[Polar Express] Gebouwen aan de haven

Zelfbouw, wie doet het en hoe.

Traibergen

Re: [Polar Express] Gebouwen aan de haven

Bericht door Traibergen » 04 dec 2013 20:53

Super gemaakt.

Onderwerp starter
maarten

Bericht door maarten » 04 dec 2013 22:29

Bedankt jongens.
@Steven: Frans maakt inderdaad ook erg leuke dingen! Ik zou wel een deel van zijn inspiratie willen lenen. ;)

Vandaag niet veel gedaan maar toch de afdeklatten op de hoeken gemaakt. Ze zijn van papier en vastgezet met boekbinderslijm. Ergens gelezen dat dat minder vochtig is en sneller droogt. Klopt wel kan ik zeggen. :mrgreen: De latten zijn nu nog wit van het papier, ik wil ze nog wat minder wit gaan maken.
Afbeelding

Ook de aanbouw zit er nu aan vast. Ook vastgezet met boekbinderslijm omdat dat prima houdt op verf zonder het aan te tasten.
Afbeelding

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
maarten

Bericht door maarten » 06 dec 2013 22:35

Kees, het heeft inderdaad iets verslavends dat zelf bouwen. Dus we gaan gewoon lekker door. :mrgreen:

Gisteren toch nog wat gedaan, een dak op het huis en schoren op de deuren aan een kant. Het dak is van karton, straks komt er sneeuw op te liggen dus dat het karton is zie je straks niet meer.
Afbeelding

Over de schoren was ik toch minder enthousiast. Dus dat moest anders. Helaas met het er af trekken ging de verf mee dus moest ook opnieuw geverfd worden. Helaas verkeerde tube gepakt dus zit ik nu met kleurverschil. Misschien dat ik het zo laat, maar misschien ook niet.
Afbeelding

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Hoontje

Bericht door Hoontje » 07 dec 2013 01:03

He Maarten,

Ziet er mooi uit hoor!

Groetjes,

Hoontje

Onderwerp starter
maarten

Bericht door maarten » 07 dec 2013 22:32

Dank je Alwin. ;)

Vandaag niet zo veel gedaan, vloertje in gemaakt en de binnenzijde van de 'muren' geverfd. Polar Express wordt een avond-/nachtscène dus komt er verlichting in 'Willy's Bait 'n Stuff'. Aangezien het avond is zal er beneden geen licht branden, wel boven in het woongedeelte en in het kantoortje (aanbouwtje).

De deuren opnieuw geverfd, gewoon 1 laagje met de kwast. Beter, ik was toch niet tevreden. 8-)
Afbeelding

Kiekje van boven, aan de 'balkjes' komt de verlichting straks. Vloertje en geverfde (binnen)muren zijn hier goed te zien.
Afbeelding

Nog een deur in het kantoor maken, ledjes er in en het dak kan er op.

Groeten,
Maarten

Onderwerp starter
maarten

Bericht door maarten » 13 dec 2013 23:21

De elektricien is langs geweest, net als de glaszetter (eindelijk) en de deur van het kantoortje zit er ook in. Zelfs het glas in de kantoordeur is niet vergeten. Aan de 'achterkant' zijn de stijlen aangebracht van de deuren. Hoewel smaller als de magazijndeuren aan de voorkant heb ik toch besloten om er 2 deuren van te maken, voor een enkele is ie te breed. Een schuifdeur was ook leuk geweest, maar dat had er constructietechnisch anders uit gezien.

Voorkant:
Afbeelding

Achterkant:
Afbeelding

De ingebouwde ledjes zijn te wit (blauwig), ik probeer wat oranje glasinlood-verf te 'lenen' van een kennis, dat schijnt goed te werken. Als de lichtkleur naar mijn zin is lijm ik het dak vast en is het enige wat nog rest een bord en wat reclame-decals maken.

Groeten,
Maarten

Hoontje

Bericht door Hoontje » 14 dec 2013 08:59

Hoi Maarten,

Wederom netjes hoor!

Groetjes,

Hoontje

Onderwerp starter
maarten

Bericht door maarten » 16 feb 2014 10:55

Inmiddels ben ik een tijdje geleden al begonnen met de bouw van het volgende item, Roscoe's Salvage & Repair:

Afbeelding
Alle muurdelen. Het bestaat uit een hoofdgebouw en een los gebouwtje (vierkantige toren). Het spoor loopt hier tussendoor, de gebouwen worden verbonden met een soort brug waar een kraan onder hangt.

Afbeelding
Klaar voor een laag grondverf.

Afbeelding
Eerste laag. Gesponsd met wit, grijs en titanium buff light (zeg maar beige-gelig) en een vleugje bruin. Vleugje was eigenlijk nog te groot.

Afbeelding
En met een zwarte wash er over. Best wel donker (en afgeleefd), gaat denk ik nog wat overheen.

Afbeelding
De muren toch maar aan elkaar gezet.

Groeten,
Maarten

gek op stoom

Bericht door gek op stoom » 16 feb 2014 12:04

heel netjes gemaakt Maarten
mooie kleur

Gr andy

Onderwerp starter
maarten

Bericht door maarten » 29 dec 2016 08:51

Aan het gebouw van Roscoe's Salvage & Repair is niet veel meer gedaan. Wel een lichtmasker gemaakt voor de onderste verdieping, verder is er eigenlijk niets meer aan gebeurt. Wel wat onderdeeltjes kwijt geraakt dus die zal ik opnieuw moeten maken. :(

Groeten,
Maarten

Plaats reactie