Hallo, even voorstellen

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Gert-Jan
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jan 2017 09:34

Hallo, even voorstellen

Bericht door Gert-Jan »

Hallo allemaal,

Sinds een maand of twee volg ik dit forum en heb er veel van geleerd. Enkele weken heb ik een account aangemaakt en onderhand is het wel tijd om eens voor te stellen.

Mijn naam is Gert-Jan, kom uit Heerenveen en ben 45 lentes jong.
Ruim dertig jaar geleden heb ik een HO spoorbaan gehad maar daarna heb ik niets meer met de modelspoorhobby gedaan.

Wel ben ik altijd met een andere tak van de modelbouwsport bezig geweest, tot een jaar of wat geleden bouwde ik voertuigen en figuren in schaal 1:35. Maar langzaam aan ben ik mijn mojo op dat vlak kwijt geraakt.

Ergens afgelopen najaar heeft iets mijn belangstelling gewekt voor het modelspoor, denk dat ik iets aan het googlen was over verweren van voertuigen of zo en zag op youtube dat dat ook met treintjes kan. Dat plus het gezicht van een lange trein die zich door een ruime bocht slingert heeft mij doen besluiten dat ik zoiets ook wil. Op mijn eettafel moet het eea mogelijk zijn zolang het modulair is en in schaal N.

Dus ik heb mijn eerste stappen gezet en zal jullie hier nog wel eens lastig vallen met domme vragen :lol: :lol:

groetjes,

Gert-Jan


Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hallo, even voorstellen

Bericht door Ronald2016 »

Welkom en veel plezier met stellen van (domme) vragen :lol:


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Hallo, even voorstellen

Bericht door Wablo »

Gert-Jan,
Ook vanaf deze kant welkom op het forum en succes met de herstart van deze uiterst verslavende hobby, heb je een bepaalde voorkeur voor land en periode voor de aan te leggen baan ?
groetjes,
Bert



Onderwerp starter
Gert-Jan
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jan 2017 09:34

Re: Hallo, even voorstellen

Bericht door Gert-Jan »

Ronald, Bert bedankt voor het welkom.

Ik ben van plan een Nederlandse baan te maken, periode vanaf ca. 2000 tot nu. Ben er wel achter dat hier weinig voor te krijgen is qua reizigersmateriaal. Dan maar veel goederentreinen, uh -slepen bedoel ik ;)

grtz,

Gert-Jan


Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hallo, even voorstellen

Bericht door Ronald2016 »

Gert-Jan schreef:Ronald, Bert bedankt voor het welkom.

Ik ben van plan een Nederlandse baan te maken, periode vanaf ca. 2000 tot nu. Ben er wel achter dat hier weinig voor te krijgen is qua reizigersmateriaal. Dan maar veel goederentreinen, uh -slepen bedoel ik ;)

grtz,

Gert-Jan
Hallo Gert-Jan, Ik zit met het zelfde, epoche V/VI. Genoeg nieuwe goederen wagons, de locs die ik zoek zijn er wel maar lastig nog te vinden.
Misschien ga ik mijn baan aanpassen dat ik geen station plaats maar alleen maar met goederen ga rijden, alleen denk ik dat het ik wel ga missen. Zoek de combinatie eigenlijk.
Bij Bisschop heb ik wel wat leuke dingen gezien alleen de prijs is dan weer niet leuk, maar dan heb ik wel weer iets unieks rijden.

Succes met de plannen en bouw.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hallo, even voorstellen

Bericht door Krab »

Welkom Gert-Jan op het N - forum .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie