Wie ben ik?

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Jos67
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2016 16:27

Wie ben ik?

Bericht door Jos67 »

Dag

Mijn naam is Jos Wesseling. 67 jaar en wonend in Nijverdal. Daar heb ik een digitale H0 baan van Märklin. Ik ben echter ook regelmatig in Spanje waar wij een (grot) woning in de provincie Granada hebben. Ik wilde ook daar een H0 baan aanleggen maar wegens de geringe ruimte bleek dat geen haalbaar idee.
Dus daarom een N baan van Fleischmann,
Wat mij daarbij, in vergelijking met H0 opvalt, is de gevoeligheid voor stof en vuil.
Ik kocht op een beurs een startset. Het schoonmaken van de rails met een schoonmaakblokje bleek niet voldoende. Daarop heb ik alle rails met zeer fijn schuurpapier schoongemaakt. Dat bleek beter te werken. Desondanks denk ik, dat H0 mijn favoriet blijft. Het voortdurend moeten aanduwen van een locomotief omdat er een molecuul vuil op de baan ligt, vind ik vervelend. Maar misschien went dit nog.

Jos Wesseling



Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Wie ben ik?

Bericht door Wablo »

Jos,
In eerste instantie welkom op het forum, ik weet niet hoe stoffig de grotwoning in Spanje is en of jij een nieuwe startset heb gekocht, maar persoonlijk vind ik N-spoor niet gevoeliger dan H0, terwijl ik zelf toch in een oud huis woon en er hier 3 Noorse boskatten rondlopen.
Wel moet je bij N-spoor erg secuur zijn met het leggen van de rails, treden die storingen een beetje op dezelfde plek op ???
groetjes,
Bert


Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Wie ben ik?

Bericht door Hoontje »

Welkom op het forum,

Hoewel ik me weinig voor kan stellen bij een grotwoning, denk ik dat het er koel is en wellicht vochtig? Dat kan neerslaan op je rails.
Daarnaast, mogelijk is het lokje vies en niet de rails? Door rails op te schuren, creëer je kleine krasjes waardoor vuil zich makkelijker hecht en het steeds vaker schoongemaakt moet worden.
Even zoeken op het forum naar ATF, een transmissie olieachtige vloeistof waar men heel veel mee bereikt heeft qua vuilbestrijding.

Succes,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1516
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Wie ben ik?

Bericht door Hans »

Hallo Jos,

Welkom op het forum.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2203
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Wie ben ik?

Bericht door traiNiac »

Welkom Jos,
Sluit me aan bij de opmerkingen van Bert en Hoontje. Als je daar rekening mee houdt is N-spoor niet storingsgevoeliger, aldus deze HO en N-rijder. Succes met je plannen.


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7357
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Wie ben ik?

Bericht door Krab »

Welkom Jos op het N- forum .

m.v.g. Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Wie ben ik?

Bericht door Ad_M »

Ook van deze kan een hartelijk welkom Jos
En veel rijplezier toegewenst

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Wie ben ik?

Bericht door spoor65 »

Jos,

Welkom, leuk weer iemand uit het mooie Twente er bij.

Zie net een bericht van jou, in topic van Martin, dat je wat moeite hebt met hoe het forum werkt.
direct onderaan mijn bericht zie je een klein balkje met pb. er in staan, (naast het balkje met profiel)

Als je hier op klikt kun je mij even een persoonlijk bericht sturen (bij verzonden blijft net zo lang een 1, of ander getal, staan, zolang ik het nog niet gelezen heb.
Stel daarin ff jouw vragen, ik zal er dan ff antwoord op proberen te geven, of anders spreken we ff af hoe we contact hebben zodat ik je ff op weg kan helpen.

H't kump wa good.

gr. uit boeskoolstad.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Plaats reactie