Klooien met betonen muurtjes, lijkt het ergens op?

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Plaats reactie

lvdwerf
Berichten: 199
Lid geworden op: 19 mei 2008 13:37
Locatie: Rotterdam

Re: Klooien met betonen muurtjes, lijkt het ergens op?

Bericht door lvdwerf »

uhhh sorry ik heb het met de verf verprutst :oops: maar het idee was om stripjes van 2 mm breed met grof schuurpapier te bewerken en dan naast elkaar te plakken. Het zag er goed uit, tot ik de kwast pakte.


Bouwt groots.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Klooien met betonen muurtjes, lijkt het ergens op?

Bericht door mmhajvth »

Ik zal binnenkort eens kijken of ik een foto kan maken die het geheel niet 16 keer vergroot...
Misschien dat het dan beter is ;)

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Klooien met betonen muurtjes, lijkt het ergens op?

Bericht door Jeroen »

Mark,

tja, ik denk wat Saraan zegt het beste klopt: het verfwerk is niet mat genoeg. Ik gebruik sinds een poosje tot volle tevredenheid de verfflesjes van ModelColor. Daar kom je al een heel eind mee, en ik verf er ook altijd alle modelbouwhuisjes mee (heb ik ze in eerste instantie ook voor gekocht).

Wat je kan doen om een betonstructuur te krijgen is gips gebruiken. Moet het nog grover kun je of schuurpapier gebruiken, of een glad gipsen wandje maken, en terwijl het gips nog nat is daar droog gips instrooien. Je kunt het gips ook laten drogen, en dan houtlijm erop smeren en dan gips erin strooien. Krijg je een mooi ruw effect van....

Als je een fotootje moet hebben, kun je dat krijgen.

Vraagje: werkt dat hier met foto's hetzelfde als op BNLS? Ik heb zo'n photobucket account nl.

J


Afbeelding
Plaats reactie