aanpassing wisselaandrijving.

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3525
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

aanpassing wisselaandrijving.

Bericht door janiegein »

geconfronteerd worden met een niet meer perfect werkend electrische wisselaandrijving van een Flm wissel moest ik bij gebrek aan financiele middelen op zoek naar een alternatief.

ik had nog Arnold wisselaandrijvingen liggen maar die hebben duidelijk een andere verbinding tussen aandrijving en wisselomzetter.

ik heb de wisselomzetter uit de wissel gehaald en in het uiteinde in het opstaande nokje een gaatje van 1 mm geboord.
daarin een spijkertje van de juiste diameter en na de hoogte bepaald te hebben aan onderzijde afgeknipt.
zie onderstaand plaatje;

Afbeelding

de wisselomzetter weer in de wisselgestoken.

de wisselaandrijving van Arnold heeft een oogje wat ook nog een open oogje is die precies past over het nokje van de FLM wisselomzetter.

Afbeelding

om oogje op zijn plaats te houden een stukje buitenkabel wat over het spijkerkopje geklemd gestoken is houd oogje perfect op zijn plaats.

Afbeelding

nu had ik alleen maar een rechtse aandrijving voor een linkse wissel maar omdat deze uit het gezicht ligt maakt de plaatsing hoe aandrijving ligt niet zoveel uit.

Afbeelding

deze opstelling waarborgt bij mij een goede goedkope oplossing voor vervanging van defecte FLM aandrijving.

wie de schoen past trekke hem aan en ervaar dat er vele goedkope wegen naar Rome leiden.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Plaats reactie