound. Ik denk hetzelfde patroon te herkennen als jij beschrijft Mike. Ga eens kijken of ik de assen kan veranderen en of dit dan al verbetering oplevert...


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: 2400 locbuffer)

Bericht door mikey »

Ik heb inmiddels ook getest met een locbuffer van 300uF en 600uF.
Beiden merk ik totaal geen verschil. Het geluid valt nog steeds weg bij zeer kortstondige stroomonderbrekingen. Ik weet niet of net als met de ESU ook decoder instellingen aangepast moeten worden. Ik heb al even vluchtig in de beschrijvingen gekeken, maar kon het nog niet zo 123 vinden.

Afbeelding

Ook heb ik de 2 assen omgewisseld. Dit verbetert wel de stroomafname enorm en het geluid valt hierbij minder snel weg. Wel hakt dit helaas in de trekkracht. Binnenkort even testen wat de loc nog kan mee slepen en of hellingen ook te doen zijn.

Betreft de locbuffer. Weer terug naar de tekentafel......


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: 2400 locbuffer)

Bericht door mikey »

En weer een nieuw project........
Ik ben weer bezig een loc te voorzien van sound. Tot op heden ben ik deze loc nog nooit met sound tegen gekomen, dus wellicht is dit wel een primeur :roll:

Ik heb nu voor de nieuwe decoder V5 van Esu gekozen. De keuze is vanwege de beschikbare sound file en het fenomenale geluid wat deze decoder kan produceren. Helaas is de stekker, welke je er bij krijgt om van Next 18 naar wat anders te gaan, wel erg grof. Daarom heb ik nu de D&H adapter besteld (Nog even wachten tot deze binnen komt).

Als eerste heb ik de loc helemaal uit elkaar gehaald om dan vervolgens de frees in het chassis te zetten. Eerste instantie heb ik gekeken waar mogelijk de decoder past. Als ik deze bovenop wil plaatsen moet ik drastisch in de printplaat gaan hakken en deze totaal opnieuw opbouwen. Daarom heb ik bij deze loc gekozen om de decoder aan de onderzijde te gaan plaatsen. De speaker past namelijk (met enig slijpwerk) goed in 1 van de cabines.

Afbeelding

Zoals op de foto hierboven te zien, heb ik eerst het blokje staal van het chassis af gefreesd.

Afbeelding

Afbeelding

Bij de 2 foto's hierboven kun je zien hoe ik ruimte heb gemaakt voor de speaker. Mocht door een één of andere rede het sound te zacht zijn, kan ik later altijd nog aan de andere zijde een 2e speaker bouwen. Maar na mijn eigen ervaring met ESU sound decoders verwacht ik dat dit erg luid zal zijn.

Welke loc dit gaat worden hou ik nog heel even als verrassing. Dit is uiteraard wel een loc welke, net als al het andere materieel in mijn verzameling, in Nederland heeft gereden/rijdt.

Wellicht kan iemand hem herkennen aan het chassis en print ;)

Tevens is de bestelling van deze sound decoder een voorproefje voor mijn volgend sound project. Dit wil ik dan eerst in 1 locomotief bouwen, en dan vervolgens in de overige 3. Dit heb nu goed op kunnen meten en die bestelling zal ook binnenkort de deur uit gaan (bereid je maar voor Hans!).
Ook dit project hou ik nog heel even geheim :D


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Nieuw geluid project)

Bericht door Rick »

ESU soundfile S0051 zeker?



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Nieuw geluid project)

Bericht door FidOo »

Mag er geraden worden. Dit wordt een minitrix 1800 met geluid...
Gaaf project weer hoor!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Nieuw geluid project)

Bericht door mikey »

Er mag zeker geraden worden! Er gaan er 2 door voor de koelkast :D

De donor is van de 1828 van Minitrix.
Deze gaat nog wel omgenummerd worden naar een 1700 nummer.


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Nieuw geluid project)

Bericht door mikey »

Soms denk ik ook wel eens niet aan dingen.... Het idee was om de onderbouw van de 1800 om te wisselen voor de correcte Shapeways versie. Deze is aanzienlijk kleiner en kan ik daar geen decoder meer in verstoppen. Terug naar de tekentafel!

