weer tijd!

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
derieve
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 aug 2016 16:13

weer tijd!

Bericht door derieve »

na heel lang geen tijd voor de modelbouw heb ik nu tijd in overvloed om weer eens een baan te maken. een bescheiden baantje van een bij anderhalve meter. het onderwerp is een voorstadstation naar eigen ontwerp. de gedachte is dat het station een knooppunt is voor trein-, bus- en tramverkeer. vier keer per dag een doorgaande trein die de regio bedient en voor de rest van de dag light rail dat het station als begin- en eindpunt heeft. bus en tram brengen de reizigers van daar verder. rijden wordt bijzaak. het gaat mij vooral om het logisch uitwerken en inpassen van al het verkeer. trein, bus en tram rijden elk over aparte banen in de vorm van viaducten. de baan ontstaat vooral in de praktijk. ik heb geen plan vooraf gemaakt. tot nog toe gaat het wonderwel. buiten de rails en de voertuigen is alles eigenbouw.jaja, oom weet zich wel te vermaken!



Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: weer tijd!

Bericht door Heiko »

Welkom op het forum. Ik ben benieuwd naar de vorderingen


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato

MarcoFM12
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 jul 2016 10:21
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: weer tijd!

Bericht door MarcoFM12 »

Welkom !


Groetjes,
Marco

Onderwerp starter
derieve
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 aug 2016 16:13

Re: weer tijd!

Bericht door derieve »

het vordert nog niet zoals ik het graag zie. het station was voor een deel klaar maar beviel me niet. station is hier een groot woord. het is een perronkap en dat doet dienst als busstation en als verkeersweg. een beetje het idee van den haag centraal maar dan op de schaal van delft zuid. bouwkundig klopte het wel maar het zag er erg massief uit. het dak wordt nu een lichte staalconstructie met een los en afzonderlijk af gesteunde wegconstructie. en zo blijven we maar bezig!



Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: weer tijd!

Bericht door Wablo »

Derieve
Ook vanaf deze kant welkom op het forum, informatie en mooie voorbeelden zijn hier genoeg te vinden, en wij zijn gek op foto's van de vorderingen maar dat had je misschien al begrepen,
groetjes,
Bert



Onderwerp starter
derieve
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 aug 2016 16:13

Re: weer tijd!

Bericht door derieve »

het station van boven af gezien.
Bijlagen
rps20160924_165544.jpg
rps20160924_165544.jpg (56.83 KiB) 6218 keer bekeken



Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: weer tijd!

Bericht door Wablo »

Dat wordt een aardig knooppunt, welk stijgingspercentage hou jij aan :?:
gr.
Bert



Onderwerp starter
derieve
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 aug 2016 16:13

Re: weer tijd!

Bericht door derieve »

Ruim 7,5 centimeter op een meter. Tram zonder antislip banden komt er goed tegen op.



Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: weer tijd!

Bericht door Wablo »

Dat is een fors stijgingspercentage, ik probeer zelf zo veel mogelijk onder de geadviseerde 3 graden te blijven maar ik wil dan ook gaan rijden met lange slepen,
groetjes,
Bert



Onderwerp starter
derieve
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 aug 2016 16:13

Re: weer tijd!

Bericht door derieve »

Dat is het voordeel van light rail: hooguit twee dubbele wagen stellen en bij mij vier keer per dag een locomotief met drie of vier wagons. En een keer in de week een locomotief met drie of vier goederen wagons. Dan is het niet snel te steil. Ben nu bezig met de busbaan. Daar komt de trolleybus van Brawa te rijden en met een beetje goeie wil ook een bus van Faller.


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7356
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: weer tijd!

Bericht door Krab »

Welkom op het N- forum .


m.v.g. Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie