3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 684
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door Paul_DMV »

Ondertussen de handrails gespoten en er weer op. Laatste plekjes bijgewerkt. De life colours verf schildert best wel aardig, maar het is geen acryl. Verdunnen met acryl thinner gaat niet goed. Dan krijg je klontjes. Echte gamma OK thinner werkt wel en ook de revel thinner werkt voor het schoonmaken van de penseel.

Het spuit net zo mooi als phildie verf. Ben er wel blij mee want ze hebben veel kleuren en 4€ per potje is toch weer mindere investering dan 10€ bij phildie en het matige respons.

Ik ben nog eens met de kleurenwaaier wat grijzen gaan analyseren, en kom tot de volgende constatering waarop ik weer wat potjes ga bestellen.

Ral 7016 antracietgrijs - ns grijs voor locs en deuren
Ral 7015 schiefergrau - ns dak plan w Fleischmann
Ral 7031 blue grey - ns dak minitrix ic+ eetc
Ral 7012 basaltgrijs - ns onderkanten minitrix plan E, dak koploper

Fleischmann gebruikt dus 7015 voor het dak, minitrix 7012, volgens verschillende sites is 7011 de juiste kleur, zit wel dicht bij elkaar maar het ene is blauwer en het andere groener. als je het naast elkaar legt zie je het pas. Ik heb ooit op het dak van mijn DDAR ook 7016 gedaan, maar dat is echt veel te donker voor een dak.

Oja en heb ooit bij phildie volkerrail blauw gekocht maar hij heeft me 5005 verkocht, dit moet 5010 zijn, zit dichtbij elkaar, maar klopt dus niet. Heel handig zo'n kleurenwaaier.

Biezen beige voor NS is trouwens 1014 en niet 1002, fout besteld..


Nog niet af, maar wel een heel eind al.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging

Peter
Berichten: 907
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:07
Locatie: Zuid-Limburg

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door Peter »

Weer veel informatie, dank daarvoor!
De lok ziet er ook weer top uit.

Grtz. Peter


Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 684
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door Paul_DMV »

De loc is af,

nog wat geweathered met MIG oilbrushers. Ben er erg tevreden over!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging

BartenThomas
Berichten: 419
Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door BartenThomas »

Mooi subtiel, knap werk!



Raymond
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door Raymond »

Mooi Paul!!!

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 684
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door Paul_DMV »

Hier nog een paar plaatjes van mijn werkjes op de baan tijdens de Opendag Delftse Modelbouwvereniging gisteren.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1831
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door OBBinN »

Gaaf man! Soort van jaloers op al dat moois en die kunde.. Zou voor mij voor wat treinstellen en locs wel een uitkomst zijn als ik dat zelf zou kunnen..


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Raymond
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door Raymond »

Mooie foto's!
Ik dacht ik ga een keertje kijken bij jullie maar dan ben ik veelste lang onderweg met het openbaar vervoer 🙄
Dan maar wachten tot jullie weer ergens met de baan staan op een evenement 🙂

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 684
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door Paul_DMV »

Hey Raymond, we staan in Rijswijk komende januari!


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door Pjotr »

Goed idee, ik zet 'm in de agenda.
Lijkt me leuk om daar alle DHZ bouwsels in het echt te zien en elkaar eens live te ontmoeten.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale

Raymond
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door Raymond »

Paul_DMV schreef: 31 okt 2022 10:21 Hey Raymond, we staan in Rijswijk komende januari!
Ah, dat is makkelijker te bereiken!
Bedankt voor de tip Paul!

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 684
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door Paul_DMV »

Het is even stil geweest met spuitwerk, komt omdat ik verhuisd ben, en wat verbouwing dingen, maar de spuitcabine staat weer opgesteld en heb mijzelf ook op een Infinity CR+ 2in1 airbrush getrakteerd, had hiervoor een Badger Anthem 155, ook prima ding, maar een grote bovenlader gaat me toch iets makkelijker af met schoonmaken dan potjes onderop, die ook nog wel eens eronder uit donderen als je niet oplet.

De CR+ is echt een aanrader, spuit heel makkelijk en ook de instelbare begrenzer is fijn werken. Hij maakt zeer makkelijk schoon, even doorspuiten met thinner of cleader, naald eruit, langs een doekje halen en klaar om weer in het doosje te gaan.

