nieuwe N spoor baan

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
StefanVera

nieuwe N spoor baan

Bericht door StefanVera »

ik zal mezelf even voorstellen ,

ik Ben Stefan Vera , en werk bij de Nederlandse Spoorwegen( via de Prorail bedrijven) als Seinwezen monteur , in de techniek dus , merendeels in het onderhoud en storingsdiensten , vanuit vroeger is mijn hobby eigenlijk mijn werk geworden , ik heb al flink wat jaren modelspoorbanen , voornamelijk N spoor , mijn laatste grote N spoor baan was een Amerikaanse stijl baan , ik heb recentelijk mijn Marklin H0 baan afgebroken en ben nu bezig met een nieuwe N Spoorbaan , ik heb al vaker Kato rails gebruikt , en ben hier nu ook weer mee bezig , dus een week of wat geleden maar even in Lochem aangeklopt ,en wat N spoor materiaal gehaald , nadat ik voor de zoveelste keer thuis door mijn vrouw voor gek was verklaard . maarja , hobby noemen ze het , samen met mijn zoon hebben we een idee van een baan bedacht , die is iets groter uit gevallen als het hele idee , maar goed , we hebben voor Nederlands materieel gekozen , en niet voor Amerikaans , alhoewel bij mijn vorige baan ook USA en NS door elkaar reed ,

normaal ga ik altijd om extra rij-lengte te krijgen met een baan onder de treinplaat door , deze keer heb ik er eens voor gekozen om extra rijlengte te creëren en niet alles op "maaiveld " niveau te hebben ,om met viaducten te gaan werken , Kato heeft daar hele leuke sets voor , het oogt allemaal wat plastic achtig , maar voor mij is dat mooi zat ,

Verder ga ik met een Ecos rijden , en gewoon alles digitaal ,

ik heb wat foto's gemaakt , de baan is nog niet af , soms is het te warm op zolder met deze dagen , maar het is meer om een indruk te krijgen .

Laat vooral weten wat je ervan vind , de baan ligt in een grote U vorm .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nico Essers

Re: nieuwe N spoor baan

Bericht door Nico Essers »

Welkom Stefan. Die plastic look kun je makkelijk verbloemen door matte verf te gebruiken. Dan ziet het er meteen veel realistischer uit. Je hebt genoeg rijlengte zo te zien. Ben benieuwd naar het vervolg.

Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Pierre

Re: nieuwe N spoor baan

Bericht door Pierre »