Even voorstellen

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
ErikJan
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 jan 2017 21:55
Locatie: Almere

Even voorstellen

Bericht door ErikJan »

Hallo Mede(model)spoorders!

Ik ben Erik Jan, op moment van schrijven 43 jaar oud en woonachtig in Hilversum. In een nu nog prille relatie met Sandra, maar de intentie om op den duur samen te gaan wonen is er zeker!
Via diverse Facebookpagina's over modeltreinen kwam ik eigenlijk op dit forum terecht bij het draadje van René en zijn Neu-Axburg-Süd. Een werkelijk prachtige baan, zo gedetailleerd! Nu op mijn gemakje de rest van het forum aan het verkennen.
Zelf ben ik (nog) geen actieve modelbaanbouwer, maar ben dat in het verleden wel jaren geweest. Samen met mijn vader hadden we een grote zolder tot onze beschikking, en waar we de eerste jaren een Märklin H0 baan bijna af hadden, zijn we op een gegeven moment toch geswitcht naar spoor N.
Toen ik op m'n twintigste het huis uit ging is het er voor mijzelf niet meer van gekomen om een eigen baan te bouwen, maar wanneer ik weer eens bij pa en moe thuis was, waren m'n vader en ik natuurlijk wel steeds op zolder te vinden. De laatste updates bekijken, samen een beetje klooien en natuurlijk even rijden. Vooral dat laatste was altijd mijn afdeling. Moeiteloos kon ik (altijd analoog) 4, 5, 6 treinen tegelijk rond laten crossen. Pa hield af en toe z'n hart vast ("gaat dat wel goed" :o ) Ook waren we vaak samen op de beurs in Houten, en ongeveer eens per twee jaar op Eurospoor te vinden.
Zo'n 6 jaar geleden is mijn vader triest genoeg plotseling, en veel te jong, overleden en aangezien ze toen midden in een verhuizing zaten, zaten alle treinspullen al in dozen. En dat zitten ze nu nog steeds. Oh nee, da's niet helemaal waar, de locs en treinstellen (Koploper, Wadloper) staan in een vitrinekast in de woonkamer bij mijn moeder.
Ooit zal het allemaal wel weer uitgepakt worden, want hoewel ik er jaren geen behoefte aan heb gehad, en ik op dit moment helaas ook niet over een geschikte ruimte ervoor beschik, begint de modelspoor koorts het laatste jaar toch steeds meer heftiger vormen aan te nemen. In oktober ben ik, samen met Sandra, voor het eerst in jaren weer eens naar Eurospoor geweest, en ik was meteen weer helemaal verkocht. En zo ook Sandra! :D Dat belooft dus nog heel veel voor de toekomst!
Of ik bij N blijf weet ik eerlijk gezegd nog niet. Het liefst ga ik een stuk Rhätische Bahn maken, maar alles zal afhangen in wat voor huis we tzt gaan samenwonen en wat voor zolder daar op zit ;)
Maar wanneer het toch weer H0(m) wordt, dan gaan pa z'n N treinen natuurlijk in een mooie treinenvitrine aan de wand!



MarcoFM12
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 jul 2016 10:21
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Even voorstellen

Bericht door MarcoFM12 »

Welkom !


Groetjes,
Marco
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Even voorstellen

Bericht door maarten »

Welkom Erik Jan! Het schaal voordeel van N is duidelijk, ook bij een niet te grote zolder of kamer kun je iets leuks maken. ;) Veel plezier bij het (in)lezen op dit forum. Hopelijk zien we ook wat van jouw activiteiten ter zijner tijd. :)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Even voorstellen

Bericht door Wablo »

Erik jan,
Ook vanaf deze kant welkom op het forum, ook als je voldoende ruimte ter beschikking krijg is N-spoor een goede keus, de details van het materiaal en de voortschrijdende techniek doen echt niet meer onder voor grotere schalen.
groetjes,
Bert


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Even voorstellen

Bericht door Krab »

Welkom Erik jan op het N - forum .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
ErikJan
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 jan 2017 21:55
Locatie: Almere

Re: Even voorstellen

Bericht door ErikJan »

Wat een warm welkom, bedankt allemaal!


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2886
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Even voorstellen

Bericht door WilcoV »

ErikJan, gefeliciteerd met je verjaardag.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Plaats reactie