Toch maar weer de frees er in zetten zodat ik de decoder er zo diep mogelijk in kan leggen. Het zal nog wel even een beetje sleutelen worden aan de onderbouw, maar het moet allemaal weer net gaan passen.

Afbeelding

Afbeelding


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Nieuw geluid project)

Bericht door FidOo »

Zou je niet alsnog je decoder bovenop plaatsen, de originele printplaat is op de aansluitingen en weerstanden van je verlichting na volledig waardeloos. kun je volgens mij beter het middelste gedeelte van je print gewoon compleet weghalen en daar je decoder plaatsen.

Lijkt mij ook makkelijker bedraden omdat je alles boven hebt. Motor direct aan de decoder, en de draden voor de verlichting aansluiten op de betreffende weerstanden. klaar is mikey


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Nieuw geluid project)

Bericht door mikey »

Dat was een stuk makkelijker geweest Joost, maar helaas past de decoder met connector helaas net niet tussen de motor en de kap.
Dus komt toch aan de onderzijde. Ik heb de aansluitpunten al gevonden op de printplaat, dus die kan ik dan intact houden.


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Nieuw geluid project)

Bericht door FidOo »

Aha dat verklaart alles. Had gedacht dat de decoder zonder print wel zou passen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Nieuw geluid project)

Bericht door mikey »

Dat had ik ook gehoopt. Maar in de onderbouw komt ook wel goed. Ik ben best wel handig met de frees, dus dat is nooit een probleem. Dat gat had ik echt in 2 minuten gemaakt.


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier

Ronaldp
Berichten: 1460
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Nieuw geluid project)

Bericht door Ronaldp »

Mag ik vragen wat voor freesmachine je hebt?

Mvg ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Nieuw geluid project)

Bericht door mikey »

Vragen mag altijd ;)
Ik maak gebruik van de freesmachine op mijn vereniging. Daar staat als ik het goed heb de Proxxon MF70


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Zelfbouw materieel (laatste update: Nieuw geluid project)

Bericht door mikey »

En dan nu een project waarbij alleen wat soldeerwerk en een klein beetje styreen snijden nodig is. Een 6400 voorzien van sound.
Ik heb bij dit ombouwproject gebruikt gemaakt van de ESU Loksound V5 micro en een D&H NEXT 18 adapter.

Allereerst de speaker. Deze past precies in de cabine. Van de standaard bijgeleverde speaker hoef je alleen maar de 2 zwarte pootjes af te snijden/vijlen. Dan heb ik vervolgens een heel dun plaatje styreen met secondelijm op de speaker gemaakt om als klankkast te dienen.

De kap van de Minitrix 6400 kun je er met een beetje beleid er gewoon aftrekken en vervolgens het huisje weer van de kap. Erna hoef je alleen het zwarte afdekplaatje in de kap er uit te halen. Deze heb je dan niet meer nodig.

De speaker klemt precies tussen de ruitjes. Ook hier hoef je niets voor weg te vijlen.

Afbeelding

Van het chassis hoef je alleen maar het printje er af te halen waar normaal de (dummie)decoder in gaat. Door het verwijderen moeten er wel wat draden van de verlichting en 1 draaistel weer doorgetrokken worden naar het andere printplaatje. Dit is een kwestie van goed kijken en de draden 1 voor 1 omwisselen.

Het printje wat er uit gaat is hieronder te zien (1e foto zit hij er nog op en de 2e foto is hij los)

Afbeelding

Afbeelding

Het wormwieltje heb ik vervolgens afgedekt met een stukje electro isolatietape wat hittebestendigd is.
Dan hoeft alleen nog maar de D&H adapter vast gesoldeerd te worden aan de print en de speaker.
Op de printplaat zitten alle 6 de aansluitpunten naast elkaar. De kleurcodering van deze loc is wat vreemd. Grijs en bruin wordt voor de verlichting gebruikt en groen en blauw voor de motor. Op de foto hieronder kun je zien welke volgorde je moet aanhouden. Het klopt dus dat dan zwart op rood gaat en rood op bruin (ging ook tegen mijn gevoel in).

Afbeelding

Afbeelding

Dan is het als laatste nog even een klusje om alles weer netjes in de kap te krijgen. Dat past allemaal echt net.

Als laatste heb ik er nog even snel een kort filmpje gemaakt.



Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Plaats reactie