Afbeelding

Inmiddels ben ik begonnen met de HLE 11.8 van Pieter Bruinsma @Pjotr . De kap is nog niet af hiermee, er komen nog vervolg stappen, zoals het zwart maken van de raamranden, de bufferbalk nog grijs spuiten, de details op het dak nog, de handgrepen nog maken, de ramen nog maken, dan nog flink weatheren etc etc. Het lijkt dus al heel wat, maar nog totaal niet het eindresultaat.

Ik begin altijd met de kap aan de binnen kant in zwarte primer te zetten zodat later niet de randjes gaan doorschijnen en het materiaal ook van binnen beschermd is tegen UV licht.

Afbeelding


Daarna heb ik de kap in kunstof primer gezet met de airbrush. Met dus spuitbus ga je al snel te dik, zeker met al die rooster details. Hiervoor heb ik Elita life colors white primer gebruikt. Dit heb ik 4x gedaan op sommige plekken met tussendoor schuren omdat er toch nog wel wat diagronale print randjes in het model zaten.

Na schuren en primen, heb ik de kap geel gespoten met RAL 1003 van Elita life colors. Echt NS geel is misschien net even anders, maar geloof me, Minitrix en Fleischmann houden zich daar ook niet aan, en spuiten ook Ral 1003 er op. Als je de phildie NS geel erop spuit is dat veel te kanarie geel als je het naast een Fleischmann 1600 zet of minitrix ICR. Ral 1003 is dan eigenlijk mooier. Hiervoor deed ik nog wel eens Phildie NS geel met 2:1 NS nieuw geel mengen, maar dat is altijd een beetje gekloot als je net wat verf te kort komt bij het spuiten.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna heb ik de kap afgeplakt om met Weinrot Ral 3005 van Elita te spuiten. Ook hier heb ik vroeger phildie benelux rood gebruikt, maar die kleur vind ik lastig, te transparant, als je te weinig lagen spuit wordt het te helder rood en voor je de kleur goed dekkend hebt dat de kleur ook goed uitkomt ben je al heel wat lagen verder. De Elita RAL3005 bevalt me veel beter, die dekt mooi en is met 3 lagen netjes op kleur.

Afbeelding


Afbeelding

De afgeplakte strepen op de voorkant heb ik met de snijplotter gemaakt uit vinyl folie, echter omdat de lijn over de hoekige rand gaat, sloot de vinyl niet mooi af, waardoor de overgangen vaag werden. Hier heb ik met verdunde verf en een kolinsky premium marter penseel gesmokkeld om de lijntjes weer strak te maken, net als de overgangen ter plaatse van de handgrepen. Ik probeer zoveel mogelijk uitschieters in de hoekjes van de airbrush te voorkomen, door met de plotter afplak uit te snijden, maar soms overkomt ook mij het. Dan is bijwerken met een hele fijne penseel een uitkomst, soms kan je ook met een heel klein stukje schuurpapier 1000 nog wat weg poetsen.

Afbeelding

Na het rood heb ik het rood rond de ramen en rond de roosters afgeplakt met vinyl. Dit doe ik omdat je dan om vlak om het relief heen kan plakken, als je over het rooster of de raamrandjes gaat plakken heb je grote kans dat de afplak tape niet goed aansluit of zelfs los komt omdat het hoger ligt dan waar je wilt afplakken, daarom snijd ik die delen uit zodat het mooi vlak ligt, daarna tape ik er overheen met normale tape om de gaten weer dicht te maken. Hierdoor kan je toch het 0,5mm dunne randje boven de roosters en cabine ramen mooi strak krijgen.


Afbeelding

Afbeelding

Het zilver heb ik gespoten met Phildie zilver, die ik al eens had gekocht voor de NMBS Traxx. Geen ideale verf want de metallic korrels zijn groot waardoor je de trekker van de airbrush flink open moet halen omdat er anders niets door de nozzle komt. Hier moet ik nog eens een Elita potje voor bestellen.

Afbeelding

Afbeelding

De Elita verven zijn net als phildie ook cellulose verven op thinner basis die snel drogen, echter kun je deze ook met penseel aanbrengen, wat met phildie bijna niet gaat, dan krijg je een soort kauwgom. De elita verf is dus perfect, met een goede afzuiging en een fijne airbrush heb ik geen last van stank of iets en is mijn spuitmasker eigenlijk overbodig. De elita verf is in vele RAL kleuren te koop, dat is ook erg prettig. https://elita-shop.de/modellbaufarben-lifecolours Ik heb ook Vallejo en MIG voor scenery, maar Acryl verf is toch wat te kwetsbaarder voor treinen die je toch veel oppakt en mee rijdt. Zo'n cellulose hars lak is toch wel een heel stuk sterker.

Hierna dus verder met NS grijs rond de bufferbalk en de verdere details.
Laatst gewijzigd door Paul_DMV op 06 nov 2023 23:24, 2 keer totaal gewijzigd.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging

tijdperk3
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jan 2018 17:49

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door tijdperk3 »

Ziet er netjes uit, Paul.
Zal die verf ook maar gaan bestellen dan voor mijn kap.
Dat scheelt weer mengen en zoeken.
Goede tip.


Groeten, Peter

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door FidOo »

Potverdikkie wat is die kap en jouw spuitwerk strak. Vooral dat afplakken is ook strak. Zeker handig om dat met zo'n vinyl sticker die op maat geplot is te doen.

Volgende keer wel ff handschoentjes aan doen. Scheelt weer droge vingers door de thinner.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Peter
Berichten: 907
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:07
Locatie: Zuid-Limburg

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door Peter »

Mooi verslag Paul! Kapje ligt hier ook nog om gespoten te worden. Eens kijken wanneer ik daar aan toe ga komen.

Grtz.
Peter


Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55

Driesel
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:00

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door Driesel »

Strak spuitwerk, Paul! En ja, vuile vingers, dat kom ik ook tegen :D

Wat de zilverkleurige verf betreft: dat is inderdaad wel moeilijk in onze schaal door de zilver-pigmenten in de verf. Die pigmenten zijn te groot voor een mooi resultaat in onze schaal. Ik heb al verschillende merken zilver geprobeerd, en had nooit een resultaat naar mijn zin.
Maar na veel experimenteren heb ik het gevonden en de oplossing is simpel: ik spuit nu eerst het deel dekkend in gewoon grijs. Na droging komt dan een lichte laag zilver. Door met de tinten gewoon grijs te spelen kan je ook de correcte zilvertint bekomen.

Op deze BLS-Vectron kan je mooi zien dat de gebruikte zilververf te veel contrasteert met het zilver van het model:

Afbeelding

De zijkant van deze RailPool-Traxx is op de laatste manier gemaakt: dus eerst lichtgrijs dekkend, daarna een laagje zilver, en veel beter naar mijn zin:

Afbeelding

Ook de zijwanden van deze slaaprijtuigen voor de 'European Sleeper' zijn herspoten op deze wijze:

Afbeelding


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door Ad_M »

Mooi hoor!!!!

Heren, voor alle metaal kleuren incl. zilver, kijk ook eens naar het merk Alclad, echt super
We goed ventileren want je gaat vliegen :ugeek:
Zeker ook lokaal te verkrijgen

Klik hier voor link

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 684
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door Paul_DMV »

Ja die vuile vingers, maar ik poets mijn handen nooit met thinner, maar gewoon met lauw water en een schuurspons, dan gaat het er ook af. Normaal is het ook niet zo erg als deze keer dat de nozzle heel wijd open moet zetten door de metallic deeltjes.

Ik zie net dat die aclad ook via MIG te koop is. https://modelbouwhobbyshop.nl/AlcladII/ ... A.Mig-8201


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door Pjotr »

Je hebt ook goede handbeschermings creme. Gebruik ik altijd in de garage. Olieproducten hechten niet aan je handen. Spoel je naderhand weer makkelijk af met water.

https://superhandig.nl/handbescherming- ... _iEALw_wcB

Voor Metaalkleur gebruik ik Extreme Metal van AK. Is door het gebruikte oplosmiddel goed te combineren met Phildie.
https://www.modelbouwverf.nl/merken/ak- ... eme-metal/


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 684
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door Paul_DMV »

Weer verder met de NMBS 11.8.

Het onderstel heb ik van de nieuwste fleischmann 1601 gepakt, kon een tweedehandsje vinden voor 90 euro met ontbrekende panto, maar die wilde ik sowieso al vervangen door een paar stevige panto's van een minitrix 189, waar ik een heel doosje vol van heb liggen. (ooit een set kappen gekocht, panto's afgehaald en voor dezelfde prijs weer doorverkocht :lol: )

De draaistellen van de 11.8 zijn wat breder, dus ik moest de hoeken van het chassis flink uitfrezen. Pieter had de draaistel zijkantjes passend gemaakt voor de oude 1600, dus dat er aan lijmen was een beetje een gedoetje, maar wel gelukt.

Bij de middenbak tussen de draaistellen heb ik het kunststof kapje van de 1601 verwijderd en vervangen voor een massief messing blok dat ik nog had liggen, deze heb ik nog wat op maat geslepen, maar uiteindelijke paste dit aardig en levert nog wat extra gewicht aan het geheel.

Afbeelding

De raamlijsten heb ik dark greay RAL 7021 gemaakt, net iets minder hard dan zwart 9005, maar donkerder dan ns grijs (RAL7016). Dit doe ik dan wel weer met acryl, zodat je uitschietertjes makkelijk kan wegpoetsen, dit moet je dan wel doen voor in de blanke lak te zetten, want daarop veeg je het niet zomaar weg. De binnen kanten heb ik ook helemaal ingekleurd zodat de kap minder dik lijkt. De binnenkant cabine heb ik met de hand geschilderd in medium grey.

Afbeelding

Dan het plotten van de raampjes. Dit doe ik met de cameo silhouette 2 (er zijn nieuwere versies, maar deze doet het nog prima). Dit plot ik uit smoke transparent sheet. Nergens meer te vinden, maar ik vond nog ergens een voorraadje. Groen is graveerwerk, hiermee heb ik de ruitenwissers gegraveerd, zodat ik deze later makkelijker met een micro penseel kan inkleuren met aluminum (RAL9006 van MIG). Wederom acryl zodat je missers kan wegpoetsen op het gladde sheet. Ook bij het weatheren poets je acrylverf weer zo van de raampjes af met een wattenstaafje. De randjes van de ramen maak ik zwart met een edding 3000 pen, zodat de snijrandjes die wat lichter worden weer mooi zwart worden.

Afbeelding

De maat van de ramen is altijd een beetje passen en meten, ze moeten net iets krapper dan dat je met de schuifmaat meet. Maar ook niet te los, want dan kijk je er soms langs. De binnenkanten van de ramen smeer ik in met matt vernis, zodat de raampjes er niet doorheen vallen, maar op de vernis gaan drijven zodat ze mooi vlak vooraan liggen met de kap. De vernis zorgt ook voor de fixatie als lijm. Ik gebruik mat vernis omdat glanzend vlekken kan geven op de kap.

Afbeelding

Het dak ziet er natuurlijk veel te schoon uit in wit aluminium. Ooit heb ik op station Dordrecht een mooie foto van bovenaf kunnen maken (met een beetje tilt/shift effect). Hierbij zie je hoe goor het dak eigenlijk is, in de wasstraat wordt eigenlijk alleen de zijkant van de lok schoon en niet de onder en bovenkant. Dit is een mooie voorbeeld voor om fotorealistisch te gaan weatheren.

De transfers heb ik gemaakt op eigen laser printer. Van een foto omgezet naar zwart. Als iemand nog meer transfer details hiervoor heeft hoor ik het graag.

Afbeelding

Het dak heb ik eerst geairbrushed rondom de panto's met een mengsel van Vallejo Dark grey, Ral 7021, en Old rust (MIG Ammo 042, deze smeer ik ook op de rails). Later nog een laagje puur old rust.

Afbeelding

Op de foto vielen me nog een aantal zaken op, de donkere strepen op het dak, deze heb ik zacht ingekleurd met oilbrusher black en het nog meer stoffige dak. Dit heb ik nog aangevuld met pigment poeder, MIG Ammo City Dark Dust A.MIG-3028.

Verder heb ik nog wat geweathered rondom de opstapjes bij de buffers met verdunde oilbrusher, en de draaistellen met oilbrusher gedraaibrushed en wat laten inlopen met verdunde oilbrusher (als paneliner).

Afbeelding

Goed, we zijn uiteraard nog niet klaar. Er moeten nog een paar handrails ingezet worden, gaatjes zijn al opgeruimd met een 0,3mm boortje, de verlichting moet nog worden aangesloten, de slangen moeten nog worden gemonteerd, en het gele B logo'tje was ik even kwijt dus die komt nog. Verder mis ik op de draaistellen nog de knal rode dempers, die wil ik nog aanbrengen, en wat stangen onder de koppeling om het af te maken.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5084
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Die is erg mooi geworden, groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

u43hvs
Berichten: 600
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door u43hvs »

wow


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door Ad_M »

Wordt echt een juweeltje!!

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Ipio
Berichten: 456
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door Ipio »

Paul, mijn complimenten en wat Ad zegt een juweeltje, inderdaad.

Mvg.
Marco


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.

Kristof
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2024 19:08

Re: 3d printen - NS materieel - Van kapjes tot trein

Bericht door Kristof »

Waar kank stl bestanden gratis vinden van ns treinen


Plaats reactie