Voorstellen

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
PeterLentz
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2017 23:09

Voorstellen

Bericht door PeterLentz »

Hoi,

Ik ben Peter Lentz. Ik ben 50, fulltime docent in het MBO en in het kader van doorlopende leerlijnen ook VMBO en in de afgelopen kerstvakantie gestart met N spoor digitaal van Fleischmann. Ik heb eind jaren '70 een klein HO baantje gehad van Fleischmann en begin jaren '80 was dat over want mijn interesses werden anders. Vanwege beperkte ruimte heb ik besloten om het N spoor te gaan beleven en ik vind het bovendien wel gezellig kneuterig staan, dat kwam eigenlijk door dat ik op TV een kerstbaantje in N zag tuffen en vond dat toch wel weer leuk. Inmiddels heb ik een aluminium camping tafel van 140x70 aangeschaft voor een paar tientjes en een onderbouw er opgebouwd voor landschap "Staufen" van Noch, wat elk moment kan binnen komen (geduld opbrengen en wachten is ook een kunst). Het railwerk en elektrische wisselbedieningen (met ballast bedding) van Fleischmann heb ik binnen en natuurlijk een digitaal startsetje met de z21 (kleine z inderdaad). De onderbouw is inmiddels voorzien van 2x3 stroompunten (links en rechts) en op het onderblad komt ruimte voor de ringleidingen en de elektronica. Het is de bedoeling om de baanplaat scharnierend te maken zodat ik de plaat kan heffen en makkelijk onder de plaat kan freubelen. Naast het leuk vinden is het me mede ook te doen om met mijn handjes en hoofd anders bezig te kunnen zijn en me te verdiepen in de techniek en modelbouw, nieuwe dingen te leren. Ik ben momenteel via Tube lekker aan het kijken naar filmpjes over het bouwen van banen. Naast deze hobby ben ik verwoed gamer (samen met mijn vrouw), graaf ik mijn stamboom uit (en voor vrienden) en kan je me met een beetje weer ook vinden met de metaaldetector buiten (Garret and White apparaten). Ik hoop veel op te steken via de uitwisseling en op mijn manier steeds meer te kunnen bijdragen aan de mede modelspoor collega.



Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Voorstellen

Bericht door Wablo »

Peter,
Welkom op het forum, zoals velen onder ons een herintreder in modelspoor, succes met je plannen, wij gaan het zien.
groetjes,
Bert


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Voorstellen

Bericht door Krab »

Welkom Peter op het N - Forum .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie